Imetysliiveista

Hei

Ensikertalaisella olisi taas kysyttavaa konkareilta. Mulla on LA reilun kolmen viikon paasta (6.2) ja tana viikonloppuna ajattelin vihdoin ja viimein menna ostaan imetysliivit. Ostanko ma ne sillain, etta ne on sopivat talla hetkella vai pitaisko ne olla esim. yhta kuppikokoa isommat? Kasvaako rinnat viela tasta kun alan imettamaan?

Kiitos kiitos!

Watrossi
 
Jos vain suinkin maltat niin, osta liivit vasta kun olet synnyttänyt. Kokoa on mahdotonta arvata etukäteen. Mulla rinnat räjähti koosta D äffään. Osta nyt etukäteen sellaiset reilut sporttiliivit tai sloggit, joissa ei ole varsinaista kuppikokoa. Ne tukee rintaa ja ovat aivan hyvät alkuun.
 
Hei,

Suosittelen, että hankit nyt ennen vauvan syntymää imetystopin! Siis sellaisen naruolkain topin, jossa "imetysklipsit". Näitä saa ainakin H&M:ltä, eivät ole kalliita ja itsellä ainakin ollut kovassa käytössä. Imetysliivit kannattaa mielestäni ostaa vasta sitten, kun maito on noussut rintoihin ja turvotus vähän laskenut, jolloin oikea koko on helpompi valita.
 
Hei,
jos sinulla ei ole kovin tiukkaa taloudellisesti ja haluat hankkia liivit jo etukäteen, suosittelen hankkimaan vähintään kahdet. Itselläni niitä oli joka tapauksessa useita kappaleita sillä niitä joutuu usein pitämään 24h vuorokaudessa ja liivinsuojista huolimatta niitä pitää pestä usein ja on kiva vaihtaa eri kokoisia yöksi ja päiväksi... Nuo imetysliivit ovat sinänsä hyvät, joilla varmasti hätätapauksessa pääset alkuun mutta en itse niitä suosittele isorintaisille. Itse en ainakaan voinut liikkua sellaisilla ihmisten ilmoilla, kotona ehkä juuri ja juuri.

Silloin kun maito nousee, rinnat kasvavat huomattavasti. Voisit ostaa yhdet sellaiset liivit, jotka ovat isommat kuin nykyinen kokosi siten, että liivin sisään mahtuu käsi. Jotain osviittaa voit myös saada siitä, onko rintojesi koko kasvanut nyt raskausaikana. Itselläni kävi jo niin ja sitten synnytyksen jälkeen kasvoi entisestään. Vähintään siis tarvitset alkuun yhden kuppikoon isomman, ehkä kaksikin.

Mutta toki, jos haluat minimoida hankinnat ja sinulla suinkin on energiaa ja jaksat, niin parhaimman koon saat ostettua vasta synnytyksen jälkeen ja tosiaan sen jälkeen kun pahin maidonnousu on tasaantanut.
 
Ammattilainen
Kaikilla ei juurikaan kasva rinnat vaikka maitoa tulis kuinka. Mulla kävi niin että enne ekaa synnytystä ostamani liivit oli kaikki isoja, kun luotin siihen että voin ostaa yhtä kuppikokoa suuremmat.. Ja vaikka maitoa tuli siis luovutukseen asti.... :whistle:

Mulla on näitä joka lajia:

http://www.taikapilvi.com/index.php?cPath=10_11

Noita saa siis Babyidean jälleenmyyjiltä. Noi on kaikki siitä huippuja, etteivät ole niin sidonnaisia tiettyyn kuppikokoon, joten koko osuu varmemmin kohdalleen. Nuo pehmoimetysliivit on ihan ehdottomat jo synnärille, ja myöhemmin yökäyttöön kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Kaikilla ei juurikaan kasva rinnat vaikka maitoa tulis kuinka. Mulla kävi niin että enne ekaa synnytystä ostamani liivit oli kaikki isoja, kun luotin siihen että voin ostaa yhtä kuppikokoa suuremmat.. Ja vaikka maitoa tuli siis luovutukseen asti.... :whistle:

Mulla on näitä joka lajia:

http://www.taikapilvi.com/index.php?cPath=10_11

Noita saa siis Babyidean jälleenmyyjiltä. Noi on kaikki siitä huippuja, etteivät ole niin sidonnaisia tiettyyn kuppikokoon, joten koko osuu varmemmin kohdalleen. Nuo pehmoimetysliivit on ihan ehdottomat jo synnärille, ja myöhemmin yökäyttöön kotona.
Näitä minäkin suosittelen. Ja lisäisin vielä, että se on tosiaan hankalaa, kun ei etukäteen tiedä, miten omat rinnat sattuu käyttäytymään maitolastissa. Omani eivät kasvaneet sitten ollenkaan, enkä tarvinnut ainoatakaan liivinsuojaa. Maitoa tuli tasan sen verran kun vauva suvaitsi haluta, yhtään ei vuotanut yli eikä lapsi jäänyt yhtään vaille. Tuntui hassulta kyllä, kun maitoa ei juuri huomannutkaan.
 
mä olen miettinyt myös sitä et julkiselle paikalle en voi imetysliiveissä mennä, koska oon tosi rintava ja ne ei tue kyllä juurikaan, varmaan käypät kotona jne, mutta tarttee kyllä käytttää joitain muita sitten kun haluaa esiintyä julkisesti.. :/
 
Tilasin itselleni nuo pehmoliivit 11,90 joita edellisessä linkissä kaupataan. Takaisin lähti myyjälle! Mitään näin surkeaa materiaalia olevaa en ole koskaan myynnissä nähnyt. Kerran kokeilin päälle eikä edes sen jälkeen matsku palautunut entiselleen. Aivan kertakäyttökuraa sanon minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja spectra:
Tilasin itselleni nuo pehmoliivit 11,90 joita edellisessä linkissä kaupataan. Takaisin lähti myyjälle! Mitään näin surkeaa materiaalia olevaa en ole koskaan myynnissä nähnyt. Kerran kokeilin päälle eikä edes sen jälkeen matsku palautunut entiselleen. Aivan kertakäyttökuraa sanon minä.
Näiden liivien ideahan onkin lähinnä se, että käytetään yöllä, jotta liivinsuojat pysyvät paikoillaan --> maito ei tahraa joka paikkaa. Tosin tuota ei mainita taikapilven sivuilla. Pienten parhaaksi nettisivuilla kylläkin mainitaan juurikin se, etteivät liivit ole tukevat.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja spectra:
Tilasin itselleni nuo pehmoliivit 11,90 joita edellisessä linkissä kaupataan. Takaisin lähti myyjälle! Mitään näin surkeaa materiaalia olevaa en ole koskaan myynnissä nähnyt. Kerran kokeilin päälle eikä edes sen jälkeen matsku palautunut entiselleen. Aivan kertakäyttökuraa sanon minä.

Hassua! Mulla taas on samat liivit edelleen ihan voimissaan jotka ostin esikoisen aikana, ja niitä on käytetty siis 2 imetyksessä, jotka kumpikin kesti vuoden, ja ovat ihan ehtaa tavaraa vielä kolmannellekin. Mut mä oonkin pienirintainen enkä sillai tukea tarvi. Ne sporttimalliset luukkuliivit on sitten liiankin jämäkät mun makuuun.
 
Tein löydön prisman alusvaateosastolta! Sloggin double comfort-toppiliivien hinta 11,30 ja aivan ihanat päällä! Puuvillaa ja elastaania, huomattavasti laadukkaamman oloiset kuin nuo aiemmin mainitsemani.. Näillä pääsee loistavasti alkuun!
 
Suosittelen noita jonkun jo mainitsemia henkkamaukan imetystoppeja! Itselläni on niitä 6 kpl ja pelkästään niillä on menty laitokselta lähtien (poika on nyt 4 kk). Sain siskoltani parit imetysliivitkin, mutta ne ovat jääneet käyttämättä. Nuo topit ovat siitä kivoja, että kun ne pukee toisen paidan alle, ei tarvitse esim kahvilassa maha paljaana imettää. Maksavat n. 20 ? / 2 kpl, eli hinta ei ole paha!
 

Yhteistyössä