Inseminaatio 2012

Je
Kyseltiin siitä, voiko liian follit ottaa pois ja inssin tehdä silti. Meille suunniteltiin viime inssissä, että yksi folli imetään tyhjäksi ennen inssiä, mutta kun saavuimme toimenpiteeseen kaikki kolme follia oli jo ovuloituneet niin tätä ei voinut tehdä. Tarkoitus oli, että aamulla otetaan se yksi pois ja iltapäivällä olisi ollut inssi. Lääkäri ehdotti tätä itse meille.

Nyt kun uusi kierto alkoi, meillekin ensin hoitaja sanoi että clomi kierron päivinä 5 - 9. Kysyin kuitenkin itse, että pitäisikö clomeja vähentää, koska viimeksi tuli liikaa ja hoitaja kysyi lääkäriltä erikseen ja suunnitelma vaihtui. Nyt söin clomeja vain kolmena päivänä. Täytyy olla itse todella tarkkana ja pitää uskaltaa kysyä ja kyseenalaistaa. Lääkäreillä tuntuu olevan niin kiire, että kunnollista keskittymistä potilaan tilanteeseen eivät ehdi tehdä...
Tässä kierrossa kypsyi kaksi n. 20 mm follia ja inssissä oltiin 22.2. eli tänään olisi pp14, mutta en siltikään ajatellut testata, koska kp on vasta 28 ja normaali mulla on 30-33. Jännittävää :)

Tuosa ivf:n jonotuksesta meillä on myös vain hyvää sanottavaa. Meidät laitettiin 22.2. "ivf-jonoon" ja meille varattiin ivf:n hoidonsuunnitteluaika huhtikuun alkuun. Tarkoitus olisi tehdä vielä yksi inssi ennen sitä, jos tämä ei onnistu. Ja lääkäri lupasi että ensimmäinen ivf-hoito ehdittäisiin tehdä ennen kesää. Tämä kaikki tapahtunut julkisella Tyksissä :)
 
Inssikuulumisia:
Ensin hyvät uutiset... Inssi tehtiin tänään, jee!:p Vas. puolella oli 20mm folli, oikeesta puolesta ei sanottu kuin et siellä oli niitä pieniä... Ei sanottu kokoa tai mitään, että kaippa ne ei sieltä sit ehdi mukaan! Mutta sitten huonot uutiset, miehen näyte oli tänään aikas huono...:'( Eli pesun jälkeen vain vaivaiset 0,4milj/ml!!! :O Ei ole toiveet kyllä korkealla tähän inssiin! En usko sitten yhtään, että onnistuu... :( On kaikki vähän vastustanut nyt. Lääkärikin jo puhui, ettei kyllä kannata varmaan enää tehdä inssejä, jos tämä ei onnistu... Ja kieltämättä tuli itsellekin vähän sellainen olo, että suuntaan katseet kohti ivf:ää!

Tunafish -78 Kiitos tsempistä! :flower: Päästiinhän sitä inssiin, mutta en ole silti kovin vakuuttunut... Toivottavasti tämä kierros toisi sinulle toivotun tuloksen!:D Ainakin hyvät pp-päivät jo menossa...;)

Toiveissa86 Voi harmi! Voimia!:hug: Mutta hyvä, että pääsette ivf-hoitoihin noinkin pian...:)

mohair PAhoittelut epäonnistuneestä inssikierrosta! :hug: Meillä myös viime inssi peruuntui, niin tiedän tunteen...:'( Minä myös usein mietin, että mikä tässä hommassa on niin pirun vaikeeta, ettei onnistu! Meillä tulee kesäkuussa jo 3 vuotta yritystä! :O Mutta onnea seuraavan kierrokseen, jospa silloin onnistaisi...=)

Je Sinullahan kuullostaa hyvältä! :p Vaatii itsekuria olla testaamatta noilla pp-päivillä...;) Toivottavasti sieltä tulis nyt plussa, meidän piristykseksi! :heart: Plussatuulia kovasti puhaltelen...:whistle:
 
Olis kiva jos tämän ketjun IVF:ään siirtyjjille olis oma ketju. Ois kiva jatkaa juttua tällä porukalla vaikka inssit ei nappaiskaan :)

Tervetuloa mukaan höpsötin meillä menee (toivottavasti) inssit samoihin aikoihin :)
 
Heippa,

täällä myös inssi (toka sellainen) takana. Miehen siittiöt huonontuneet (taas), mutta edelleen riittävät. Ja ajoitus ilmeisesti oli hyvä myös. Lääkäri kyseli kuinka aiotaan edetä. Kehotti miettimään halutaanko vielä yksi inssi vai mennäänkö suoraan IVF-jonoon, jos tästä kierrosta ei tärppää. Kuun lopussa soittelevat mikä on tilanne, ja sitten tästäkin asiasta jutellaan. Lääkärin mukaan kolmannen inssin skippaamista ja (puolen vuoden pituiseen) IVF-jonoon siirtymistä tukisi se, että mulla tosiaan AMH-arvo viittaisi solujen vähäisyyteen. Mutta meillähän on sitä adoptiopohdintaakin, joten yksi mahdollisuus on, että jätetään hoidot kokonaan ja siirrytään sinne puolelle. Aika isoja ja vaikeita asioita päätettäväksi. Ehkäpä nyt otetaan vaan pari viikkoa iisisti ja toivotaan, ettei sellaisia päätöksiä tarvitsisi koskaan tehdäkään ;)

Hienoa Juliet83, että inssi saatiin tehtyä! Pidän peukkua sulle ja kaikille muillekin inssissä olleille / inssiin suuntaaville ja muille ketjulaisille!
 
nalle-maija oon just samaa mieltä, se on jotenki niin aito, eikä sitä oo dramatisoitu niin kuin sitä toista ohjelmaa.

aurinkoa79 toivotaan tosiaan, ettei tarvi mitään isoja päätöksiä tehdä, teilläkin kuulostaa kyllä sellasilta asioilta, mitä itse koen todella vaikeaksi, muutenkaan en ole hyvä tekemään päätöksiä mistään.. Sen vain tiedän, että kaikkemme tehdään, jotta sen oman lapsen vielä saisi. Tsemppiä!
 
Hei kaikki :) päätin osallistua ketjuun jos täältä vähän saisi helpotusta hermoille...
olen 23 v ja eilen tehtiin ensimmäinen inseminaatio. Toivomme parasta ja pelkäämme pahinta, minulla ei odotukset hirveen korkealla :(
Nyt jännitystä edessä parinviikon verra...
Tsemppiä ja onnea muille ihan hirveästi :)
 
Kiitos rootis ja aurinkoa79! :heart: Kyllä sitä ehkä pikkusen antaa itsensä iloita, että inssi kuitenkin tehtiin, vaikka lähtökohdat ei niin hyvät olleetkaan... Ja se unohtui tuossa aikaisemmin sanoa, että taas inssi sattui mulla tosi paljon! :( Tekee kuulemma jonkun mutkan siinä, ettei meinaa katetria saada menemään. Piti sitten vaihtaa joku erilainen katetri ja käyttää kuulapihtejä, niin lopulta onnistui... Tämäkin kyllä tukisi sitä, että lähdettäisiin puolen vuoden ivf-jonoon vaikka vasta kaksi inssiä tehty. Kun ei haluais enää sitä kivuliasta toimenpidettä! :| Vieläkin juilii mahaa ikävästi... Vaikka ei varmaan nuo rankemmat hoidotkaan täysin kivuttomia ole...

waninka Minusta myös olisi mukava jatkaa keskustelua tällä samalla porukalla sitten ivf-kuvioissa! Kun me jo tunnetaan toisten jutut yms...:)

Mutta nyt täytyy yrittää pitää mieli vielä avoimena eihän sitä tiedä vaikka tärppi tulisi! ;) Mutta nyt kyllä pidän jalat maassa, enkä aio antaa mielen tehdä tepposia... Helpommin sanottu kuin tehty! :D Ja onpa mukava, että meitä on monta piinailijaa nyt yhtäaikaa ja pari vielä ihan samalla aikataulullakin... :) Ainakin Aurinkoa79 ja kukka89! Niin tervetuloa mukaan myös kukalle! :)
 
Tänne on taasen paljon ilmestynyt kirjoituksia. Olen käynyt kyllä päivittäin lukemassa, mutten ole ollut oikein aikaa kirjoitella. En pysy yhtään perässä, mitä kenellekin kuuluu.

Ensiksi kuitenkin uudet tervetuloa mukaan jännäilemään. :)

Täällä oli puhetta siitä, että jos folleja on liikaa, niin niitä on mahdollisuus imeä pois ennen inssiä. Meillä oli viimeks kanssa ekassa folliultrassa kolme samankokoista rakkulaa, jolloin lääkäri sanoi, että yksi voidaan tarvittaessa ottaa pois. Inssin yhteydessä, kun ultrattiin, niin kaksi rakkulaa ei ollut kasvanut yhden tahtia, joten ei tarvinut ryhtyä sen suhteen toimenpiteisiin.

Höh tsemppiä halauksen kera kaikille teille, joille inssi ei tuottanut tulosta. Nyt kaivattaisiin kovin niitä onnistumisia ja toivonkin niitä ihan meistä jokaiselle.

Minä en ole katsonut tuota Pieniä ihmeitä sarjaa, täytyykin joku päivä vilkaista, kun sitä täällä kehuitte. :)

Juliet83 hienoa, että inssi kuitenkin tehtiin, vaikka lähtökohdat eivät siihen ihan optimaalisia olleetkaan. Mutta mahdollisuudet ovat kuitenkin olemassa, joten onnea piinapäiville! Aurinkoa sielläkin inssi takana, nyt toivotaan, ettei teidän tarvitse punnita seuraavien vaihtoehtojen välillä, vaan plussa tulee tästä kierrosta. Nuo eivät ole kyllä helppoja päätöksiä. Meillä päätetty, että kaksi inssiä vielä tehdään ja sitten suunnataan katseet kohti IVF:ää. Adoptiosta ei varsinaisesti olla vielä puhuttu, mutta varmasti se on vaihtona, jos hoidot eivät onnistu. Vielä en kuitenkaan halua ajatella niin pitkälle.

Mohair joskus on tosiaan sellainen olo, että miten tämä maailman luonnollisin asia voi olla niin vaikeaa! Sitten toiset raskautuu helposti tai jopa vahingossa ja itselle tulee sellainen olo, että on ainoa maailmassa, joka ei pysty saamaan lasta. Sellainen vajavainen ja surkea tapaus. Ihanaa, että te olette täällä vertaistukena olemassa! Onneksi kuitenkin jostain tulee uutta toivoa ja iloa ja valoa elämään.

Täällä menossa ööh...kp9 ja puregonpistokset käynnissä. Peikon kanssa ainakin taidetaan mennä suunnilleen samoissa päivissä, eikö meillä ollut samana päivänä (ma) folliultra? :) Millaisilla annoksilla ja kuinka monta päivää te muut muuten pistelette (joilla pistoshoito käytössä)? Mua vähän ihmetyttää, kun mä pistän niin pienellä annoksella, mutta monta päivää. Mulla on siis annoksena 33,3 ja saan pistellä taas varmaan jonkun 12 päivää. Miksei annosta voisi nostaa ja pistospäiviä vähentää. Mulla kierrot muutenkin superpitkiä.

Miten olette muuten suhtautuneet alkoholiin näiden hoitojen aikana? Oletteko saanut lääkäriltä jotain ohjeita? Meillä lääkäri totesi, että humalaan ei kannata itseään juoda, mutta muutama lasi silloin tällöin ei haittaa.

Hei ihanaa naistenpäivää ihanat naiset! :)
 
Amele ja Juliet83: :) Suurin harmitus on vähentynyt, eikä pahemnin kiukutakaan. Onneksi on ollut vapaapäiviä, että on saanut olla kotona. Suuntaan katseeni nyt seuraavaan kiertoon, jonne tuntuu olevan vielä pitkät viikot.

Olen jostain lukenut, että d-vitamiini olisi hyväksi pco-laisille.. Mitä mieltä olette? Onko ketään, joka olisi nappaillut enemmän kuin sen suositusmäärän 10mikrogrammaa? Ite olen ottanut 30mikrogrammaa parin viikon ajan (viime kierron lopusta tämän kierron alkupäiviin) ja nyt mietinkin, jos se jotenkin pilasi tuon follin kasvatuksen. Maksimisuositushan on 50mikrogr muistaakseni. En tiedä missä syy, mutta ainakaan mulla ei naamaan ilmestynyt näppyjä, kun söin enemmän tuota d-vitamiinia. Nyt kun taas olen palautunut siihen 10mikrogr annokseen, naamakin kukkii:( Ehkä Lugetkin viime kierron lopussa vaikutti naaman kukkimattomuuteen, mutta kaikkeahan tässä miettii.

Olen muutamia alkoholiannoksia nauttinut, mutta jotenkin mun ei edes tee mieli nauttia alkoholia. Ei sillä, että tässä nyt sitä vedettäisiin joka ilta, mutta se vähäinenkin määrä eli 1 Lonkero ei maistu enää. Lääkäri neuvoi syömään terveellisesti ja muutenkin noudattamaan hyviä elämäntapoja, mutta eipä sillä näytä olevan mitään positiivista vaikutusta vaikka kuinka terveellisesti eläisi. Joten en mä ainakaan ota stressiä jos elämässä haluaa herkutella.

Nyt kp 17. Mietin, aloitanko Luget (niitä jäi edellisestä kierrosta vähän jäljelle, kun saatuani neg. rt lopetin Luget kesken) ihan ilman lääkärin ohjeistusta. Ainakin tiputteluvuoto pysyisi pois, mutta sitten saisi taas kestää sitä sotkua. Hirveän vaikeita päätöksiä taas joutuu tekemään :D

Kaikille paljon jaksamista hoitoihin!:)
 
Tarantellah: Heips, ootte näköjää samassa aikataulussa kun mekin. Ootko mitään kuullu miten sielläpäin ivf aloitellaan? Itse oo kuullut että voi mennä pari-kolme kuukauttakin vielä siitä kun pääsee ensimmäisen kerran käymään siellä (menemme Naistenklinikalle Hki). Meilläkin nääs aika ivf-hoidon ensikäynnille toukokuun alussa, mutta en oikeen uskalla edes ajatella että heti rytäkällä homma lähtis käyntiin. Kuvittelin tosin aluksi että näin se menis mutta eipä taida sekään asia mennä kuten itse toivoisi :( Julkisella vielä tehdään hoidot pitkän kaavan mukaan ja pitäähän heidänkin tehdä vielä omat tutkimukset ennenkuin ovat valmiita itse asiaan. Itseäni tosiaan hirveesti huolestuttaa se että meneekö hoito kesätaukojen yms. jälkeen. Ja sit taas JOS hoito lähtee rytinällä liikkeelle niin pitäis tietää lomienkin kannalta milloin se sit olis. Vaikee pomolle on nyt mitään sanoa kun mistään ei tiedä mitään. Meillä kun se saikku on sit omaa lomaa, eli kesälomaa mitä siitä toimenpiteestä sit tulee.

Olis tosiaan kiva kun olis joku sellainen ketju, jossa aloittelevat ivf:läiset voisivat kokoontua. Kerro jos tiedät jonkun?

Tsemppiä kaikille ja aurinkoisia kevättalven päiviä :heart:
 
Heippa taas täältä taustalta välikierrokselta (tai vastaavalta) ja tervetuloa uusille sekä tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut niille, joille täti on tullut. Kävin vähän kurkkimassa IVF-pinoja ja ainakin tässä pinossa näytti olevan joitain täältä tuttuja nimiä (tosin viime vuodelta) ja mukavalta vaikutti:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2068403-hoidot-jatkuu-2012-a/sivu32.html
Tosin itsellä voi mennä syksyynkin ennenkuin siirrytään oikeasti rankempiin hoitoihin, mutta toivottavasti tilanne muuttuu jo nyt kevään aikana...
 
MInä syön d-vitamiinia 50 mikrogrammaa päivässä, neurologini suosituksesta. Eipä ole ainakaan munasarjoihin tehnyt mitään, mutta ehkä se sitten tohon ms-tautiin jotain auttaa. Lisäravinteita mulla ei ole muuta kuin tuo ja tietenkin foolihappo nyt kun lasta yritetään(piti olla väliaikainen mutta onhan se nyt kolmisen vuotta ollut : / )

Tänään ultrassa kolme noin 10-11 mm follia ja 5-6 mm limakalvo. Ei mitään hurjaa kasvuspurttia ollut tullut taaskaan ja gonal jatkuu annoksella 75 ky. Maanantaina uusi ultra ja ehkä keskiviikkona inssi.
 
Täällä pukkaisi nyt sitten sitä ihka oikeaa inssiplussaa! Sain juuri CB:n digitestillä tuloksen "Raskaana 1-2". Meillä tämä toinen inssi tehtiin 27.2., kahdella follilla, limakalvo 9mm ja mieheltä pesun jälkeen selvisi 8milj. siittiötä. Tueksi sain mankumalla Lugesteronit. Ja loppukierto ollut kaikkein oireettomin näistä yrityskierroista. Nyt sitten vaan alkaa seuraava jännäys ettei menisi kesken.

Kovasti tsemppiä täällä kaikille vaiheisiinsa ja toivottavasti pian lisää plussia satelisi tähänkin ketjuun :heart:
 
Tunfish-78, ihanaa kuulla inssiplussasta, antaa vähän toivoa meille muille :) Ja onne paljon, toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä :heart:

Täällä vähän sekava olotila, jo kolmas sunnuntai kun on jotenki turhauttava olo ja toivois että aika vaan kuluis nopeempaa.. Huomenna folliultra kp14, ja mulla ei mitään kipuja ollut, niin kuin viime kierrossa, joten luulisin ettei kovin isoja folleja löydy.. Alkaa kyllä olla sellanen olo, että meidän kohdalla inssit ei vaan tuota tulosta, jotenkin masentava fiilis.. Olen kuitenkin iloinen, että ens viikolla taas edes jotain tapahtuu :) En tiedä kuinka selviän ivf-jonottelusta, jos se menee syksyyn..
 
Je
Paljon onnea Tunafish-78!! :flower: Todella iloisia uutisia!

Tämä nostaa meidän muidenkin toiveita ja uskoa inssien onnistumisesta!

Mä en ole vieläkään rohjennut testaamaan, teen ekan testin, jos menkat ei ala kp 33, eli se ois huomenna. Tuntmuksista ei voi sanoo mitään, koska on flunssa päällä. Kovasti toivon et pääsisin samaan plussajunaan :)
pp on nyt 18
 
Voi onnea Tunafish-78! :heart: Ihan mahtava uutinen, nostaa meidän muidenkin mielialaa...=) Toivottavasti kaikki menee nyt oikeen hyvin ja tiedä vaikka siellä olisi tuplat...;)

Je Sinulla myös hyvät piinapäivät menossa! Toivotaan sinullekin plussaa! :D

Peikko89 Onnea huomiseen folliultraan! :) Toivotaaan, että siellä olisi kaikki niin, että inssi onnistuisi... Minulla myös sellainen olo, ettei insseistä ole meille hyötyä...:|

Täällä menossa vasta pp4... Ja inssistä asti on nippaillut munasarjoja aiko ajoin, välillä kovaakin! :O Tiedä sitten, onko hyvä vai huono merkki!? Itse ei vaan jaksa uskoa onnistumiseen...
 
Tunafish-78 ihanaa, onnea! Voi että, pisti hymyn huulille tuo sinun uutinen. Nyt kovasti tsemppiä jatkoon. Tulehan kertomaan kuulumisiasi ja oireita, jos sellaisia ilmenee. :)

Je oot kyllä sinnikäs, kun et ole vieläkään testannut! Oliskohan se iloisia uutisia sinullekin tulossa? Toivotaan niin Täällä alkaa kohta sellainen hurja plussa-aalto. :)

D-vitamiinin syömisestä oli keskustelua. Mä syön niitä multivita-raskausvitskuja ja sen lisäks otan aina välillä (ehkä joka kolmas päivä sellaisen vahvan 150 mikrogrammaa d:n). Ja foolihappoa menee täällä myöskin päivittäin. Mä en ole huomannut mitään eroa voinnissanni enkä muutenkaan vitamiinien aloittamisen jälkeen. Aloitin syömään noita silloin 1,5 vuotta sitten.

Mulla on menossa tänään kp 12 ja eilen illalla alkoi sellainen niukka verinen / rusehtava vuoto, jota on myös tänään tullut hiukan. Oikealta puolelta alavatsa on myös kipeä. Mitä ihmettä tämä nyt on? Mulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoja eikä tiputteluja. Ovulaatiotestiä olen tehnyt, mutta haaleaa näyttää. Huomenna tosiaan se folliultra, niin voipi sitten tästäkin lääkäriltä kysellä. Onko teillä muilla ollut vastaavaa?
 
Je
Täällä alkoi rusehtava vuoto... heitän kirveen kaivoon jos kunnon menkat alkaa. Mut siltä se nyt taas näyttää et ohi meni.
Kyl vähän surettaa, mut ei auta. :(

Viimisen lugen laitoin lauantaina, et ei nekään myöhästyttäny tavallisesta kierrosta ollenkaan.

Positiivisena voi kai pitää sitä et menkat on säännölliset, ne tulee kellontarkkaan kp 33 :)
Ei kun uutta putkeen - niin ku mun mies sano :)
 
Viimeksi muokattu:
Je voi kurjuus! Hali. Onneksi löydät myös positiivista fiilistä sieltä harmituksen keskeltä, sillä aina se ei ole helppoa. Voihan niukkaa vuotoa toisaalta tulla, vaikka olisikin tärppi käynyt. Vai alkaako sulla yleensäkin menkat rusehtavalla vuodolla?

Minä kävin aamusta folliultrassa ja ihan huono fiilis jäi. Muniksia oli tooosiii monta pientä, muttei yhtään suurempaa. Limakalvo oli 7mm. Tänään siis kp13 ja puregonia pistetty kymmenen päivää. Mun kroppa on vaan niin hidas reagoimaan yhtään mihinkään. Jotenkin meinaa koko fiilis laskea ihan täysin, mutta ei kai tässä auta surkutella. Nyt puregonia suuremmalla annoksella kolme päivää ja sitten torstaina uudestaan katsomaan, mihin suuntaan on kehitystä tapahtunut vai onko. Ensi viikolla olen paljon työn puolesta reissussa, joten hankalaksi menee, jos inssi osuu sinne (niin kuin nyt uhkaavasti näyttää). Siitä vuodosta kysyin lääkäriltä, mutta hän oli sitä mieltä, ettei kannata huolestua, jos vuoto ei muutu runsaammaksi, mitä se ei ole tehnyt. En siis huoli sitä asiaa. :) Mitään ei ole vielä menetetty, joten katse eteenpäin.

Mukavaa viikkoa naiset!
 
Juu elikkäs meillä olis tässä kierrossa 2 inssi tarkotus tehä .. saas nähä miten käy..tänään olis tarkotus alottaa puregonin pisto:) jännää ku soittelin polille tänään niin siellä ei olla paikalla ku vasta yhdeltä päivällä aika jännää.. no eiköhän asiaa ehdi hoitaa myöhemminki :) Toivossa on hyvä elää <3<3
 

Yhteistyössä