Imetystyyny

  • Viestiketjun aloittaja "odottava"
  • Ensimmäinen viesti
Mä koin sen pelastukseksi, sektion jälkeen on sen avulla paljon helpompi imettää. Kädet ovat vapaana ja selän saa pidettyä suorana. Se myös pitää muotonsa toisin kuin tyyny kasa. Riippuu varmaan rintojen koosta, että mikä on paras tyyli imettää.
 
Mulla oli ja ehdoton. Nojatuolissa ja sohvalla käytin istuessa. Kädet jäi vapaaksi ja pitkien syöntisessioiden+väsymyksen kanssa hyvä. Ei päässy vauva putoamaan vaikka nukahdin ja luin jne. Sektiohaavan kanssa ainoa tyyny joka ei painanu ja sai hyvin aseteltua. Tavis tyynyjä en saanu millään pysymään ja hyvin.
 
"vieras"
Mulla oli tarpeellinen, ostin kun sain esikoisen ja toisen kanssa myös käytössä. Kun odotin toista, käytin tyynyä että sain maata joskus vatsallani ja maha ei painanut kun sain imettystyynyllä sellaisen asennon, teki hyvää väsyneelle selällä :D Sen kanssa imetetään istuallaan, alussa laitoin tyynyn eteen niin että se meni mun ympäri ja vauvan kasvaessa laitan tyynyn sivusta niin että se tulee toiselle kyljelle. Pieni vauva on hyvä myös tukea puoli-isyuvaan asentoon tyynyn keskelle, jos haluaa hetkeksi laskea vaikka sängylle, eikä selällään viihdy. Toiset ei taas käytä imetystyynyä ollenkaan. Mun mielestä sen kanssa on helpompi imettää kuin tavallisen tyynyn.

ojs laitat googlen kuvahakuun "imetystyyny" tai "nursing pillow" niin näet jotain kuvia miten sitä voi pitää :)
 
Lsls
Mulla oli, en käyttänyt ku pari kertaa. Eli turha. Et voi oikein tietää mistä asennosta sun on paras imettää, ennen kuin testaat. Itse imetin paljon makuulta ja muutenkin lapsi oli aika nopea maidon imijä, ei siinä tyynyä tarvinnu.
Tokan kanssa sitten imetinkin ties missä eri paikoissa, leikkipuistossa, pihalla, esikoisen sängyn reunalla tms...joten tyynyä olis ollu hankala kuljetella mukana.
 
"Kiki"
Imetystyyny kannattaa hankkia etenkin, jos sulla on esikoinen tuloillaan. Se helpottaa vauvan syöttöä huomattavasti. Mulla meni hartiat aivan jumiin esikoisen kanssa, kun syöttöasento oli hakusessa. Hartiat oli koko ajan jännittyneenä ja sit vielä kenotti niskaa alaspäin, kun vauvaa piti ihailla koko ajan :) Ostin tyynyn ja heti helpotti. Vauvan painon sai tyynyn varaan eikä hartioita tullut enää jännitäneeksi.

Vinkiksi vielä: jos oot vielä raskaana, niin Doomoon iso imetystyyny on ihan älyttömän hyvä nukkumistuki loppuraskauteen. Sillä saa oman asennon tuettua niin, ettei mistään paina eikä kolota!
 
"vieras"
Mulla imetystyyny jäi turhakkeeksi. Olen tosi hoikka enkä saanut tyynyä asettumaan mukavasti, kun sinne "renkulan" sisään jäi paljon tyhjää tilaa. Muutenkin sen kanssa oli mielestäni vaikea istua, kun selän taakse jäi ne siivekkeet jotka otti aina selkänojaan kiinni. No, en kyllä koskaan oikein oppinutkaan imettämään istualtani, nyt vasta kun vauva on 5 kk ja osaa kohtalaisesti istua itsekin, se on alkanut sujua.
 
Miie
Sen tarpeellisuutta on kyllä vaikea ennakoida. Itselläni jäi käyttö vain pariin kertaan. Molempien lapsien kohdalla mulla meni jostain syystä ihan selkä sen kanssa jumiin. En osannut olla jotenkin rentona, mutta ilman sitä kyllä kaikki imetysasennot onnistui vaivatta.
 
Mä koin imetystyynyn todella hyväksi. Sai kädet vapaaksi ja istuttua hyvässä asennossa ettei hartiat menny kasaan. Lapsi tykkäsi siinä pötkötellä muutenkin sylissä ja sillä pystyi aluksi vallittamaan sängyn reunaa. Sektion jälkeen oli vaikea maata kyljellään niin istuen oli oikeastaan ainoa mukava imetysasento.
 
vierailija
Minusta imetystyyny oli ehdottomasti tarpeen. Ensin kokeilin ilman, mutta sitten päätin hankkia Doomoo Buddyn. Tämä malli siis kyseessä: https://oukkidoukki.fi/paras-imetystyyny/

Hankintaan päädyin, koska olin kuullut niin paljon positiivisia käyttökokemuksia ja minulla alkoin niska-hartiaseutu oireilemaan. Imetystyynyn avulla kivut lähtivät ja pääsin taas nauttimaan imetyksestä. Imetys onnistui tuon kanssa istuen ja myös puoli-istuvassa kylkiasennossa esim. sohvalla.
 

Yhteistyössä