imukuppisynnytys

  • Viestiketjun aloittaja voinko?
  • Ensimmäinen viesti
voinko?
kysyn nyt näin jos tulisi paremmin mielipiteitä. voinko synnytyksen alussa tehdä selväksi toiveeni että imukuppia ei käytetä vaan tarvittaessa hätäsekstio jos vauva ahdingossa? pelkään ajatustakin imukupista!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Enpä osaa tuohon vastata, mutta sen voin sanoa, että imukuppi käy kipeästi!
juuri tuon takia. olen yhden ison lapsen yli 4kg ponnistanut ja en halua kokea yhtään enempää kipua! ja imukuppihan sattuu niin..
 
vieras
En tiedä, mutta etko siinä tilanteessa kuitenkin halua, että ajatellaan lapsen parasta ja koitetaan saada lapsi mahdollisimman turvallisesti maailmaan? oletko menossa ekaa kertaa synnyttämään?
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja voinko?:
kysyn nyt näin jos tulisi paremmin mielipiteitä. voinko synnytyksen alussa tehdä selväksi toiveeni että imukuppia ei käytetä vaan tarvittaessa hätäsekstio jos vauva ahdingossa? pelkään ajatustakin imukupista!!
voit!!

minä en tuntenut yhtään mtn imukuppia koska poltot olivat jo niin kauheita. Lapsi oli jumissa ja päässä iso pahka. Mentiin viime tipassa hätäsektioon. Lapsella epäiltiin aivovammaa, onneks hän on terve!

Kakkosta odottaessa tein selväksi että heti jos tuollaista sattuu niin heti sektioon vaan, ei imukuppeja!

Minulla vauvat olivat pieniä molemmat mutta sillä ei ole väliä. Synnyttäjää pitää kuunnella!
 
mulla oli imukuppisynnytys ja hyvin meni, kahessa minuutissa tuli vauva ulos. ei se sattunu ku supistukset vei kaiken huomion..

ja siihen päädyttiin koska isokokonen vauva ja vaikkei ponnistusvaihe ollut kestänyt kauaa, alkoi vauvan sydänäänet laskea uhkaavasti. ja mullakin alkoi voimat hiipua.

poika syntyi ja tevre tuo on =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Enpä osaa tuohon vastata, mutta sen voin sanoa, että imukuppi käy kipeästi!
juuri tuon takia. olen yhden ison lapsen yli 4kg ponnistanut ja en halua kokea yhtään enempää kipua! ja imukuppihan sattuu niin..
Mutta synnytyksessä voi tulla kaikenlaisia tilanteita, eikä niitä voi etukäteen tietää. Ei synnytystä oikeen voi sillä tavalla kontrolloida, se on semmonen kuin se on... Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. itsekin olen raskaana, mutta koitan ajatella, että synnytys menee niinkuin se menee.
 
Mullakin käytettiin imukuppia, mutta en kyllä tuntenut mitään isompaa kipua. Kuitenkin lopputulos oli kiirreellinen sektio, koska neiti oli naamatarjonnassa ja toisessa raskaudessa sitten todettiin ahdas lantio.

En kyllä itse usko että ihan heti sektiota saa ellei yritä eka imukupilla. Uskon myös, että riippuu paljolti lääkäristä, mutta myös ei ne ala sua kiduttaankaan jos pistät kunnolla vastaan. En siis tiedä.

Toivottavasti kuitenkin synnytyksesi menee hyvin ja sillain miten sulle itselles on parasta.
 
tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja tupuna22:
mulla oli imukuppisynnytys ja hyvin meni, kahessa minuutissa tuli vauva ulos. ei se sattunu ku supistukset vei kaiken huomion..

ja siihen päädyttiin koska isokokonen vauva ja vaikkei ponnistusvaihe ollut kestänyt kauaa, alkoi vauvan sydänäänet laskea uhkaavasti. ja mullakin alkoi voimat hiipua.

poika syntyi ja tevre tuo on =)
Kertoistko missä sen vauvan pää on silloin kun imukuppi siihen laitetaan,osittain sisällä vai?.Sori tyhmä kysymys:/
 
bud
Mä luulen, että ei siitä kieltäytyä voi. Mä olin ponnistanut yli tunnin jo, kun tuli imukuppi peliin mukaan. Ei siitä montaa minuuttia menny, kun lapsi oli ulkona. Ja se tuska on jo valmiiksi synnyttäessä niin hirveä, etten edes tuntenut kupin laittoja ja sitä kiskontaa. Tottakai siinä revittiin kovalla voimalla lasta ulos, mutta olin jo niin poissa pelistä, etten tuntenut sen kummempaa kipua kuin muutenkaan synnyttäessä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tupuna22:
mulla oli imukuppisynnytys ja hyvin meni, kahessa minuutissa tuli vauva ulos. ei se sattunu ku supistukset vei kaiken huomion..

ja siihen päädyttiin koska isokokonen vauva ja vaikkei ponnistusvaihe ollut kestänyt kauaa, alkoi vauvan sydänäänet laskea uhkaavasti. ja mullakin alkoi voimat hiipua.

poika syntyi ja tevre tuo on =)
Kertoistko missä sen vauvan pää on silloin kun imukuppi siihen laitetaan,osittain sisällä vai?.Sori tyhmä kysymys:/
Minulla ainakin ihan tuolla sisällä. ponistusvaiheessa kääntyi kasvot ylöspäin ja jäi jumiin, oli pahka päässä ja imukuppiyritys epäonnistui.
 

Yhteistyössä