Imetyksen lopetus ja maidon tulo.

Lopetin imetyksen noin 4 päivää sitten.
Tänään tyty halusi katsoa tissiä ja kaivoi sen ulos paidan alta. Samalla kun hän puristi tissiä niin maitoa tuli. Olin yllättynyt. Luulin ettei minulla ole enää tisseis maitoa.
Sama homma toisen tissin kans. Het sen jälkeen tissejä hieman "kirvelsi" eli rupesivat nostaan maitoa tisseihin. Ja nyt onkin sit taas sen tuntoset et on tullut maitoo. Kuin kauon tätä kestää. En haluais enää tisseihin maitoa ku ei niit kukaan juokkaan. Olen yrittänyt et laps ei koskis niihin nii eivät rupiais kerään maitoo.
Kauanko teil muil on menny ennenku tissit ovat lopullisesti kuivat?
 
Esikon aikaan meni liki 1,5v, mut kanattaa viikon-parin päästä soitella nlaan jos viel sillon tulee paljon ja herkästi. Ite söin nappikuurin (mitä en suosittele kuin pakkotilaassa) että maidontulo loppui, tai siis tulee sitä vielki pisara kaks, jos puristaa, mut ei enää lähde silleen herumaan eikä tule sitä kuvailemaasi tunnetta.
Mulle siis määrättiin suoraan kun lopetin imettämisen tuo kuui kun mulla tuli maitoa paljon, ja viimeiks kun sitä maitoa tuli pitkään..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 19:28 koivunkäpy kirjoitti:
Esikon aikaan meni liki 1,5v, mut kanattaa viikon-parin päästä soitella nlaan jos viel sillon tulee paljon ja herkästi. Ite söin nappikuurin (mitä en suosittele kuin pakkotilaassa) että maidontulo loppui, tai siis tulee sitä vielki pisara kaks, jos puristaa, mut ei enää lähde silleen herumaan eikä tule sitä kuvailemaasi tunnetta.
Mulle siis määrättiin suoraan kun lopetin imettämisen tuo kuui kun mulla tuli maitoa paljon, ja viimeiks kun sitä maitoa tuli pitkään..
siis apua, yks ja puol vuotta.
Must tuntuu et esikoisen aikaan loppu het ku imetyskin loppui.
Pitää yrittää vissiin olla ajattelematta tissejä tai tunnetta ku tuntuu et pelkkä ajatuskin saa tisseihin maitoo.
Ja sit ku tää nuorimmainen on niin kova halaileen ja pussaileen niin luulen et sekin pitää sitä tunnetta yllä et tisseihin pitäs saaja maitoo.
Toivottavasti ei tartte pillereihin turvautua. Pitää yrittää todellakin vain olla ajattelemat noit utareita.
 
ei niin vaan ykskaks
Meillä imetys lopetettu joulukuun alussa -06 (jolloin imetystä takana 1v 7kk) ja vieläkin rinnoista tulee tippa tai kaksi jos niitä puristelee. Enpä suurempia murheita sen takia ota...loppuu se varmasti aikanaan.
 
Piti oikein kattoa luinko oikein että vaan 4 päivää. Vaikka maidon tulo loppuisi sulla vasta kahden viikon päästä niin mun mielestä se olis melko lailla heti.

En nyt muista tarkalleen, mutta varmaan olis vielä neljän päivän päästä voinut jatkaa imetystä. Eihän se niin pian voi loppuakaan, jos vaikka tilapäisesti äiti ei pystyis ruokkimaan lastaan ja vauva tartteis vielä myöhemmin maitoa.

Ja joo. Lopetuksesta melkein vuosi ja pari tippaa saa edelleen jos puristaa (niin niin, ei sais).
 
Sillä minä tässä vain hätäilen ku tos toises tissis on sellanen vika et esikoisen aikaan tuli maitotiehyetukos. Imetyksen jälkeenkin tissis oli kovempi kohta joka oltas leikattu poiskin jos en olisi tullut uudestaan raskaaksi. Tällä hetkellä pahkuraa ei ole. Kuopuksen imetys pehmitti sen pois mut pelkään et jos tuota maitoa kovin rupeaa tuleen eikä kukaan ime pois et pahkura tulee takas ja taas on lekurit varaamas leikkausaikaa. Sillä minä toivoisin et maidon tulo loppuis totaalisesti.
 
eva
Meillä loppui imetys niin vähitellen, että käytännössä maidon tulo loppui kun imetys loppui. Uusi raskaus vaikutti myös asiaan. Oman tuttavapiirin kokemukset viittaa siihen, että maitoa kyllä tihkuu vähintään kuukauden verran, mutta sen muodostuminen vähenee aivan mitättömäksi ihan parissa päivässä, jopa silloin kun imetystä ei olla onnistuttu vähitellen vähentämään ennen lopetusta. Jos rinnat ei tunnu täysiltä, ja ne muistaa pitää lämpimänä, niin en usko että mistään mollukoista tarvitsee huolestua.
 
Jos haluat että se maidontulo ihan oikeasti loppuu, älä puristele. Jos et koske itse etkä anna kenenkään muunkaan koskea vähään aikaan, kyllä sen pitäisi loppua. Tiedät kai kuinka juttu toimii kun kerran olet imettänyt, joten jos stimuloit puristelemalla, toki maidontulo jatkuu. Ja miksi ihmeessä lapsen annat koskea, ei se varmaan hyvää tee jos vielä mieli tekisi ja oikein kiusataan kun ei sitten mitään saakaan. Että siirry seuraavaan vaiheeseen rohkeasti jos sitä oikeasti haluat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:08 minä kirjoitti:
Jos haluat että se maidontulo ihan oikeasti loppuu, älä puristele. Jos et koske itse etkä anna kenenkään muunkaan koskea vähään aikaan, kyllä sen pitäisi loppua. Tiedät kai kuinka juttu toimii kun kerran olet imettänyt, joten jos stimuloit puristelemalla, toki maidontulo jatkuu. Ja miksi ihmeessä lapsen annat koskea, ei se varmaan hyvää tee jos vielä mieli tekisi ja oikein kiusataan kun ei sitten mitään saakaan. Että siirry seuraavaan vaiheeseen rohkeasti jos sitä oikeasti haluat.
Pisti hymyillyttään ku oli jotenki niin päällekäyvä teksti.
Niinkuin jo tos aikaisemmin kirjoitinkin niin yritän välttää sitä et niitä kukaan puristelee mut ku tytyn kans lopetettiin päivätisut niin hän halusi sit nukkua paljaan tisun päällä ja välil nostaa paidan helmaa ja haluaa vaan nuuskasta tisua. Nytkin vaik yötisukin on jätetty pois niin tyttö haluaa välil kurkata tisuja. Ja minäkö häntä kiusaan kun hän itse haluaa nuuskasta tisua. Joskus olen sanonut et anna nyt niiden tisujen olla niin siitäkös se itku tuleekin. Annan hänen pitää poskea tissiä vasten tai nuuskasta tisua niin hetken pääst laittaa itse paidan alas ja kaik on hyvin. eikä se sitä enää teekkään edes joka päivä.
Ja siis mihin seuraavaan vaiheeseen mun pitää täs siirtyä?
 
Niinpä niin,mua pistää nyt kans sit hymyilyttään kun olin niin päällekäyvästi kirjoittanut.

Ei se sille lapselle niin iso juttu taida ollakaan kun äidille,sinulle on siis tärkeää tuo jatkaminen etkä osaa päästää irti.Seuraava vaihe tarkoittaa sitä, että nautit kasvavasta lapsesta ja kaikesta siihen liittyvästä etkä jää kiinni vauvavaiheeseen ja tissittelyyn. No, jokainen taaplaa tyylillään. Kohta sua hymyilyttää kun olin tuollaisen tylsän lausahduksen kirjoittanut.

Hymyillään taas :) :)
 
eva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 21:34 minä kirjoitti:
Ei se sille lapselle niin iso juttu taida ollakaan kun äidille,sinulle on siis tärkeää tuo jatkaminen etkä osaa päästää irti.Seuraava vaihe tarkoittaa sitä, että nautit kasvavasta lapsesta ja kaikesta siihen liittyvästä etkä jää kiinni vauvavaiheeseen ja tissittelyyn.
Tämäpä vasta hymyilyttääkin. Onko se nyt sitten äidiltä imetykseen kiinni jäämistä, ettei napita paitaansa tiukasti kiinni heti lopetuspäätöksen tehtyään? :LOL:

Kyllä sitä tissiä pitää ihan kunnolla lypsää, että rinnat ylläpitäisivät maidontuotantoa. Satunnaiset puristukset ja painamiset (miten niitä muuten voi välttää lapsen kanssa touhutessaan? Melkoisen tukevasti topatut liivit pitää vissiin olla :D ) vain tyhjentävät sitä valmiiksi tyrkyllä olevaa maitoa. Eli jos ei imetä eikä lypsä, niin kyllä sen maidontuotannon pitäisi loppua itsestään. Jos ei, niin vika on todennäköisemmin hormooneissa kuin siinä että lapsi saa välillä vähän kosketella tissiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 14:50 eva kirjoitti:
Meillä loppui imetys niin vähitellen, että käytännössä maidon tulo loppui kun imetys loppui. Uusi raskaus vaikutti myös asiaan. Oman tuttavapiirin kokemukset viittaa siihen, että maitoa kyllä tihkuu vähintään kuukauden verran, mutta sen muodostuminen vähenee aivan mitättömäksi ihan parissa päivässä, jopa silloin kun imetystä ei olla onnistuttu vähitellen vähentämään ennen lopetusta. Jos rinnat ei tunnu täysiltä, ja ne muistaa pitää lämpimänä, niin en usko että mistään mollukoista tarvitsee huolestua.
Aika vähitellen se meilläkin jäi pois mut ilmeisesti roppa nyt vain jostain syystä on herkällä pääl viel eikä osaa ihan kokonaan lopettaa.
Pehmeet noi tisut taas on vaik eilen tuntui et pikkaisen ois maitoo kerännyt mut taas on pehmeet.
Jospa ne siit pikkuhiljaa.
Ja tosiaan esikoisella tuntui et niinku sanoitkin et maidon tulo loppui kun imetyskin loppui.
Mut näyttää olevan niin tilanne kohtaista ja lapskohtaista.
 

Yhteistyössä