Imetyksen jälkeen..

  • Viestiketjun aloittaja uusi asia
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon pitänyt sitä nipistelyä ja kihelmöintiä maidon herumisena. Tietää aina kun alkaa nipistellä että nyt alkaa tulla kun lapsikin alkaa nieleskellä kunnolla.

Jos imetyksen jälkeen nipistelee niin voisiko olla, että vauvalla on väärä imuote ja se jotenkin sattuisin nänneihin tms.?
 
"vieras"
silloin alkuaikoina mulla alkoi kutittamaan kainaloita siltä puolelta miltä vauva imi. :D se hävisi ajankuluessa huomaamatta pois. Ei kuitenkaan ole enää ollut pariin kolmeen kuukauteen. Siis täysimetyksellä mennään ja vauva 5 kk.
 
sama juttu
mullakin nipisteli. ja aika kovaa vielä, meni välillä oikein vihlonnaksi ja jouduin ottamaan särkylääkettä. syytä tähän ei kukaan keksinyt ja imetys takkusikin aika lailla parisen kuukautta. kysyin että haittaako jos joudun ottamaan särkylääkettä sillä en halunnut luovuttaa. ei haitannut. siispä yksi aamu vaiva oli loppunut ja imetin iloisesti yli 2 vuotta!! tuntui lähes "alipaineelta" tiehyissä ja kainaloissa.
 
Ihan alussa mulla on molempien vauvojen imetyksen jälkeen suorastaan polttanut rintoja. Pidin sitä pitkään maidonnoususta johtuvana, mutta ilmeisesti se johtuukin verenkiertohäiriöstä, joka on varsin yleinen. Samaan vaivaan liittyy se, että nänni voi imetyksen JÄLKEEN vetää valkoiseksi ja kipeytyä.

Heruminen tuntuu mulla semmoisena pakottavana tunteena. Se on oppii helposti tunnistamaan esim. siitä, että katsoo tuon tunteen koittaessa nänniä. Tuleeko maitopisara (tai enemmän)? Jos, niin heruminen se siellä.
 

Yhteistyössä