Imetys takkuaa

Olen tässä kohta kuukauden päivät taistellut imetyksen kanssa ja olisi kiva kuulla onko muita kohtalotovereita?

Ensin vauvan ollessa 2kk mulla stressin seurauksena tuli maidon herumisen kanssa ongelmia. Maito ei lähtenyt tulemaan läheskään joka imetyksellä. Pahin tilanne korjaantui viikon jälkeen, ei nyt ihan ennalleen mutta paremmaksi. Tämän jälkeen alkoi vauva aina välillä kieltäytyä rinnasta. Parhaiten syö edelleen heti unien jälkeen vielä vähän tokkurassa. Edelleen on maidon tulo tiukassa erityisesti iltaisin ja öisin sekä varsinkin iltaisin melkoisen työn ja tuskan takana että saan tytön syömään. Tähän päälle vielä satunnainen lakkoilu ja rupean olemaan melkoisen loppu tämän imettämisen kanssa. Vauvan paino on noussut ihan hyvin ja maitolaituri tullut hyvin tutuksi.

4 viikkoa on nyt jatkunut tätä tuskailua ja kovasti pohdinkin että helpottaako tämä missään vaiheessa? Tavoitteena olisi imettää vähintään sinne 6kk asti ja mieluummin vielä pitempäänkin.
 
..........
Noin 90% todennäköisyydellä helpottaa. Vauva on nyt siis noin 3kk? Veikkaisin että kuukauden-parin sisään helpottaa.

Oletko kokeillut tuohon kieltäytymiseen imettää seisovillaan? Itse muistan esikoisen raivarikauden aikana kävelleeni ja hytkyttäneeni vauvaa samalla kun imetän. Kun meillä ainakin sitten kun syömisen sai alkuun niin se myös sujui. Se aloittaminen oli vaan yhtä tuskaa.
 
vaikeaa on ollut
Varmasti helpottaa, hyvin olet tsempannut! Itselle on tullut kanssa parin viikon jaksoja, kun imetys tuntui ihan rangaistukselta.

Oli lakkoilua, tiheän imun kautta, yövalvomisia jne. Pahinta oli kuitenkin se, kun lapsi sairastui ja lopetti täysin rinnan syömisen pariksi viikoksi. Se herätti siihen, että en halua vielä lopettaa! En vielä. Nyt on päästy taas siihen, että syö unisena ja nukkuessaan. Ja nautin joka imetyksestä, kun ei tiedä, mikä niistä on se viimeinen :) Vauva kohta vuoden.

Huomasin että imetystukiryhmät käynnistyvät taas ainakin täällä pk-seudulla, ajattelin mennä sinne hakemaan etukäteistukea seuraavaa ongelmaa varten. Ei siellä käymisestä ehkä haittaakaan olisi, jos on lähellä?
 

Yhteistyössä