Influenssarokote 1vee lapselle,otatteko?

Alkuperäinen kirjoittaja juusa77:
Olen ajatellut otattaa rokotteen 1 vee lapselle,onko kokemuksia rokotteesta? Tehosiko? Oliko jotain haittavaikutuksia? En ole aiemmin tutustunut aiheeseen,nyt olisi ajankohtainen...
Ei ole otettu.Turunsanomissa oli juttua KO.rokotteesta,se on lumelääkkeen tasoa vaikutukseltaan.Täysinturha rokote,mutta hyvä bisnes valmistajalle!Lisää os . www.rokotusinfo.fi
 
Ei todellakaan oteta.

Meillä eio mitään rokotuksia muutenkaan MUTTA myös siitä syystä että influenssa on VIRUS, virukset muuntautuvat koko ajan miljooniksi ja taas miljooniksi ero kannoiksi. En rohkene uskoa että kukaan olis niin pätevä että olisi pystynyt purkittamaan yhteen rokotteeseen juuri tämän talven tulevan influenssaviruksen..

Yhdyn tuohon levottoman tuhkimon sanoihin: Hyvä bisnes valmistajille ja hirveät myrkyt elimistöön kaupan päälle.
 
No eikö tämä asia ollut viime vuonna jo jokaisessa tuutissa. Ettei se tehoa oliko se alle 2 vai 3vuotiaille.

Meillä ei otettu viimevuonna eikä oteta tänäkään vuonna.

Oikeesti kun nuo meidän vanhuksetkin (ja vanhusten tuttavat) on alkaneet mutisemaan, että siitä lähtien ku ovat ottaneet piikin on joka vuosi ollut ties vaikka minkälaista nuhaa ja kuumetta. Ennen sentään joku vuosi jäi väliinkin. Ovatko tulleet sairaammiksi, vai mistä lie johtuu?
 
viime syksynä meidän 1 vuotias sai kyseisen rokotuksen.molemmilla rokotuskerroilla poika oli todella itkuinen, ja tarkoitan itkuisuudella parin tunnin tuskaista huutoa.Muistaakseni toisella kerralla lämpökin nousi.Tänävuonna en rokotusta hae.Huom myös neuvolassa oltiin sitä mieltä että lapsen kivut johtuivat rokotteesta, kun myös tehosteesta tuli oireet.ei siis ollut sattumaa...
 
SEE
Otettiin 9kk pojalle. Itse olen sen työni puolesta ottanut viimeiset 5 vuotta ja olen terveenä ollut. Tuosta tehosta alle 2-vuotiaille ollaan kyllä myös toista mieltä. Tuntuu että tässäkin asiassa on kaksi eri koulukuntaa lääkäreissä, toisten mielestä ehkäisee myös välikorvan tulehduksia. Ja siitä miten tuo kunkin vuoden viruskanta arvotaan niin kyllä ne vaan yleensä osaa sen tehdä oikeanlaiseksi. Vaikka virus muuntautuisikin matkalla niin teho on silti rokotteessa hyvä sillä ei virus kokonaan toiseski kannaksi muutu.

Mutta jokainen tekee minkä parhaaksi näkee. Minä näen asian niin että lääketiede kehittyy kokoajan ja aion käyttää sen saavutukset hyödykseni. Nykyään rokotteiden ( siis kaikkien) ansioista on moni kuolemaan johtanut tauti saatu melkein kokonaan pois maailmalta. Rokotteethan on yksi lääketieteen suurimpia keksintöjä joiden ansioista kuolleisuus on laskenut eniten maailmassa...
 
Otettiin ko. rokote 8 kk pojalle. Ei tullu ainkaan rokotteesta minkäänlaisia haittavaikutuksia. Ja mä oon myös sitä miletä että jos tällä rokotteella voi vältää edes muutaman korvatulehduksen, kuumeen jne. niin kannattaa ottaa.
 
Otettiin meidän astmaatikkolapselle. Hänelle ei tullut siitä mitään oireita. Terkka sanoi, että vaikkei antaisi täyttä suojaa, niin oireet taudin iskiessä olisivat luultavsti enintään lievät. Meillä tuo astmaatikko menee ihan tukkoon jo pikku nuhasta, joten hänelle rokote oli varmaan hyvä ottaa. Kaksi perustervettä jätettiin rokottamatta.
 

Yhteistyössä