Inseminaatio 2012

Täällä on alkanut rinnat kipeytymään keskeltä. Onko se sitte hyvä vai huono.. Niin kävi viimeksikki ja nega pärähti ruutuun.. liekö kaikkien hormonien poistumista elimistöstä. Katotaan nyt, onneksi ajatukset kutakuinkin hiihtolomassa ja onneksi viikonloppu on töitä niin saa ajatukset muualle

täällä siis pp8 menossa
 
rootis Minä olen kans lukenut tuon saman sepustuksen Fostimon pakkauksesta! :D Aika jännältähän se kuullostaa, että virtsasta eristetty, mutta toisaalta jostainhan se hormooni täytyy saada... Varsinkin jos sitä ei voi täysin synteettisesti samanlaista valmistaa! Niin mikäs sen parempi kuin ihminen itse! ;) Mutta kyllä se kieltämättä on aika huvittavaa, että sitä mahanahkaan pistellään! :D

Mulla ainakin lääke toiminut hyvin... Tai siis ekalla kerralla meni kuin oppikirjoissa ja tuli kaksi follia. Viime kuussa sitten tuli yhteensä 5! :O Ja kaikki liian pieniä ja inssi peruttiin. :( Saa nyt sitten nähdä, miten tässä kierrossa menee... Huomenna sit taas pistetään "pissapiikkiä" nahkaan! :LOL:

Amele Pahoittelut menkkojen alkamisesta! :hug: Mutta toivotaan ensi kiertoon parempaa onnea... Sitä toivon myös itselle! :)
 
  • Tykkää
Reactions: rootis
Kiitos Tunafish-78 peukuista =) Niitä ei ole koskaan liikaa. Mulla vähän samansuuntaisia ajatuksia adoptiosta kuin teillä. Oletteko olleet kuinka pitkään hoidoissa?

Solsolet, mikä siellä on tilanne? Oletko testaillut jo?

KarKKI, mulle lääkäri sanoi, että Pregnyl näkyy testissä noin 10 päivää. Viime kierrossa testasin piruuttani 8 päivää piikistä, eikä tullut edes sillä plussaa. 2 viikkoa mullekin annettiin testailuajaksi irrotuspiikistä, joten kyllä se plussa sillon pitäisi olla jo ihan luotettavaa =)

Peikko89 pahoittelut menkoista :( Hyvä suunnitelma pitää taukoa mieluummin kesällä kuin nyt. Vaikka toivottavasti se tauko johtuisi ihan muista syistä ;) Ja huh huh, mikä uni :p

Josmose, tosi hyvä määrä teillä noita siittiöitä!! Meillä tosiaan oli vain 14-16 milj.

Pahoittelut kaikille muillekin negan testanneille, ainakin anna_83 ja Amele :(

Tervetuloa mukaan rootis!

Meillä myös mies lähes pakotti mut lopulta gynelle, kun oltiin yritetty yli vuosi. On ollut tosi hyvin mukana tässä ja haluaa lasta ihan yhtä paljon kun minä. Olen kyllä käynyt yksin aina ultrissa ja nyt tässä ekassa inssissä, koska miehen työ on eri kaupungissa eikä pääse niin helposti paikalle. Sanoin kyllä, et jos ivf:ään joudutaan vielä menemään, niin sitten saa kyllä luvan olla mukana siellä. Kyllä muillakin tuntuu olevan aivan ihania miehiä :heart:

Je, mulla olis vähän sama suunnitelmissa, etten testais, mutta en sitten tiedä, pystynkö malttamaan mielen.

Huomenna olis sitten pp 14 ja lääkärin mukaan sais testailla. Mä olen tosiaan niin totaalisen kyllästynyt näkemään sen negan siinä testissä, että en tiedä, uskallanko testata. Mulla on ollut kaikenlaisia "oireita" tässä viikolla. Eilen mittasin huvikseni lämmöt ja kohollahan ne oli, 37,2. Normi lämpö on varmaan jotain 36,5. Mutta käsittääkseni tuostakaan ei voi mitään sanoa. Vaikka inssistä on se 2 viikkoa... Osaako joku kertoa noista lämmöistä enemmän? No, katsotaan maltanko mieleni vai en. Lauantaina tulee yks kaveripariskunta kylään ja nainen on viimeisillään raskaana. Enpä tiedä, kuinka siinä jaksaa olla, jos on itse just testannut negan...

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja niitä kuuluisia plussatuulia =)
 
Viimeksi muokattu:
rootis eikös pregnylkin ole virtsasta eristetty. Mulla on ms-tautiin ollut kans semmonen lääke joka on eristetty ihmisalbumiinista, ilmeisisti kans virtsasta. Ainakin siinä oli toi sama sepustus prioni-taudeista sun muista. Ois kyllä jännä tietää mistä ne sen pissan noihin saa, tai miten se valmistus käytännössä menee? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Moikka täältäkin =)Olemme mieheni kanssa yrittäneet esikoista n.2v. Takana kaksi keskenmenoa. Viimeinen tapahtui 2010, mutta sen jälkeen ei tärpin tärppiä :/! Multa löydettiin äsken kilpirauhasen vajaatoiminta,minkä uskotaan vaikuttaneen tähän kaikkeen. Meillä on huomenna inssi...ihan ekaa kertaa! Kieltämättä jännittää ja hymyilyttää samaan aikaan =)! Toivon niin hartaasti et munis olis hyvän kokoinen! tsemppiä kaikille ja kyllä se plussa vielä ilmestyy meille!!!!=)
 
Karoliina81 Nuo sun lämmöthän vaikuttaa ihan hyvältä jutulta! :) Toivotaan nyt sitä plussaa! +++ :D Sen verran niistä tiedän, että ovulaation jälkeen lämmöt nousee n. 0,5 astetta normaalista ja jos nainen on raskaana niin ne jäävät koholle... ;) Mutta jos kuukautiset alkaa, ne tipahtaa normaali tasolle...
Ainakin mulla on pitänyt paikkansa tuo lämpöjen tippuminen juuri ennenkuin kuukautiset alkaa...

Ja tervetuloa mukaan uskoa täynnä sekä onnea ekaan inssiin! :) Sulla alkaa sit jännät ajat...;)
 
waninka haa, en olekaan lukenut Pregnylin selostetta. Pitääkin perehtyä siihen seuraavaksi. Mutta kyllä mä voisin harkita myyväni pissaani lääketieteellisiin tarkoituksiin (jos siitä jotain maksettaisiin). :) Heheh.

Ohhoh, mulla on ollut niin kiire, että olen tyystin unohtanut kiertopäivien laskemisenkin. Tänään taitaa olla kp15. Pitäisiköhän herätellä tuolta tuo mies vielä pupuhommiin. :)

Ainiin ja piti vielä sanoa, että IHANAA, kun tämä on näin aktiivinen ja mukava ryhmä! :heart:
 
Hapsuliini, mulla oli sama juttu, kun tulin tänne palstalle loka-marraskuussa ja vasta tammikuus alotettiin hoidot :) Kyllä sunki aika vielä koittaa, nauti nyt vielä kun nämä hoidot on aika intensiivisiä ja rankkojakin.

Uskoa täynnä, tervetuloa mukaan! Ja Solsoletille pahoittelut..:(
 
Solsolet :hug:

Karoliina81 toivottavasti tulisi hyviä uutisia, täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä!

Rootis Heh, yritä pitää sitten sama kiire yllä myös pp-päivinä! :)

Täällä tuli tuhruklöntti tänään pp5 pikkuhousuihin, hetkeksi annoin itselleni luvan googlata kaiken mahdollisen kiinnittymisvuodoista vaikka todellisuudessahan kyse on varmasti jälkijäämiä tuosta runsaasta inssinjälkeisestä verenvuodosta. Pöhhöh. Mutta päivä on ihana ja aurinkoinen joten hyvää keväistä perjantaita teille naiset ja nautitaan viikonlopusta!
 
DronttiEdvard ei vaan kannata eksyä tutkimaan mitään ylimääräisiä keskustelupalstoja ym. Mulla ainakin se vain saa kuvittelemaan vaikka mitä :) Nyt viime inssin piinaviikoilla en käynyt kuin täällä ja luin jotain lugesteronista, eikä lähtenyt ajatukset lentoon :p

nalle-maija hyvältä kuulosti inssi, nyt peukkuja piinailuun :)

Puhuttiin eilen miehen kanssa näistä meidän hoidoista. Tuntuu vaan niin uskomattomalta ajatella, että tämä periaatteessa on nyt viimeinen inssi, jonka jälkeen siirrytään ivf-hoitoihin.. Me saisimme tehdä kyllä vielä neljännen, mutta kolmehan pitää julkisella tehdä että pääsee ivf:ään. Jotenkin vaan mua ainakin järkytti, että joko olen kuukauden sisään raskaana tai sitten lähdemme Tampereelle hoitoon, siihenkään ei ole varaa luultavasti kuin se yksi kerta.. Ihan mieletöntä, niin lopullista! Miehen onnennumero on kolme, joten toivotaan että tämä kolmas kerta olis nyt sitten onnekas :)
 
Hei taasen täältä - pakko tulla purkamaan tuntoja kun tänään ollaan taas niin pohjalla kun voi... :( Edes eilen saapunut täti ja huonosti nukutut yöt ei masentanut yhtä paljon kuin tämänaamuinen käynti lääkärillä. Käänsivät siis kelkkansa ja saankin enää korkeintaan yhden inssin, minkä jälkeen joudun melko varmasti laparoskopiaan. Tämä kierto pakollista taukoa, että pääsen kunnon ultraan ja johtavan lääkärin puheille muutaman viikon päästä selvittämään jatkoa. Viimeksi leikkausjonossa meni melkein vuosi, ja vaikka tälläkin kertaa mulle vakuutetaan hoidon olevan mahdollisimman nopeaa, en jaksa uskoa siihen. Mulla on tosiaan jo 2 laparoskopiaa takana, molemmilla kerroilla epäiltiin endoa eikä siellä sit mitään kuitenkaan ollut. Ja molemmilla kerroilla kysta palasi samaan paikkaan muutaman kuukauden sisällä... Ärsyttää kellon tikitys, pakollinen välikierto, leikkausjono ja sitten kalliit IVF-hoidot ja se, että jo ennestään mahdollisimman "väljään" kalenteriin ei voi edes suunnitella mitään kivaa reissua tms. kun vähät rahat on säästettävä rankempiin hoitoihin ja kutsu leikkaukseen voi tulla tosi lyhyellä varoituksella (viimeksi soitto tuli pari päivää ennen leikkausta), ja mulla toipuminen ollut tosi hidasta - ainakin pari kuukautta. Eli siis vetäydyn nyt taka-alalle ainakin hetkeksi ja palailen sitten kertomaan, mitä lääkärit päättävät parin viikon päästä ja mahdollisen vikan inssin ajaks... Toivottavasti muilla on parempi onni matkassa!!!
 
Mäkin tuun vinkuun. Mehän jonotetaan ivf:ään toukokuulle. no nyt selvis että vaikka sen alottas ihan kuun alussa niin ei onnistu sen mun reissun takia. eli vaihtoehto on joko perua etelän reissu tai lopettaa hoidot sit tähän inssiin. mä oon ihan hajalla :/

päivn inssiin. munasolu oli 19mm eli ei vielä edes irronnut, siittiöitä taas se miljoona ja limakalvo 9mm. jotenkin on taas sellanen olo ettei mikään onnistu. eikä varmaan onnistu ikinä. ärsyttää kun pitää kaiken tän paskan päälle miettiä vielä lopettvansa kaikki muu hauska elämästä että näitä hoitoj voidaan edes tehdä. vinkuvonku.
 
Mäkin tuun vinkuun. Mehän jonotetaan ivf:ään toukokuulle. no nyt selvis että vaikka sen alottas ihan kuun alussa niin ei onnistu sen mun reissun takia. eli vaihtoehto on joko perua etelän reissu tai lopettaa hoidot sit tähän inssiin. mä oon ihan hajalla :/

päivn inssiin. munasolu oli 19mm eli ei vielä edes irronnut, siittiöitä taas se miljoona ja limakalvo 9mm. jotenkin on taas sellanen olo ettei mikään onnistu. eikä varmaan onnistu ikinä. ärsyttää kun pitää kaiken tän paskan päälle miettiä vielä lopettvansa kaikki muu hauska elämästä että näitä hoitoj voidaan edes tehdä. vinkuvonku.
Eikö sitä IVF:ää voi siirtää yhtä kiertoa eteenpäin? :eek:
 
Voi tylsyys Tarantellah :hug: Täällä kohtalotoveri! Jouduttiin nimittäin näiden hoitojen takia perumaan jo viime kesänä nyt talvilomaksi varattu etelänmatka. Talviloma häämöttää kahden viikon kuluttua, mutta täällä loskan keskellä vaan möllötetään eikä altaalla kuten oli suunniteltu. Ei vaan rahat kertakaikkiaan riitä ja pahimmassa tapauksessa olisi vielä sotkenut hoitoaikatauluja. On tää vaan niin väärin :( Joka tapauksessa tsemppiä piinaviikoille! Toivotaan että plussaat ja pääset vielä reissuunkin!

Solsolet :hug: Kuulostaa kamalalle tuo vuodenkin jonotusaika ja siihen päälle vielä parantuminen :O Siellä ei taida olla samanlaisia hoitotakuuaikoja kuin täällä Suomessa! Kovasti kevätauringon paistetta sinne ja toivotaan että se sun kysta häipyy itsestään ja raskaudut pikaisesti näissä jäljellä olevissa insseissä!

Joko testasit Karoliina? Me ollaan aloteltu tutkimukset viime vuoden kesäkuussa ja eka hoitokierto oli syyskuussa. Ollaan yksityisellä joten hoitoja on tehty joka kiertoon. Takana on siis 4 ovulaation induktiota viime vuodelta ja kaksi inssiä tältä vuodelta.

Tervetuloa uskoa täynnä!

Tsemppiä Nalle-Maijallekin piinaviikoille!

Kovasti toivotaan että tämä kolmas kerta olisi teille tosiaan Peikko89 se jossa tärppi käy!

(.) Kuinkas kovat alavatsakivut noi luget voi oikein aiheuttaa? Täällä on nimittäin aika tuskaista! Välillä ei pysty oikein kävelemään kunnolla tai pitää köpöttää sillee etukumarassa kun liikkuminen repii ja juilii kohtua niin kovasti. Varsinkin liikkeelle lähtiessä istumasta on tosi tuskaista.

Tunafish ja PP4
 
Uskoa täynnä tervetuloa mukaan! Miten eka inssi sujui?

Kiitos tsempeistä ja tiedoista Juliet83 =) Valitettavasti ei tällä kertaa lämmöt pysyneet koholla…

Solsolet :hug: Paljon jaksamisia sinne…

Hapsuliini, toivotaan, että aika menee nopeasti ja sulla on paljon ohjelmaa!

DronttiEdvard, kiitos myös tsempeistä =) Eipä ollut tällä kertaa meidän vuoro. Olet oikeassa varmaan sen klöntin kanssa, että saattaa johtua siitä inssin jälkeisestä vuodosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Peukkuja =)

Nalle-maija, tosi hyvältä kuulostaa simppojen määrä, follit ja limis!! Nyt peukut pystyyn! =)

Mikäs pp sulla Peikko89 oli nyt menossa? Toivotaan, että miehen onnen numero tuo tulosta! =)

Tarantellah, tää on ihan oikea paikka purkaa paskaa oloa. Mullakin on ollut samankokoisia folleja kun sulla. Ja siittiöistäkään ei sitten kuitenkaan tarvita kuin se yksi ainoa. Paljon tsemppiä!

Tunafish-78, en ehtinyt tehdä testiä.. Eilen oli pp 14 ja tänään alkoi vuoto ja kyllä nämä ihan normaaleilta kuukautisilta vaikuttaa. Joten ei tullut ekasta inssistä meille tärppiä. Meillä takana vasta yksi ovulaation induktio ja nyt tämä yksi inssi. Ja ollaan myös yksityisellä puolella. Nyt täytyy vähän miettiä, että miten jatkossa. Ymmärrän hyvin, että meillä on vasta kaksi hoitokiertoa takana ja tähän saattaa mennä useampi vuosi. Jotenkin sitä oli vaan toiveet korkealla, kun vihdoin alkoi noi hoidot. Mutta eiväthän nekään ihmeitä pysty tekemään.

Tänään siis kp 1 ja aamulla oli ihan maassa. Nyt on kuitenkin itkut itketty ja mies sai onneksi taas taottua järkeä mun päähän. Hyvä puoli tässä oli se, että kierto oli nyt vähän lyhempi kun edellisessä, eli viimeksi 35 pv ja nyt 32 pv. Mulla ei siis todellakaan ole säännölliset kuukautiset, niin sillai mukavaa, että pysyttelevät nyt noinkin samoissa päivissä. Ongelma on nyt se, että laskeskelin seuraavan mahdollisen inssin päiviä, niin osuus juuri sille viikolle kun mies on työmatkalla. Täytyy maanantaina soittaa lääkärille ja kysyä, että miten kannattaisi edetä. Pitäisikö koittaa ivf:ää tähän kiertoon jo vaikka meidän piti tehdä vielä toinen inssi ennen sitä. Tai saadaanko kasvatettua mun munarakkuloita nopeammin, että inssi voitaisiin tehdä jo kahden viikon päästä. Nyt olen kahtena kertana pistänyt Pregnylin vasta kp 18 tienoilla. Sitä ennen munarakkulat eivät ole olleet tarpeeksi suuret. Nyt siis inssi pitäisi tehdä viimeistään kp 14 jotta se voitaisiin tehdä. Toivottavasti olen viisaampi alkuviikosta. Femaria ajattelin nyt kuitenkin syödä sen kp 2-6 mitä lääkäri on määrännyt. Eli huomenna aloitan ne.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! =)
 
Karoliina81, mulla nyt menossa vasta kp5, eli ei edes piinapäivät vielä :p folliultra on 12. päivä.. Ja pahoittelut epäonnistuneesta inssistä. Mä sain ainaki hermoromahduksen kun eka inssi ei tuottanu tulosta, kun olin jotenki kaikki toivoni siihen laittanu.. Nyt toivo on siirretty ivf:ään, toivottavasti siinä käy parempi tuuri. Sitä ennen kuitenkin vielä 1-2 inssiä.

Solsolet, jaksamista sinne, kuulostaa kyllä turhauttavalta tuo tilanne..:(

Jostain syystä viikonloput masentaa mua kauheesti, on jotenki turha olo...
 
Myötätuntoiset ajatukset täältä epäonnistuneita hoitoja sureville (Solsolet ja Karoliina81 ainakin, olikohan vielä muitakin?). Ja piinailijoille mielenrauhaa ja positiivisia ajatuksia, hyvältä kuulosti meiningit.

Meillä siis nyt toka inssi tulossa ja eilen kävin folliultrassa (kp 9) jossa näkyi yksi rakkula kasvamassa. Inssi on ens viikon ke (kp14) kuten toivoin (to alkavan työmatkan takia) ja samassa aikataulussa siis mennään kuin viimeksikin. Sillä erolla, että nyt määrättiin luget käyttöön kun valittelin tiputtelua. Milloin ootte alkaneet käyttää niitä? Mulle lääkäri puhui, että perjantaina eli kaks päivää inssistä pitäisi alkaa ja aamuin illoin yksi kapseli käyttää.

Sain myös viime kierron (välikierto) verikoekontrollin tulokset. Mun FSH-hormoni oli laskenut ja oli nyt normaali (JEE!), mutta edelleen AMH, joka siis mittaa munasolujen reserviä, on tosi matala! Näyttäis siis siltä, että mun munasolut on loppumassa :( Mutta mä pidän nyt positiivisa mielialaa yllä vaikka väkisin ja ajattelenkin, että yksihän me vain tarvitaan ;)

Tarantellah, onko se hoidon lykkääminen kesätauon jälkeiseen aikaan ihan mahdottomuus? Tosi kurjaa, että joutuu elämäänsä elämään hoitojen rytmittämänä ja aina säätämään aikatauluja ja stressaamaan :(

Täällä ainakin tänään kaunis päivä, aurinko paistaa ja on tosi keväistä, taidan lähteä juoksulenkille! Rentoa ja mukavaa viikonloppua muillekin!
 
Moikka kaikille! =) täällä myös yksi pari joka on yrittänyt ominvoimin tulla raskaaksi n.2 vuotta! Eilen meillä oli ihka eka inssi ja tänään tunsin kun ovulaatio tapahtui:D! Viikonlopun aikana pitäisi kuulemma varmistella ;D! Tsemppiä kaikille teille:D ja kyllä ne plussat tulee vielä testiin!!!!
 
Kiitos Karoliina81 :hug:! Eli tosiaan eka inssi oli eilen ja kivuttomasti se onneksi meni! Sinne saatiin nyt hyviä simppoja 34milj uiskentelemaan ja lääkäri toivotti onnea matkaan ja sitä me tarvitaan! Ollaan niin monta kertaa yritetty ja petytty niinkun moni muukin täällä:(! Mullakin on epäsäännölliset menkat jonka vuoksi tää inssi venahti viikolla. Jouduin piikittelemään 8 päivää ku munis kasvo hitaampaa:)!Niinkuin mun nimikin viittaa niin uskoa on!!=)! Hyvää viikonloppua täältäkin kaikille :heart:
 
Tsemppiä piinailijoille!

Mä en tiedä mit ajatella. Mulla ei oo lämmöt vieläkään koholla :/ eli onkohan se munasolu loppujen lopuksikaan irronnut kun edelleen vihoittelee välillä. Tietäis onko irronnut vi ei niin osais alotella sitten edes primolutit että alkais menkat. mä en ymmärrä tätä. Pregnyl laitettu kuitenkin jo ke ja perjantaina munis oli 19mm.
 
Tarantellah! Neuvoisin ettet liikaa sure jos lämmöt ei ole koholla. Luin että kaikilla ei ne vaan oo koholla ja kumminkin ovat olleet raskaana! Tai voisko olla niin että sulla on jääny joku aamu vahingossa mittaamatta?Itselläni eilen tunsin selkeän oviksen vasemmalla puolella missä munis edellisenä päivänä odotteli kiltisti
lähtölaukaisua. Eilen vielä varmisteltiin miehen kanssa ja nyt odotellaan kaksi viikkoo.....
 

Yhteistyössä