Influessarokotus raskausaikana, otatko vai et?

Niin, siinähän se kysymys olikin. Itse mietin kovasti ottaisinko vai en, talvivauva tulossa ja esikoinen sairasteli tiheään tahtiin korvatulehduksia ja keuhkoputkentulehduksia ekana talvena.... Nythän juuri oli juttu helistimen uutiskirjeessä, että äidin raskaudenaikainen rokotus antaa suojaa myös vauvalle. Aiotko itse ottaa rokotuksen vai et ja miksi?
 
En aio ottaa.

Ensiksikin viime vuonna sairastuin siitä rokotuksesta niin, että olin viikonlopun kipeä, ja toisekseen en usko, että tuon rokotteen vaikutuksia sikiöön on kovinkaan perusteellisesti tutkittu, kun pääsääntöisesti se on tarkoitettu ei-raskaanaoleville. En halua, että muhun injektoidaan mitään taudinaiheuttajia nyt, kun olen raskaana, oli kuinka rokote tai ei.

Maitohappobakteerituotteilla raskauden aikana on havaittu olevan jotain yhteyttä lapsen allergioihin/ vastustuskykyyn, niitä ennemminkin uskaltaisin käyttää kuin rokotetta.

Kössi rv21

 
En ota, en ottais muutenkaan kun en saa sen sisältämän kananmunan vuoksi. Tai siis ainakin aikasemmin sisältänyt, en oo vuosikausiin lukenut sen koostumusta. En kyllä ottais vaikka kananmuna olis poistettu :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja KössiKenguru:
En usko, että tuon rokotteen vaikutuksia sikiöön on kovinkaan perusteellisesti tutkittu, kun pääsääntöisesti se on tarkoitettu ei-raskaanaoleville. En halua, että muhun injektoidaan mitään taudinaiheuttajia nyt, kun olen raskaana, oli kuinka rokote tai ei.
Samaa mieltä eli tämän vuoksi en ottaisi.

 
yhdyn Raitapaitaisen sekä KössiKengurun mielipiteeseen... jätän ottamatta... koska takaita ei ole etteikö rokoite suojaisi lasta... mutta takeita ei ole etteikö rokoite myös tekisi hallaa öttiäiselle
 
Viime syksynä otin influenssarokotuksen raskauden toisella kolmanneksella. Keväällä minä sairastuin rokotuksesta huolimatta ja influessa oli todella kamala, kesti pari kuukautta ja jouduin keuhkokuumeessa sairaalahoitoonkin. Mieheni otti rokotuksen myös ja säästyi influenssalta. Johtopäätös oli se, että ilmeisesti raskauden takia rokotus ei tehonnutkaan minuun.

Nyt lapsi on jo maailmassa ja rokotuksen otan varmasti, se on jo viitenä aiempana vuonna säästänyt minut tartunnalta.
 

Yhteistyössä