Imetyksen lopetus

Meillä rinnasta vierotus on jokaisen kolmen lapsen kohdalla sujunut pikkuhiljaa kertoja vähentäen ja näin ollen ei maitoakaan ole päässyt pakkautumaan rintoihin. Sitä tulee mitä tilaa. Eli, kun minä olen lopettanut imetyksen, ei maitoa ole tihkunut kuin korkeintaan päivän tai pari eikä todellakaan aiheuttanut mitään ongelmia. Meillä vauvat on vieroittaneet itse itsensä.
 
Tää on mun kolmas lapseni ja jo reippaasti yli vuoden ikäinen. Aikaisempia imetin yhtä kauan. Kukaan lapsista ei oo lopettanu itsekseen vaan aina on pitäny mun tehdä itse se päätös. Tisuteltu on tosi harvakseen mutta maitoa näyttää riittävän silti ihan kiitettävästi. Hiukan oon joutunu lypsämään sillä olo on tukala. Toivottavasti se sitten loppuu parin päivän sisällä. Tiedän kyllä että maito ehtyy eikä tarvii lypsää tyhjäksi. Lypsäminenhän vaan edistää maidon tuloa. Aiemmin ei vaan oo ollu näin "ylitsevuotavaista" =)
 
Molempia olisin imettänyt vähän pitempään, mutta lopettivat itse vajaa puolen vuoden ikäisinä. Muutaman kerran piti lypsää "paineet" pois, mutta aika äkkiä tissi tajusi, että "se oli sitten tässä se lysti! " :wave:
 

Yhteistyössä