imetyksen lopettaminen

Olen aikeissa lopettaa imettämisen, rinnat tuottavat kuitenkin vielä maitoa välillä runsaastikin. Onko mitään keinoa, millä maidon herumista voisi vähentää? Nyt rinnat kipeät ja myös melko täynnä maitoa. Välillä on pakko vähän pumpata. Onko pahasta? Neuvoja kaipailisin...
 
No yleensä se lopetetaan vähitellen vähentämällä imetyskertoja vauvantahtisesti eikä yhtäkkiä niinku seinään. Eli kannattaa pikkuhiljaa harventaa syöttökertoja. Et kertonut mikä syy? Imetätkö ollenkaan enää? Jo et enää imetä ollenkaan niin pumppaaminen lienee ainoo keino ettei sun rinnat räjähdä.
 
Tyttö syönyt muutaman viikon ajan vain kerran vuorokaudessa molemmat tissit, toisen aamulla ja toisen päivällä. Nyt haluaisin lopettaa kokonaan, olen täysimettänyt 7kk. Eli en tosiaan ole lopettamassa "seinään". Kahden päivän ajan en ole syöttänyt lainkaan ja nyt rinnat kipeytyneet. Eivät kuitenkaan ole "ääriä myöten" täynnä. Kaipasin neuvoja maidon herumisen vähentämiseen, voiko mitään tehdä?
 
No aika äkkiä se maidontulo vähenee ja loppuu. Mulla oli kans ongelmia kun lopetin yösyötöt ja rinnat meinas olla niin täynnä et välillä piti iltaisin pumppailla mutta nyt on jo helpottanu =)
 
jouduin lopettamaan imetyksen n7kk, koska poika oli niin allerginen, enkä jaksanut enään katsoa mitä syön. toiseksi lopetin myös siksi kun aloitin kiinteät vasta yli kuusi kuukautisena, enkä tiennyt mistä ruoasta tuli jotain.
Lopetin imetyksen pikkuhiljaa, vähensin imetystä. Välillä jouduin hieman lypsämään pois. oli niin kamala tunne. pari viikkoa kesti kun maito loppui. Aluksi tuntui lopetus masentavan kamalalta, kyllä se siittä ohi meni.
tsemiä lopetuksen suhteen.
 

Yhteistyössä