imetykseen apuja

  • Viestiketjun aloittaja miettii hän
  • Ensimmäinen viesti
miettii hän
elikkä vauva nyt 5kk ja täysimetyksellä mennää. Ongelmana yö syötöt joita noin 3/yö ja levoton pyöriminen. Viime yön oli isänsä kanssa kaksin ja korviketta sai illalla 10 aikaan ja oli nukkunut aamu seitsemään asti.
Kysymys, miten saisin vauvan tankkaamaan rinnalta enemmän, kun syö aina n.15min ja sit on olevinaan kylläinen. Olisi mukava jos nukkuis noin hyvin muulloinkin :)
 
mie
Vai onko syynä se että isä nukkuu sikeämmin eikä herää pieniin pyörimisiin ja ähkinää...? Meillä itse nukuin niin pinnallisesti että heräsin kaikkeen ääneen ja reagoin liian herkästi ja lämmitin tuttelipulloa pitkin yötä. Koita siirtää vauva toiseen huoneeseen tai nuku itse yö vaikka sohvalla. Jos silti herää tissille monta kertaa niin sitten ehkä iltaruokaa tarvittaisiin enemmän. Miten olisi vellipullo...?
 
.
joo se on kyllä totta, että oon aika herkkä uninen :D! Oon miettiny tota velliä kans, pitää vissiin kokeilla, viivyttäny siks ku tuntuu että tissit räjähtää jos on yön imettämättä!
 
Ihan normaalilta kuulostaa tuo kolme kertaa yöllä, mutta jos isänsä kanssa nukkuu koko yön. Niin kyseessähän voi olla tuo mitä mie kirjoitti. Toinen vaihtoehto on se, että haistaa sen sun maidon ja se herättää imemishalun useemmin vaikkei olisikaan varsinainen nälkä. Illallahan voi kokeilla vaikkaa antaa sitä velliäkin. Maissivelli on muistaakseen vatsa ystävällisin.
 
....
Ethän silloin täysimetä, jos vauva saa välillä korviketta. ;)

Mutta asiaan. Äidinmaito sulaa nopeammin kuin korvike, joten siinä voi olla yksi syy yöheräilyihin. Et kertonut miten nukutte, onko vauva sun vieressä vai omassa sängyssä? Vieressä nukkuva vauva voi myös haistaa maidon herkemmin ja siksi haluta rinnalle useammin. Ja kolmas syy voi olla tuo edellinen vastaus, eli isä nukkuu sikeämmin, eikä herää jokaiseen ähellykseen.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja miettii hän:
elikkä vauva nyt 5kk ja täysimetyksellä mennää. Ongelmana yö syötöt joita noin 3/yö ja levoton pyöriminen. Viime yön oli isänsä kanssa kaksin ja korviketta sai illalla 10 aikaan ja oli nukkunut aamu seitsemään asti.
Kysymys, miten saisin vauvan tankkaamaan rinnalta enemmän, kun syö aina n.15min ja sit on olevinaan kylläinen. Olisi mukava jos nukkuis noin hyvin muulloinkin :)
Täysimetyksellä ja silti korviketta?

Siis oletko sinä(kin) jokin imetyshihhuli, joka yrittää pakkotäysimettää lasta, mutta kuitenkin asia on toinen? Siis jotenkin liian monelle tää on jokin imagokysymys, että pitää täysimettää lasta...

(Ps. mitä jos pumppaisit rintapumpulla ja syöttäisit pullosta?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No siis saa korviketta 1-2/kk, jos käyn jossain ilman vaavia. Ja nukutaan kaikki samassa sängyssä...
No aika varmasti johtuu tuosta, kun haistaa sinun maijon. Meillä poika nukkuu kans vieressä ja syö öisin ikää 7kk. En usko, että nälkäänsä syö. Varmaan vois lopettaa nuo yö syötöt kokonanaan, mutten jaksa ruveta tappelee asiasta. :D
 
....
Ihan sama kuinka paljon saa korviketta, se ei kuitenkaan ole täysimetystä.

Jos vauva nukkuu vieressä, niin luultavast haistaa maidon aina yöllä. Mun mielestä kolme herätystä ei kuulosta paljolta, mutta me ihmiset ollaan toki erilaisia. Voisit koittaa nukuttaa vauvan vaikka ekan unijakson omassa sängyssä, jos siitä tulisi vähän pidempi, ja sitten ottaa viereen nukkumaan, jos edestakaisin siirtely tuntuu hankalalta.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ihan sama kuinka paljon saa korviketta, se ei kuitenkaan ole täysimetystä.

Jos vauva nukkuu vieressä, niin luultavast haistaa maidon aina yöllä. Mun mielestä kolme herätystä ei kuulosta paljolta, mutta me ihmiset ollaan toki erilaisia. Voisit koittaa nukuttaa vauvan vaikka ekan unijakson omassa sängyssä, jos siitä tulisi vähän pidempi, ja sitten ottaa viereen nukkumaan, jos edestakaisin siirtely tuntuu hankalalta.
no ei se nyt ollu mun pointti tässä jutussa toi täysimetys, MUTTA kiitos kaikille neuvoista, pitää kokeilla ehkäs tota velliä tai sit vaan antaa toiselle sitä tissiä :)!
 

Yhteistyössä