Inseminaatio 2012

Lurulle halaus. Tää on niin tätä, ei tuohon tilanteeseen oikein sanoja löydy :(

Täällä kp 22, piinapäiviä eletään. Olin viime viikolla muutaman päivän työmatkalla, mikä sattui kyllä erinomaiseen saumaan ja vei ajatuksia vähän muualle. Vielä pitäisi ainakin viikko kärvistellä, argh.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muille hoitoihin onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Pahoittelut täältäkin Luru-73:lle negasta - taisi koko lista olla varpaillaan odottelemassa tuloksia, mutta hyvä kun jaksat olla positiivinen tulevaisuuden suhteen. Kyllä se plussa ja vauvakin sieltä tulee lähes kaikille listalla olijoille tavalla tai toisella, ja eiköhän me kaikki tiedetä tässä vaiheessa, ettei se meidän kohdalla aina suju niin kitkattomasti... Pääset sitten samaan syssyyn Juliet83:n kanssa, niin saat jännäyskaverin seuraavalle kierrokselle :)

Peikko89 ja -KarKKI-: tsemppiä piinailuun, ja kuten Luru-73:kin sanoi, yrittäkää täyttää kalenteri kaikella mukavalla ja pitää ajatukset mahdollisimman kaukana piinailusta...

Toiveissa86: flunssasta ei ole haittaa - ehkä jopa hyvä, että se pakottaa lepoon inssin jälkeen ja pitää ajatukset muualla. Särkylääkkeitä ei ehkä kuitenkaan kannata nappailla ihan tajuttomia määriä, koska niillä sanotaan voivan olla vaikutusta hedelmällisyyteen...

Tunafish-78 ja Amalia Armas: mullakaan ei oireita Puregonista (tällä kertaa annos 75 vaikka edellisillä onnistumiskerroilla (siis plussan kannalta) annokset 100 tai alkupäivinä 150 ja lopussa 75. Ens viikolla sit insseillään kaikki!

Jonsku88 ja muut, joiden ympärillä ihmiset sikiävät jatkuvasti: samat fiilikset täällä, ja varsinkin kakkosta helposti odottavien suhteen, kuten Amalia Armas mainitsi. Toisaalta olen myös kuullut useita surullisia tarinoita lähiaikoina, jotka ehkä antaa vähän perspektiiviä...

Sitten omaa napaa: eilisessä ultrassa typerä kysta oli kasvanut jo 5 cm kokoiseksi, ja nyt pelottaa, että lääkärit alkavat vaatia laparoskopiaa. Mulle on sellainen tehty jo kahdesti, eikä kummallakaan kerralla ollut endoa tms., mutta kysta tulee aina takaisin. Se ei todistetusti vaikuta mun hedelmällisyyteen, mut myöhästytti aikoinaan hoitoja melkein 2 vuotta kun lääkärit vaati leikkausta ennen hoitojen aloittamista. Ensin lähes vuosi jonossa, pitkän toipumisen jälkeen yllätti luomuplussa ja km, ja vasta siitä toipumisen jälkeen päästiin aloittamaan hoidot (ja siihen mennessä kysta oli palannut paikoilleen).

Positiivisia uutisia oli, että outo follikkeli vasemmalla puolella oli kadonnut, ja oikealla puolella oli 13 ja 10 mm follit, joten inssi osunee ensi viikon loppupuoliskolle. Maanantaina taas ultraillaan, ja ollaan toivottavasti vähän viisaampia...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
JULIET83 Pidän sulle peukkuja inssiin:)

SOLSOLET Toivottavasti kaikki menee siellä hyvin ja positiivisiä ajatuksia. Mulla on pp8 menossa ja on Lugesteronit 4 päivää käytössä. Mulla on jonkinlaista tiputtelua tosi niukasti, johtuukohan noista lugeista. aiemmin en ole sellasta huomannu.

Tsemppiä multakin kaikille piinapäiville :)
 
Täällä flunssa jo pikkuhiljaa selätetty. Särkylääkettä on kyllä tullu syötyä, huomennapa tuon sitte näkkee onko ollut vaikutusta.. toivottavasti ei negatiivisesti ainakaan.. toivotaan, että tulevista piinaviikoista selviää suhteellisen helposti jokkainen
 
Kiitos Teille ihanat naiset tuestanne! :)

Juliet83: Meillä tosiaan alkoi sitten samana päivänä vuoto, eli kohtalotovereita ollaan. Meillä vaihtui lääkäri, ja hän haluaa nähdä munasarjat ennen puregon-pistosten aloittamista, eli huomenna on sitten eka ultra. Sen jälkeen vasta saa tietää mennäänkö kokeilemaan 4:ttä inssiä vai ei. No, eiköhän kuitenkin...
Solsolet: Sinullahan oli kivan kokoiset follit siellä kasvamassa, toivottavasti molemmat jatkaa kasvuaan samaa tahtia. Kaksi follia on aina kaksinkertainen mahdollisuus, eikö? :) Toivotaan ettei se kysta siellä tee mitään haittaa eikä vaadi taas leikkausta. Minulla oli aikoinaan sama juttu, et ensi jonotettiin hoitoihin, sitten joutukin leikkauspöydälle ja siitä reilun puolen vuoden kuluttua pääs aloittaa vasta clomihoidot. Et on tää pitkä taival ollut itse kullekin... toivottavasti kaikki kuitenkin onnistuttais saavuttamaan se päämäärä loppujen lopuksi :)

Aurinkoa79, Peikko89, -KarKKI- ja muut piinailijat: Tsemppiä ja voimia viimeisille päiville, toivotaan että pian kuullaan lisää plussauutisia! :)
 
Hei Kaikille!

Täällä ilmoittautuu yksi inssipiinailija lisää :)

Pe 20.1. kp16 tehtiin ensmmäinen ja viimeinen inssi eli pp3 menossa, ja todella PIINAA on jo nyt. Inssi tehtiin luomukiertoon ja ovulaatio oli ehtinyt tapahtua juuri ennen inssiä (ilmeisesti kp 15). Meillä siis ongelmana nuo siimahännät, jotka eivät oikein pesusta selviä ja mielummin pörräävät paikoillaan kuin liikkuvat eteenpäin, siksi siis ei tehdä kuin tämä yksi inssi, jonka jälkeen suoraan ISCI:n. Yksityisellä ollaan eli toiminta on TODELLA nopeaa! (näin 7 vuoden lapsettomuuden jälkeen se on huippua, että enää ei tarvitse odottella jonoissa :) ) Ikää meillä on 27v ja 29v, joten aika ei onneksi vielä tule vastaan.

Tähän inssiin saatiin kuitenkin 1,4 milj. liikkuvaa siimahäntää, mikä oli huomattavasti parempi tulos kuin ekoissa testeissä, mutta eipä lääkäri kamalasti toivoa antanut tuollakaan määrällä... kurjaa kun toivoa ei anneta :(

Olin inssin jälkeen todella kipea, menkkakivut oli kovat.. Juilimiset jatkunut ja päätä särkee jatkuvasti (taitaa johtua jännityksestä)..

Tsemppia kovasti kaikille!

-minena
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa minea

Meillä tänään siis ultra. Oma lääkäri ei ollut paikalla, mikä toisaalta oli hyväkin. sai myös kuulla toisen lääkärin mielipiteen. Epämääräisiin menkkoihin meinasi inssin jälkeen määrätä lugesteronin.
kolme follia oli kasvanu, suurin 20mm ja pienin 16. Nesterakkulasta ei onneksi ollut enää tietoa :) ovistestin tein ja negatiivinen oli. Huomenna oli tulos mikä tahansa, pistetään pregnyl ja keskiviikkona sitten inssi. Lääkäri meinasi, että ei ole pelkoa etteikö inssiä voitais tehä.. Toivotaan, että kaikki menee hyvin
 
Viimeksi muokattu:
Luru-73.lle pahoittelut negasta :(

Juliet83:lle ja muille inssiä odotteleville onnea matkaan!:)

Minena tervetuloa mukaan :) Kuulostaa hyvältä, että saatte edetä suoraan rankempiin hoitoihin eikä tarvi kärvistellä inssien kanssa jos teillä on niin epätodennäköistä onnistua inssillä.

Toiveissa86:lle nyt peukut pystyyn että inssi onnistuu :) Sitten on taas yksi piinailija lisää :p

Mulla tänään pp10 ja olen hieman rauhoittunut piinaamisen suhteen. Nyt alan sitten pelätä testin tekemistä, katsotaan viekö pelko vai uteliaisuus voiton loppuviikosta eli testaanko liian aikaisin vai liian myöhään :p Harmikseni juuri mitään oireita en ole huomannut, ainut on rintojen aristus, mutta sitä on joka kierrossa ollut muutenkin.. pari päivää inssin jälkeen alkoi taas haiseva valkovuoto kuten viime kierrossakin, nyt se on jo loppunut mutta väistämättä mietin että tuliko ovis sittenkin liian myöhään...:( Aurinkoa79 - onko sulla ollut mitään oireita?
 
Hei kaikki,

Peikko89, olen yrittänyt välttää oireiden kyttäilyä... Rintojen (tai oikeammin nännien) aristusta täälläkin, mulla sitä ei ole ennen esiintynyt, mutta ajattelen sen johtuvan hormonipistoksista (kun niistäkään ei ole aikaisempaa kokemusta). Muita oireita ei ole ja tuntuu aika epätodennäköiseltä että voisin olla raskaana. Yritän kuitenkin tasapainotella siinä toiveikkaan ja pettymykseen valmistautuneen rajamailla. Vaikea tehtävä; toivoa parasta mutta valmistautua pahimpaan. Mites Karkin piinailut ovat sujuneet?

Tervetuloa Minenalle täältäkin! Toiveissa86:lle ja Juliet83:lle onnea hoitoihin!
 
Aurinko79 Koitan tasapainoilla,mulla tota valkovuotoa tulee ja lähinnä aamupäivisin.Voisiko juhtua lugeista,mutta eikö niiden pitäisi estää kiertohäiriöt.? Otan niitä suun kautta,en sitten tiedä ja tunnen jotain poreilun kaltaista toisella puolen. Kuulostaa hassulta. Ihmettelen myön iltalämpöjä,jotka on 36.87 ja 36,83 norm. lämpö on 36,5-6 ja aamulämmöt on melkein alilämpöä. En tiedä onko kylmällä huoneistolla vaikutusta ja miten luotettavia nuo lämmönmittailut on. Muuta oireilua ei ole ja vähän epävarmalta tuntuu. Viikonpäästä maanantaina pitäis R-testi tehdä :) Mitenkäs sinulla ja muilla Jännäilijöillä??
 
Hei taasen kaikille!

-KarKKI-: toivottavasti tiputtelu on kiinnittymisvuotoa - sopis ainakin ajankohtaan ;)

Aurinkoa79 ja Peikko89 sekä uusi tulokas minena: tsemppiä piinailuun!

toiveissa86: meille osui sama inssipäivä, päästään jännäämään yhdessä :) Sullahan on hienon kokoiset follit ja vielä kolme, upeaa!

Palasin siis tosiaan juuri ultrasta, jossa oikean puolen johtofolli oli tehnyt kunnon kasvupyrähdyksen ja oli jo lähes 18 mm! Toisesta follista ei ollut enää puhetta, ja lääkäri sivuutti kystan mittaamatta edes läpimittaa, hyvä niin. Tänään käskettiin laittaa irrotuspiikki ja keskiviikkona kp13 on sitten jo inssi. Sinänsä outoa, koska vaikka mulla onkin yleensä 25-26 päivän kierto (plus miinus muutama päivä), on viimeisimmät inssit tehty yleensä kp15 tai kp16, mut luotan siihen, et parempi liian aikanen inssi kun liian myöhäinen.

Tällä kertaa lääkäri myös sanoi ekaa kertaa selkeästi, että inssiin on tultava virtsarakko täynnä, eikä mitään lääkkeitä saa käyttää näinä päivinä! Kuulemma parantaa mahdollisuuksia... Onko muille sanottu vastaavaa?
 
Tänään oli sitten ultra, jossa määriteltiin puregonin vaste. Vaste oli hyvä. Limakalvo oli 10 mm ja kolme follia löytyi (2x14 mm ja yksi 13 mm). Tänään on siis kp 11 ja puregonin otto jatkuu vielä pari päivää.

Nyt vaan on meidän inssi vaakalaudalla. Oman klinikan lääkäri oli sitä mieltä, että inssi tehdään vaikka folleja oli kolme. Helsingistä tuli kuitenkin puhelu, että he eivät missään nimessä tee inssiä, jos nuo kolme follia jatkavat kaikki kasvuaan :(
Keskiviikkona on kontrolliultra ja täytyy toivoa, että siihen mennessä yksi olisi poissa pelistä.

Ottaa kyllä tosi kovasti päähän, jos ei inssiin päästä. Ollaan sitten taas ihan lähtöruudussa. Lääkkeisiinkin on mennyt kaksi sataa ihan turhaan. Taas on vaan odotettava kuukausi ja mikä estää sen ettei tilanne taas ensi kuussa ole sama. Argh. Ja mahdollinen ivf siirtyy sitten lisää (puolen vuoden jonoon päästään kun eka inssi on tehty). Eli käytännössä ivf.ään päästään sitten ensi syksynä.
Ja lisähuolta aiheuttaa se, että miehen spermaa ei ole vielä kertaakaan sulatettu eikä siis voida tietää siitäkään mitään.

Jotenkin kyllä aavistin, että näin tässä voi käydä.
 
Solsolet, hienot kuulumiset! Tsemppiä inssiin ja piinailuun! Mulle ei ole puhuttu mitään virtsarakon tilanteesta inssin aikana :confused:, eikä kyllä lääkkeistäkään, mutta kun en käytä mitään, niin sillä ei niin ole merkitystä.

Amalia Armas, olen tosi pahoillani teidän nyt todella huonosta tuurista :hug: Olin itse ihan varma, ettei mulle inssiä voida/kannata tehdä, koska luulin ovulaation jo tapahtuneen, ja sikäli muistan sen v***tutuksen ja turhautumisen. Teillä kun vielä on hankala tuo tilanne muutenkin rajallisen siemennestemäärän, sulatushommien ja kahden klinikan välillä sompailujen vuoksi :(. Menetkö vielä seurantaultraan? Mullahan se toinen folli oli sitten inssipäivään mennessä kadonnut (ja nestettäkään ei ollut jäljellä, joten ilmeisesti ei ollut irronnut vaan hävinnyt), voisiko sulla käydä tuolle kolmannelle samoin? Mullekin lääkäri sanoi, että Suomessa ei inssiä tehdä, jos on enemmän kuin 2 follia, kun taas hänen mukaansa maailmalla inssiä ei tehdä, jos ei ole VÄHINTÄÄN 3 follia. Kummallista. Pidän peukut pystyssä, että se kolmas sieltä nyt vain katoaisi, jos sellainen mahdollisuus vielä annettiin!
 
Luru -73 Niin tässä taidetaan olla kohtalotovereita... Tosin mullahan ei ollut inssiä takana, vaan luomukierto. Tsemppiä huomiseen ultraan! Toivotaan, että kaikki ok ja pääsette inssiin! :) Minä jo jännään valmiiksi ens viikon maanantain ultraa...

Tervetuloa mukaan minena! :)

Ja onnea tulevaan inssiin toiveissa86 ja Solsolet sekä piinailijoille oikein nopeaa ajankulumista...;)

Amalia Armas Voi kurjuuksien kurjuus, on tosi ikävä juttu. :hug: Toivotaan nyt kuitenkin, että inssi onnistuisi ja se tehtäisiin! Onpa erikoista etteivät tee, kun ottaa kuitenkin huomioon teidän tilanteen... :|
 
SOLSOLET Mulle kanssa sanottiin,että virtsarakko täytyis olla toimenpiteen aikana täynnä.Helpottaa kuulemma toimenpidettä. Jotenkin tuntuu jokapaikassa on vähän eri taktiikat. Sulla näyttäis olevan hyvällä mallilla,toivotaan että kaikki menee hyvin. :)
 
Kuulumisia ultrakäynnin jälkeen... Oikea munasarja yhä ok, vasen jotenkin outo. Liian kiinni kohdussa tms. Mutta eipähän se olekaan koko aikana toiminut. Vain oikea pelittää. Tänää alkaa Puregon pistot ja ens maanantaina on seurantaultra. Eli kovaa vauhtia ollaan menossa viimeiseen mahdollisuuteen tällä hoidolla, eli neljänteen inssiin.
 
Halit vielä Amalia Armas tälläkin puolella :hug: Toivotaan huomiseen ultraan katoamistemppua!

Täälläkin inssipäivä huomenna keskiviikkona! Eli päästään piinailemaan yhdessä Aurinkoa79 ja Solsollet!
Eilen ultrassa taas todettiin että mun kroppa toimii kyllä ihan kummasti. Viime viikolla vasemmalta puolelta bongatut follit 7mm + 10mm lopettaneet kasvunsa ja oikealta puolelta joku pikkuinen ottanut spurtin ja köllötteli eilen siellä n. 16 millisenä. Pistin eilen vielä annoksen Menopuria ja tänään Pregnylin. Limis oli 7mm mikä on mulle ihan kohtalainen saavutus. On ollut joskus huonompikin ovulaation aikoihin.
Vähän kyllä tää eka inssi jänskättää kun mieskään ei pääse mukaan :(
 
Tunafish sulla alkaa sitten jännät ajat!!!

Luru toivon todella, että teidän "viimeinen" mahdollisuus nyt sitten toisi tuloksen! Onko seuraavana sitten vuorossa ivf?

Olisikin kiva saada plussia tähän pinoon!

Omasta tilanteesta sen verran, ettää huomenna aamulla tsekataan vielä follien tilanne ja sen jälkeen lääkäri tekee päätöksen inssistä.
Vähän kyllä harmittaa, jos koko pistelytouhu on ollut turhaa ja muutenkin vähän turhauttaa, että miksi koko pistokset piti edes aloittaa!!! Mun hormoonitoinnasta ei löydetty mitään vikaa ja oon ovuloinut normaalisti luomustikkin. Oli siis ihan odotettavissa, että folleja kehittyy liikaa.

En tiedä onko käytäntönä aina se, että inssiä ei tehdä luomukiertoon, näin ainakin mulle sanottiin. Täytyy sitten ensi kierrossa vaan pistää vielä pienempää annosta (nyt oli 50 iu) ja toivoa, ettei tulos olisi liian hyvä.

Sekin hiukan kummastuttaa, kun oon tässä tutkinut erinäisiä lähteitä (netistä ja kirjallisuudesta) ja yleinen mielipide näyttäis olevan se, että inssissä kolme follia on ideaali tilanne.
No toisaalta ymmärrän kyllä monisikiöisyysraskauden riskit, mutta luulisi, että kolmella follilla riski on vielä häviävän pieni.
 
Amalia Armas mulle lääkäri sanoi, että maksimissaan kolmella follilla inssi tehdään.. jos sen yli menee, inssiä ei suositella. Aika hassulta kuulostaa ohjeet, jokaisella lääkäri tuntuu olevan erilainen suositus asiassa :|

Solsolet me mennään samoissa kiertopäivissäkin =)
toivotaan, että jos ei molemman niin toinen meistä ainakin sais sen plussan ruutuun :hug:
En ole kuullut kummallakaan kerralla, että virtsarakko tulisi olla täynnä :O
pidämpä mielessä huomenna :) hoitajalta kuulin eilen myös pidättäytymisajasta( 2-5 päivää).. siitäkään en ole kuullut kummaltakaan lääkäriltämme
 
Mukavaa kun saadaan lisää piinailijoita huomisen jälkeen :) Itse olen ihan kummallisessa mielentilassa.. Kuvittelen olevani raskaana, olen muka ihan varma siitä, mutta yritän vakuuttaa itselleni, että en kuitenkaan ole.. :eek: Kunpa nyt vain pääsisin jo testaamaan.. Perjantaina saisin testata jo, mutta en ole varma miten kannattaa tehdä, koska olen pe ja la töissä, että tekisinkö testin vasta sunnuntaina? Menkat tuskin alkaa tällä viikolla vaikken raskaana olisikaan.. Mulla on ollu outo painontunne mahassa sunnuntaista asti, sellainen että olisi koko ajan maha täynnä vaikkei ole syönytkään mitään pitkään aikaan :eek: Aamuisin ei tunnu oikein miltään, mutta iltaa kohden tulee kaikenlaista kuplintaa ym.. Tämä on niin raivostuttavaa!:)
 
Heips!Saanko liittyä ketjuunne? Olen 33-vuotias nainen ja yritystä on ollut n.kolme vuotta.Lapsettomuutta kaikenkaikkiaan jo useita vuosia.Eli mahdollisuus olisi ollut jo useita vuosia saada pieni.Tutkimuksiin menimme kesäkuussä-11 ja syksyllä selvisi diagnoosi.Sperman vasta-aineita 90 %,näyte muuten hyvä ja siittiöitä paljon.Vasta-aineiden vuoksi puuroutuvat toisiinsa kiinni ja on huomattava este raskautumiselle.Plus mulla on liian lyhyt luteaalivaihe 8-10pv.Ensin lääkäri ehdotti suoraan IVF:ään menoa.(olemme hoidoissa PHKS:ssä ja Varsinaiset hoidot Felicitaksessa Helsingissä)Mutta koska haluavat kokeilla sperman pesun ennen IVF:ää,niin meille tehdään samalla inssi,joka on huomenna.:)

Kaksi follikkelia oli odottamassa,toinen 16mm ja toinen 19mm.Limakalvo 13mm,mitä lääkäri kehui kovasti.Puregonia olen pistellyt yli viikon ja pregnyl pistettiin tänä aamuna,kp13.

Jännittää hurjasti!Koskaan en ole saanut plussaa,jospa vihdoin...

Paljon onnea matkaan kaikille jännittäjille ja inssiin menijöille!!

Susan78
 

Yhteistyössä