Imetys ja lihominen!!!Auttakaa mua....

  • Viestiketjun aloittaja hajottaa
  • Ensimmäinen viesti
hajottaa
Mua niin suorastaan vituttaa tmä imetys ja siitä syystä että lihon vaan.Täyimetyksellä ollaan ja kilot ei karise.Raskaudessaen lihonut juurikaan,mutta nyt imetysaikana kiloa kertyy:(
Koko ajan on tajuton nälkä ja pelkään että maidontulo loppuu jos en syö kunnolla.
Antakaa mulle neuvoja miten saa painoni putoamaan vaikka imetän.
Välillä mietin jopa imetyksen lopettamista että pääsen aloittamaan laihdutuksen.
 
Täällä kohtalotoveri.
Kolmen raskauden/lapsen kokemuksella painoa tullut raskausaikana vain 1,5-4kg joten synnytyksen jälkeen olen ollut joka kerta reippaasti lähtöpainoon nähden miinuksella. Ja joka pirskatin kerta imetysaikana kilot tulleet korkojen kera takaisin.
Neuvoa en osaa antaa.
 
"hmh"
Imetysaika laihduttaa.

Kun syö terveellisesti ja hyvin ja elää aktiivista elämää, ei kyllä imetysaikana liho.

Kiinnittäkää huomiota ravinnon laatuun. Hyvälaatuista ruokaa (proteiinit, vitamiinit, täysjyvä, juurekset, vihannekset, hedelmät) saa imetysaikana syödä aivan nälän mukaan. Yli ei tarvitse tankata. Äitiys ei ole syy lopettaa liikkuminen.

Kyl se siitä.
 
expertti en ole, enkä imetystä vielä kokenutkaan. mutta lue alan kirjallisuutta. faktat esiin. 500 kaloria (oli) mitä imetys nostaa energiantarvetta. Eli lihoo jos saa enemmän. Annoskoot pienemmäksi, lyhyempi ruokailuväli (ei tule nälkä) ja monipuolisesti ravintoaineita, värikästä syötävää. Vitamiinilisä ja rasvakuulat. Ja riittävästi nestettä yötä päivää.

Kokoajan tajuton nälkä? Opittu ajattelumalli vai todellista nälkää? Häiritseekö syömistäsi jokin, ettet esim tiedosta kaikkea mitä suuhusi laitat ja siten lihot vahingossa. Ruuan näkeminen ja siihen keskittyminen kun saavat aikaan kylläisyyden tunnetta.

Harrastathan liikuntaa/hyödyllistä arkiliikuntaa esim lumitöitä?
 
"Pullero"
Täällä yks samanmoinen. Paino tuli viikko synnytyksen jälkeen alas jonkun verran ja sen jälkeen on junnannut samassa jo 2 kk. Mulla kans ihan järjetön nälkä ja kun yritän rajoittaa herkuttelua/syömisiä, pari päivää pystyn ja sit on pakko taas syödä. Ja todellakin ruokaa, ei mitään mässyä. Ja paino ei liiku mihinkään. Ahdistaa..
 
hajottaa
expertti en ole, enkä imetystä vielä kokenutkaan. mutta lue alan kirjallisuutta. faktat esiin. 500 kaloria (oli) mitä imetys nostaa energiantarvetta. Eli lihoo jos saa enemmän. Annoskoot pienemmäksi, lyhyempi ruokailuväli (ei tule nälkä) ja monipuolisesti ravintoaineita, värikästä syötävää. Vitamiinilisä ja rasvakuulat. Ja riittävästi nestettä yötä päivää.

Kokoajan tajuton nälkä? Opittu ajattelumalli vai todellista nälkää? Häiritseekö syömistäsi jokin, ettet esim tiedosta kaikkea mitä suuhusi laitat ja siten lihot vahingossa. Ruuan näkeminen ja siihen keskittyminen kun saavat aikaan kylläisyyden tunnetta.

Harrastathan liikuntaa/hyödyllistä arkiliikuntaa esim lumitöitä?
Harrastan hiihtoa,uintia,rataslenkkejä ja liikun paljon.En syö herkkuja ja makeaa vaan ihan monipuolisesti ja terveellisesti.Juon myös paljon.En tiiä missä mättää.
 
....
Täällä niin etten ole lihonnut, mutta paino ei laske :( Synnytyksestä jäljellä 7 kiloa. Syön mielestäni terveellisesti ja harrastan liikuntaa, mutta nuo kilot on ja pysyy. Josko lähtis sit kun lopettaa imettämisen..? Vauva nyt 4,5kk
 
liian vähänkö
Jos syötkin liian vähän, kun sinulla on jatkuva nälkä. Se, että maidon tulo loppuu, jos vähennät syömistä, puhuisi myös sen puolesta, ettet syö läheskään tarpeeksi.

Itse sain imetysaikana herkutella mielin määrin ilman, että paino nousi. Pelkäsin, että lihon imetyksen loputtua, mutta menetinkin ruokahaluni.
 
"vieras."
Kilpirauhasen vajaatoiminta on käsittääkseni aika yleistä synnytyksen jälkeen. Jos tosiaan lihot, vaikka et syö lähellekään sen verran kuin sinun pitäisi kuluttaa, niin kannattaa käydä se testauttamassa.

Kyllä imetysaikana voi maltillisesti laihduttaa, jos on ylipainoa. Parempi ainakin niin, kuin imetyksen lopettaminen.
 
"Vierailija"
Joillakin imetys laihduttaa, joillakin lihottaa/ paino jumittaa ja lähtee laskuun vasta imetyksen loputtua. Sellast se on. Mutta älä nyt imettämistä sen takia lopeta :eek:
 

Yhteistyössä