Influenssarokotus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija55
  • Ensimmäinen viesti
vierailija55
Ihan vaan mielipiteit kyselen ku en itte osaa päättää.Meit on minä ja 3 lasta,mulla perussairaus.Ottasitteko/ootteko ottaneet rokotteen?
Auttamattomasti myöhässä ollaan mut sanottiin että niitä rokotteita on vielä ja et sen pystys vielä ottamaan.Aiemmin ei olla otettu eikä oo kukaan meistä sairastunu mut olisko tälläkin kertaa yhtä hyvä tuuri?
Toisaalta oon huolestunu jos tauti tuleekin ja käy huonosti mut en ihan täysin luota noihin rokotteisiinkaan,mitä niistä sitten voi tulla sivutuotteena.Asiallista keskustelua?
 
Ei oo ikinä otettu influenssarokotetta, eikä aijota ottaakkaan. Koko perhe sairastettiin influenssa joulun aikaan.. Ja perheeseen kuuluu siis minä, mies (joka kuuluu riskiryhmään) ja kolme lasta, joista vanhin on 5v.
 
vierailija
Samaa olen itse miettinyt, tai oikeammin nyt havahtunut tähän rokotushommaan. Itse olen viimeisellä kolmanneksella raskaana ja ei ole missään infottu koko influenssarokotuksista. Enkä ikinä ole ottanut rokotetta muina talvina / sairastanut influenssaa.

Ensi viikolla olisi neuvola, täytyy varmaan kysyä asiasta. Onko sitten järkeä enää piikittää itseään.
 
vierailija
Riippuu miten vakava perussairaus?

Me sairastettiin raju influenssa koko perhe, minä ja 2 lasta ollaan astmaatikkoja. Yksi astmaatikkolapsi pääsi jopa vähemmällä, ei saanut yskää ollenkaan (yhdistelmälääke kai ehkäisi sen niin tehokkaasti). 4-5 päivää kova kuume, sitä sai särkylääkkeillä hillittyä. Kova yskä toiset 4-5 päivää (sitkeää limaa alhaalla keuhkoputkissa mutta sitä ei ollut paljon eikä kaikilla). Kuume, väsymys, lihas- ja päänsärky siinä oli ne pahimmat oireet, ja särkylääke ja lepo helpotti niitä. Paljon juotavaa, laimeita mehuja, mustikkakeittoa, hedelmiä.

Itse olen rokotuskriittinen, enkä sairastetun taudinkaan perusteella aio edelleenkään ottaa influenssarokotetta.
 
vierailija
Meillä otettiin koko perhe (2 aikuista ja 5 lasta). Yhdellä lapsellamme on sairaus, jonka takia otetaan. Jos sinulla on joku perussairaus, kannattaisi miettiä ainakin seuraavina vuosina rokotuksen ottamista. Influenssarokotetta on käytetty 1970-luvulta lähtien, joten turvallinen se on vaikka nämä rokotusvastustajat muuta väittävät ;) (Sikarokote vuonna 2009-2010 oli niin hätäseen kyhätty yksittäistapaus, joten se ei liity tähän nykyiseen influenssarokotteeseen millään lailla.)
 

Yhteistyössä