Imetyksen jälkeen alkaa aina pyörryttämään ja huimaa tosi pitkään. Mistä voi johtua?

  • Viestiketjun aloittaja pyörrynkö vai en
  • Ensimmäinen viesti
pyörrynkö vai en
Imettäessä yleensä juon mehua tai heti sen jälkeen. Syön tasaisin väliajoin ja ylimääräisiä valipalojakin koko ajan. Silti pyörryttää jatkuvasti :/ Verenpaineet on ainakin alhaiset (102/56). Verensokerimittaria ei ole.

 
ap
vajaat 6 viikkoa synnytyksestä. Tämä on jo kolmas lapsi eikä muiden kohdalla ollut tällaista pyörtymisen tunnetta imettäessä. Raskausaika oli jo kauheaa kun jatkuvasti huimasi ja se laitettiin noiden alhaisten paineiden syyksi.
 
Imetteletkö sängyssä makoillen vai miten? Luulis, että liittyy sun matalaan verenpaineeseen. Jos ensin makoilet pitkään (tai ehkä jopa istut pitkään) ja imetät, ja nouset sitten ylös suht nopeasti, saattaa hyvinkin alkaa huipata noilla paineilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Olisko hartiat juntturassa? Mulla se joskus laittaa huimaamaan.
Tuokin on paljon mahdollista. Varsinkin jos kanniskelet vauvaa paljon.
Jos sinulla ei ole, niin suosittelen kantoliinaa tai Manduca-reppua.
 
vieras
Mulla ollut samaa kahden ekan kohdalla + sit vielä alkoi oksettaan välillä imettäessä, se oli tosi inhottavaa. Mistä lie tuo oksennusolo tuli. Meni sitten hiljalleen ohi kun joi runsaasti vettä/mehua. Saa nähdä miten kohta tän kolmosen kans käy.
 
vieras
Tuttua! Kannattaa pyytää joku hieromaan hartoita ja sit syöt ja juot vielä runsaammin kuin tähän asti. Imettäessä kannattaa pitää mehulasi tai vesipullo käden ulottuvilla, ja sitten kun tulee huono olo, niin juot saman tien. Ei ole helppoa olla lypsykone... ;)
 
miima
Kertokaa miten te ehditte syödä ja juoda koko ajan? Mulla vauva nyt 1kk ja tuntuu etten kerkeä ikinä syömään. Tänään en oo syönyt vielä mitään..Vanhemmat lapset 5v ja 3v.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja miima:
Kertokaa miten te ehditte syödä ja juoda koko ajan? Mulla vauva nyt 1kk ja tuntuu etten kerkeä ikinä syömään. Tänään en oo syönyt vielä mitään..Vanhemmat lapset 5v ja 3v.
No jo on vaikea elämä! :D Sori.
Mul on lapsia tuplasti pienin ikäeroin ja vastasyntynytkin mukana kuvioissa tuon tuosta...ei ole ollut sitä ongelmaa vielä, etten ehtisi syödä.
Hih.
 
joe
Syö, hyvä ihminen!
Esim. samalla teet aamupalan itselle, kun vanhemmille lapsillekin. Ja jos vauva haluaa evästä samaan aikaan, syöt yhdellä kädellä ja imetät yhtä aikaa. Eikä vauva mene rikki, vaikka se hetken itkisi, kun esim sitä syömistä itsellesi otat.
 

Yhteistyössä