"Imukuppilautanen", mistäs kaupasta niitä löytää?

Ei ole osunut silmiin ja sellaiselle ois tarvetta kun poitsu haluais ite alkaa kokeilee syömistä niin ois kait parempi ettei tipu niin helposti pois pöydältä??Onko vinkkejä, mistä löytyy ja ovatko olleet hyviä käytössä? Samoin kova "kaukaloruokalappu", ostin Emman ja se on niin pieni, että kaulasta kiristää, mikä ois parempi???
Päivänjatkoja!
 
haloo
BabyBjörnin lautasesta, jota myyvät esim. Citymarketit, saat maksaa n.20e. Ikea ainakin myy halvemmalla ja monet ns. krääsäkaupat (Tarjoustalot ym.). On ihan hyviä kun lapsi opettelee syömään itse. Jos Virossa matkailet, niin sieltä saa myös halvalla.
 
haloo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 15:18 haloo kirjoitti:
BabyBjörnin lautasesta, jota myyvät esim. Citymarketit, saat maksaa n.20e. Ikea ainakin myy halvemmalla ja monet ns. krääsäkaupat (Tarjoustalot ym.). On ihan hyviä kun lapsi opettelee syömään itse. Jos Virossa matkailet, niin sieltä saa myös halvalla.
Siis ei Tarjoustalot, vaan Biltema, Hongkong, jne.
 
piukku
millainen on pöydän pinta? Sen pitää olla todella tasainen että pysyy.
Meillä yksi, ja kaapissa on, kun pöydässä on vahaliina ja sen se kuppi vetää krymppyyn. Lisäksi olen niin laiska, että haluan käyttää vain lautasia jotka menee normaalisti astianpesukoneeseen.
 
taustalta
Suurempi ongelma on kuin lautasen pöydällä pysyminen on ruoan pysyminen lautaselle, kun sitä lusikoidaan, tulet vielä huomaamaan. Arabian pahvisessa lasten muumiastiastossa on siihen sopiva lautanen, on vaan älyttömän kallis. En tarkoita Teema-mallisia, vaan erityisiä lasten astioita. Niitä lautasia kyllä löytyy joskus maalaamattominakin, jolloin hinta ei ole niin paha. Samaa lautasta on varmaan jossakin muussakin Arabian lastenastiastossa. Pentikillä on kanssa vastaava. Nuo lautaset ovat itsessään aika painavia, etteivät liu'u pöydällä syödessä. Tosin aina on mahdollista, että syöjä yrittää niitä heittää lattialle, mutta sitä vartenhan on vanhemmat vahtimassa syömistä ;)
 
Tintura Benjui
citymarketista (en tiedä merkkiä) n. 8e (kuuluu myös lusikka) tai prismassa sama hässäkkä. toimivuutta en tiedä. itse saatiin lahjaksi lastentarvike liikkeestä ostettu n. 12e, ja se toimii hyvin, voi laittaa astianpesukoneeseen sekä mikroon. mutta tosiaan, pöydän pitää ehdottomasti olla kuiva ja puhdas, ja tietty "sileä". =)
 
eli saman tosiaan ajaa tiskirätti ja painava lautanen. esim monet oikeita lasten astioita valmistavat kuten arabia tekee lautasista aika painavia ja niissä on se jännä reuna mikä opettaa lasta ite syödessä pitää lusikkaa oikeassa asennossa.

meillä oli joku imukuppilautanen ,en tiedä mikä mutta sen verran hutera viritelmä etä ei kyllä kauaa käyetty. ja baby björnin lapussa on iso säätövara.
 
Kiitos vinkeistä! Kaappeja pengoin ja löysin myös lahjaksi saadun Ikean version, en ensiksi hiffannut, että siinäkin oli imukuppi, ja 12 v vanhan Arabian mukin ja lautasen, hyvässä kunnossa nekin.
Täytyypä laittaa molemmat kokeiluun ja tsekata toi BabyBjörnin ruokalappu!
 

Yhteistyössä