Inseminaatio 2012

hapsuliini, yleisin lienee piikkihoidot. piikkiruisku maksaa noin satasen kipale. ja mull menee kaksi ruiskua kierrossa. pregnyl ei oo kallis eikä lugetkaan. olisko ne yhteensä 20-30e kuulle.

ja siis satasen kipale on halvin vissiin. noi menopurit on vielä tyyriimpiä sitten.
 
Täällä nyt sitten 2. inssi takana! Oikealla köllötteli kaksi n. 20mm follia, vasemmalla vain pieniä pari. Limakalvo oli 9mm. Siittiöitä tällä kertaa puolet edelliskerran määrästä eli vaan 8milj. Kuitenkin lähes 90% hyviä ja suoraan eteneviä. Sain tällä kertaa ne lugesteronit tukemaan loppukiertoa vaikka lääkäri ei niitä edelleenkään pitänyt mulle tarpeellisena. Mulla viimeksi vuoto alkoi jo dpo10 että olen itse vähän eri mieltä. Hyvä kuiteskin kun sain noi luget kerjättyä :D
Tällä kertaa inssi vähän nipisteli enemmän kuin viimeksi ja vähän vertakin tuli. Ei mitään papakoetta suurempaa kipua. Mieskin pääsi tällä kertaa inssiin mukaan ihmettelemään.
Nyt sitten vaan piinailemaan. Testipäivä taitaa olla 12.3.
 
Hapsuliini Riippuu tosiaan lääkekustannukset paljon lääkkeestä ja siitä millainen vaste sinulla on lääkkeeseen. Itse pistän Menopuria tosi huonolla vasteella, joten mm. tässä kierrossa lääkkeisiin paloi 550€. Lääkettä tosin jäi muutaman päivän pistotarvetta varten ensi kiertoonkin.
Kohta onkin sitten tämän vuoden lääkekatto täynnä ja loppuvuoden lääkkeet lähes ilmaiset...
 
Hapsuliini Lisäisin tuohon lääkelistaan vielä Fostimonin, joka itsellä vielä käytössä. Minä tarviin sitä kaksi purkkia, josta tehdään kuiva-aineesta piikit ja niiden hinta yht. kelakorvauksen jälkeen n. 32e! Kovin monella ei näytä tämä lääke olevan menossa...:D

Paljonhan tosiaan riippuu siitä, mikä lapsettomuuden taustalla, että mitä lääkkeitä määrätään. Itsellä tullut hyvä vaste clomifen+fostimon yhdistelmällä... Paitsi viime kierrossa! :ashamed: Tuohon clomeihin vielä, että sitä ei välttämättä tarvitse ostaa koko 20kpl purkkia, vaan ainakin yliopiston apteekeissa suostuvat jakamaan eli voi ostaa esim. vaan 5tbl kerralla... Tämä kierros tuli minulla maksamaan yht. 68,16e eli 10tbl clomifenia ja sit 2kpl Fostimonia. Meillä ainakin vielä ollut suht halpaa, onneksi!

tarantellah Toivotaan kovasti, että se sinun folli siellä jatkaisi kasvuaan... Pidetään peukkuja! :flower:

Tunafish-78 Sullahan näytti inssissä tilanne hyvältä! :p Ja vielä kaksi noin hyvän kokoista follia... Nyt tsemppiä piinailuun! ;)
 
Täältäkin tervetulo-toivotus uusille!

Lisään lääkelistaan Puregonin. Itselläni käytössä siis se ja Pregnyl. Puregon on melko kallis, Kela-korvauksen jälkeen jää hintaa 7 päivän annokselle n. 100 euroa. Tänään taas suuntana apteekki ja lääkkeiden osto. Aloitan Puregon-pistokset tänään ja perjantaina ultrassa nähdään mikä on vaikutus.

Täällä onkin taas monia joilla inssi just ollut tai tulossa. Olisipa tämä sellainen onnen kierros, että saataisiin plussia ihan sarjana!
 
Ite oon tähän mennessä syöny kahteen otteeseen clomifenit ja yhdel tabletilla..Ovis on bongattu, mutta tulosta ei oo tullu. Nyt ens kuussa mennään keskustelemaan jatkosta ja varmaan sitte ois luvassa inssit. Mietin vaan et jos lääkkeet maksais useita satoja niin samahan ne ois käyttää ivf:ään..Mutta saahaan nähhä mitä sitten ehottavat..
 
Muakin kiinnostais toi lääkekatto vaikka mulla se ei vielä kyllä olekaan tulossa täyteen. Niin ja noiden lääkärikäyntien maksukatto. Se varmaan mulla tulee täyteen, siitäkin syystä ois niin kiva jos sen synnytyksenkin sais vielä tän vuoden puolelle ;) Testi mulla oli ihan puhdas nega, eikä se oikeestaan tällä kertaa kauheesti harmittanut kun en odottanut enkä edes yhtään toivonut muuta. Kyllä se sairaanhoitajakin ihmetteli tuota että miten ne menkat jo nyt alko, mutta parempi aikaisemmin niin pääsee uuteen yritykseen, nyt on toiveet mullakin hieman korkeemmalla kun on alusta asti tuo Gonal käytössä. Vähän jännittää tuo clomifen ettei niitä sitten tulekin liikaa ja sitä inssiä ei tehdä. Miten teillä, montako follia on clomifenillä tullut?
 
Ite oon tähän mennessä syöny kahteen otteeseen clomifenit ja yhdel tabletilla..Ovis on bongattu, mutta tulosta ei oo tullu. Nyt ens kuussa mennään keskustelemaan jatkosta ja varmaan sitte ois luvassa inssit. Mietin vaan et jos lääkkeet maksais useita satoja niin samahan ne ois käyttää ivf:ään..Mutta saahaan nähhä mitä sitten ehottavat..
Ne ei tee sitä IVF:ää julkisella suoraan, jos on mahdollisuutta onnistua inssillä. Tämä ihan sen takia että sen teko tulee sairaanhoitopiirille kalliimmaksi. Jos sulla niitä folleja tuli sillä clomilla niin luultavasti sillä jatketaan insseissäkin. Ehkä pregnylin ottavat mukaan mutta se on halpa. Mullakin piti inssi toteuttaa ensin pelkällä Femar stimulaatiolla kun sillä viimeksi saatiin 2 kertaa folli aikaiseksi. Se ei vaan nyt toiminutkaan niin jouduttiin ottaan gonal käyttöön ja noi pistettävät on aina kalliimpia. Siitä en sitten tiedä miten yksityisellä, tekeekä ne suoraan IVF:n jos haluaa?
 
Hei!

Täällä ilmoittautuu uusi inssiläinen!

Tänään maanantaina ensimmäinen IUI takana ja olotila on kaikkea muuta kuin onnellinen.
Gonal-F käytössä pari vko ja perjantaina sitten löydetty folli 17mm. Pistin lauantaina Pregnylin ja tänä aamuna inssi kp 23(!!). Muutama kysymys, mitkä jäi vaivaamaan näin jälkikäteen:

- Tänään ei ultrattu, kävelin vain vastaanotolle ja simpat laitettiin sisään. Kaksi minuuttia ja poistuin takavasemmalle. Tuntui omituiselta, miten teillä on toimittu?

- Toimenpide erittäin kivulias ja verenvuoto runsasta. Rauhoittunut vähän iltaa kohden, muttei ole tyrehtynyt. Oletan johtuvan pihdeistä joita käytettiin kun katetria ei saatu ujutettua ilman, mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta? Aukiolotutkimus oli lähes kivuton.

Tuntuu siltä, ettei tämä nyt ihan mene niin kuin pitäisi ja suurin murheeni on kokoajan vaihtuvat lääkärit - kukaan ei tiedä meidän tilanteesta mitään muuta kuin edellisten kirjoittamissa epikriiseissä lukee ja olo on kuin riepoteltu. Tämänkin päivän lääkärin inseminaatio oli hänen ensimmäisensä, hoitaja neuvoi vieressä että miten se tehdään.. että näin :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa DronttiEdvard :)

Mut kyllä ultrattiin myös inssipäivänä. Itse toimenpide ei mulla sen enempää sattunu kun sisätutkimus yleensäkään, eikä vertakaan tullut yhtään. Uskoisin että jos verta tulee niin se tulee siitä kohdunsuulta. Muakin kyllä välillä rassaa se kun nuo lääkärit vaihtuu. Niillä on niin eri mielipiteitä esim. siitä mikä limiksen paksuus on riittävä. Mullakin edellinen inssi tehtiin kp 25 varmaan ja menkatkin sitten alkoi 8. päivänä siitä :/ Toivon että nyt menis noi lääkejutut paremmin kohdalleen ja limakalvokin olis paksumpi.
 
Tervetuloa mukaan DronttiEdvard! =)

Mulla oli eka inssi marraskuussa ultrattiin kyllä, mutta sattui aika paljon... Ei meinannut millään saada katetria kohdun suun läpi, siinä oli kuulemma joku pykälä! :( Kaiken maailman pihteja yms. piti käyttää. Tuli kyllä myös verta aika paljon, mutta lääkäri mulle sanoi että tulee kohdunsuulta eikä pitäisi huonontaa mahdollisuuksia... Mullakaan ei aukiolotutkimus oikeestaa sattunut. Eipä silti tärpännyt! :'( Nyt mennään uutta inssikierrosta ja toivottavasti ei nyt sattuis niin paljon ja ei kestäis niin kauan.
Mutta toivotaan sulla olis parempi onni ensimmäisessä insissä! :D

Niin ei muakaan siellä käsketty maata vaan heti sain lähtee...
 
Aivan mahtavia uutisia, KarKKI!!! Suuren suuret onnittelu! Saatiinhan se inssiplussakin tänne!

Ja tervetuloa DronttiEdvard! Mulle tehtiin eka inssi tammikuussa, ei sattunut mutta vähän tuli verta jälkeenpäin. Nyt yksi välikierto takana ja toinen inssi edessä. Eilen alkoi pistokset.

Mulle siis määrättiin suoraan Puregon, eikä edes kokeiltu halvempia (Clomit, Femar). Lääkkeen valinta riippuu myös taustalla olevista syistä (jos löydetty), mulla FSH koholla ja siksi ei clomeja tms. käytetä.
 
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Onnea KarKKI :heart: Oliko tää nyt sellanen ihka oikea inssiplussa?!? Vihdoin! Ihan mahtavaa :flower:

Niitä inssissäkin käytettäviä katetreja on kuulemma erilaisia. Mulla lääkäri on selittänyt käyttävänsä sellaista ohuempaa ja taipuisampaa mallia, koska mulla on jotenkin kiero kohdunkaula ja se normaali jäykempi katetri raapisi varmasti siellä mutkan kohdalla mut verille. Eka inssi oli täysin kivuton. Tässä viimeisessä nipisteli ihan pikkuisen ja katetrissa näkyi vähän punaista. Inssin jälkeen ei kuitenkaan pisaraakaan ole verta näkynyt. Aika tylylle kyllä kuulostaa tuo DronttiEdvardin kokemus! Harmi että sulle sattui noin taitamaton lääkäri kohdalle! Päästään muuten yhdessä piinailemaan sillä mullakin oli inssi eilen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-
Aivan ihana uutinen KarKKI!:heart: Juuri tuollaista ilouutista me tänne jo kaivattiinkin... Vihdoinkin tuli se inssiplussa! :D

Aurinkoa79 Saapa nähdä onko meillä sitten inssi samoihin aikoihin... Minä kiertopäivänä sulla oli edellinen? Mukava saada jännäilykaveri...;) Kun tuntu jo aivan, että kaikista täällä jäänyt jälkeen...
 
  • Tykkää
Reactions: -KarKKI-

Yhteistyössä