Inseminaatio 2015

Miicu tai joku muu osaisi varmaan valaista mulle mitkä ovat Gonal-pistoksen hyödyt? Itsellä ongelmana on siis lyhyeen kiertoon 25 pv liittyvä myöhäinen ovulaatio (viime kierrossa kp 16). Tässä kierrossa eletään kp 14 ja ovulaatiota ei vieläkään tikutettu. Hyvin saa kulumaan Clearbluen ylihintaisia tikkuja ja testejä, kun tikutus täytyy aloittaa jo kp 9. Naistenklinikan lääkäri puhui, että pistokset voisi ehlä aloittaa ja femarit tuplata jos tässäkin kierrossa munasolu irtoaa liian myöhään. Niin lähinnä mietin että saako pistoksella aikaistettua munasolun irtoamista?

Onko täällä ketään muita joilla probleemana on lyhyt kierto ja myöhäinen ovis? Miehen tavara on priimaa, hoten harmittaa olla utse epäkunnossa.
Sorry kirjoitusvirheet, puhelimella hankala näpytellä ja ei näköjään hymiötkään toimi!
 
INSSILÄISET 2015

Torstai 29.10.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Nappeus 2. 29.10. 27.10. lz+pr 05/2014 pco+siittiöt
Pirunpelto 1. 30.10. 28.10. - siittiöt
Mamido 2. 10/15 29.10. lz siittiöt
Kirsi-Mari 1. 11/15 4.11. m+lz+mp+pr 1/2015 pco
thelma_ 3. 11/15 - pu+pr 2011 siittiöt
vane83 3. 11/15 - lz 2013
tuuti81 2. 11/15 - t+g+pr pco+km
Sangollinen 1. 11/15 - lz selitm.
mar80 2. 11/15 - lz+pr 2012 selitm.
NeleLiis 1. 11/15 - g+o endo
-bella 2. 12/15 - g+pr+l 2013 selitm.
Mursu83 3. - - -
EinoSanelma 3. - - lz 2014
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
amys 1. - - c+pu 2007 siittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kulmalla 1. 22.9. - - 2011
eläinystävä 1. 20.10. - lz+pr+l selitm.
AdeliinaJosefiina 1. 21.10. - - siittiöt
Eino 2. 27.10. - f 2014 selitm.
kolibri87 2. 29.10 12.11. lz siittiöt

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
tuuti81 1. 13.9. t+g+pr pco
vane83 2. 28.9. lz 2013
Petraus 2. 29.9. g+o 2013 selitm.
miicu 2. 12.10. g+o 2013 siittiöt


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin
Bunny91 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Felis 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
taimi 1 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Vaavikuume80 0 Ei päivityksiä yli 60 päivään
tuuti81 1 pco Plussa insseistä sitten km, nyt tauolla
Xesca 0 ovulaatio Plussa välikierrosta
Reuna 4 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
spring 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kävi niin kuin epäilinkin, eli ei inssiä tähän kiertoon. Folli jo tänään 22 mm. Oli ihan mun oma valinta ettei koiteta jarruttaa maanantaihin. Eli kotikonstein mennään nyt ja katsotaan sitten miten jatkossa.
 
En enää niin aktiivisena kirjotellu vähään aikaan. Välikierto puolessa välissä ja lääkärin kanssa juteltu jatkosta. Inssejä ei kannata kuulemma enää tehdä eli seuraavana kokeiluun ivf. Mut voi siis poistaa listoilta.
Parempaa onnea muille :)!!
 
On tää odottelu kyllä piinallista! Koko ajan tarkkailee omaa kehoaan, josko se antaisi jotain merkkejä kiinnittymisestä tai alkavasta raskaudesta. Silti samalla toitottaa itsellensä että ei tästä mitään tule, mahdollisuudethan olivat onnettomat joten parempi vaan ajatella että ei ole mitään tsäänssiä olla raskaana.
 
Eino kysyit onko muilla lyhyt kierto ja myöhänen ovis, niin mulla kierto jotain 26päivää ja joissain kierroissa ovis tullut vasta kp16-18... Eli todellakin liian myöhään. Mä sain Letrozoleja ennen inssiä, mun ei pitänyt tikutella tai mitään, sovittiin vain ultra kp11.. Siitä sit laski että kp12 Pregnyl ja kp 14 inssi. Mulla oli sillon 18-20mm johtofollikkeli, ei ainakaan lääkäri todennut että olis ollut liian myähästä.

Adeliina mulla aivan samat fiilikset kun sulla, vasta viis päivää inssistä ja tuntuu et olisin odottanut jo kuukauden. En yhtään jaksa uskoa raskautumiseen, miksi nyt kun ei aikaisemminkaan
 
Hellurei! Täällä vietetty hiljaiseloa hetki.. meillä eka inssi toi kemiallisen raskauden. Sain haalean, mutta ihan miehen silmillekin nähtävän plussan, se ei tosin kestänyt kuin kaksi päivää.. vuoto alkoi tiistaina ja keskiviikkona kramppasi vatsaa ja kirkasta verta, kera hyytymien ryöpsähti :(
Mieli ihan maassa ollut, mutta klinikalla hoitaja lohdutteli, ainakin siellä jotain yritti tapahtua. Ja se on paljon enemmän kun koskaan aikasemmin :)

Pidämme yhden kierron nyt taukoa ja sitten inssi nro. 2 :)

Eino. Täällä lyhyt kierto myös, mutta ovis tulee suht ajoissa. Mutta luteelivaihe välillä vain 10 päivää.. siksi luget mulla loppu kiertoon :)
 
Aamuinen pyrähdys klinikalla tuotti tulosta ja torstaille olisi kaavailtu meille toinen inseminaatio. Nyt näkyi tässä vaiheessa kaksi follia, joista toinen oli 16mm ja toinen 14mm. Pienempi ei ehdi ehkä mukaan mutta isommalle on toiveita. Letroja syötä kierron 3-7 päivät. Huomenna pregnyliä ja sen jälkeen odotellaan.

Meillä oli siis edellinen välikierto, koska oltiin molemmat juuri inssihetkellä kunnon flunssassa. Nyt sitten mielenkiinnolla odotellaan torstaita. Edellisessä inseminaatiossa meillä oli huonot siittiöt , pesun jälkeen vain 5 miljoonaa. Nyt mies ollut röökilakossa ja mielenkiinnolla odotellaan vaikuttaako tämä miten tulokseen.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja toivotaan niitä plussatuulia. :)
 
Nove, kiitos tarinastasi. Minulle myös se toi hieman lohtua, on joku onnistunutkin ihana tarina (y)
Mielialat vaihtelee epäuskosta toivoon, nyt häpsähdin tuota Nappeuksen juttua, pesun jälkeen siittiöitä oli vain 5milj.
Hui, entä kun meillä ennen pesua määrä on tuollainen niin mites sitten pesun jälkeen :(
Tuntuu niin älyttömältä, tuo määrä on kuitenkin ihan hemmetin iso, ja tarvitaan se YKSI ainoa, joka munasolun luo pääsee ja silti ei onnistu. Huoh. Noh, ylihuomenna ultra, sitten taas tietää lisää.
Kirjoittelen sitä mukaa, kun koneelle pääsen (y)

Muoks vielä,
AdeliinaJosefiina mä taas oisin ehkä toivonut jotain tukea inssin jälkeen tai ehkä jotain lääkitystä, mutta eivät anna. Eli ilman omaa toivomusta ihan luomukiertoon tulee tämä inssi.
 
Viimeksi muokattu:
Nappeus: toivotaan juu että olis parempi määrä nyt! :) Meillä tosiaan viime viikolla tehdyssä inssissä matkaan pääsi 1,6milj. joten melko olemattomat taitaa tsäänssit olla... vaikkei siihen kuin se yksi tarvitakaan kuten pirunpelto sanoi.
Meillähän on se tilanne, että ainoa käytettävissä oleva sperma on pakkasessa, ja tilaisuutta parantaa sitä ei siis ole kun lisää ei tule :(

Pirunpelto: jep, oon tässä kyllä miettinyt että olisko niistä lääkkeistä sitten kuitenkin jotain hyötyä; meinaan siis inseminaation jälkeen. Kysyin inseminaatiossa että eikö tuu lugeja tai mitään keltarauhashormonivalmistetta tukemaan mahdollista alkavaa raskautta (alkionsiirroissa tuli AINA luget!) niin hoitaja vaan sanoi minulle "ei näissä inseminaatioissa kyllä yleensä käytetä että ei sinullekaan siksi mitään tule". Aha. Tuota en oikein ymmärrä mikä ero siinä sitten on että alkionsiirron jälkeen tulee mutta pelkkien simppojen matkaan laittamisen jälkeen ei. Noh, tiedä näistä..kai se täytyy vaan niiden ammattitaitoon luottaa.
 
Täällä tällä viikolla (toivottavasti) toka ja vipa inssi. Nyt kp10 mut nippailee siihen malliin et eiköhän ovis oo tällä viikolla. To viimeistään ultra ja irrotuspiikki pe:kisoja ei muuten plussaa tikkuun tuu. En oo juuri tätä inssiä ootellu kun viimeksikin simppoja vaan 0,8 milj. Ei ei oikein minkäänlaisia mahkuja. Katotaan millasta sperma on tällä kertaa... Lääkäri oli kovin toiveikas kun edelliseen verrattuna simppamäärä oli järkyttävän paljo huonompi..no katotaan, oliko viimeks jotenki poikkeus?! En jaksa uskoo...
Pikapäivitys vaan..tsempit kaikille!!
 
Hei kaikki - uutena ilmoittautuisin mukaan keskusteluun!

Taustasta sen verran, että olemme mieheni kanssa molemmat vähän alle kolmekymppisiä ja meillä on yksi hoidoilla saatu lapsi (2011). Tuolloin tärppäsi kuudennesta clomifen-kierrosta. Minulla todettu pco (en ovuloi ollenkaan ilman lääkkeitä), miehessä ei vikaa. Nyt tämän vuoden ajan on toiveiltu toista lasta. Ensimmäiseen hoitokiertoon lähdettiin maaliskuussa ja lääkkeinä mulla ekaa kertaa kokeiltiin letrozolia ja menopuria sekä irrotukseen pregnyliä. Kuin ihmeen kaupalla tulin heti raskaaksi, mutta valitettavasti viikolla 13 todettiin keskeytynyt keskenmeno. Uuteen yritykseen hoitojen kera lähdettiin syyskuussa ja samalla lääkekombolla tuloksena oli kemiallinen raskaus. Nyt viimeisin lokakuun kierto oli lääkkeillä ovulatorinen, mutta päätyi negaan. Lääkäri oli aiemmin väläytellyt myös inseminaation mahdollisuutta, mutta koska olen tullut vain oi-hoidollakin raskaaksi ajattelin sen ensin olevan meille turhaa. Nyt kuitenkin ahdistus keskenmenoista on taas kasvanut ja olo on ollut jotenkin toivoton. Päätin lähes hetken mielijohteesta että haluaisin nyt ainakin kokeilla tätä ja lääkäri lli samaa mieltä. Samoin mies.

Käytännöt insseihin liittyen ovat mulle vielä vieraita ja katotaan nyt päästäänkö edes etenemään koko toimenpiteeseen... Vaste lääkkeille on vaihdellut joka kierrossa. Nyt on meneillään kp 4 ja letrozol 5mg on käytössä kp 3-7 ja menopur 75 iu kp 8-11. Seurantaultra 4.11. eli kp 12.

Eli listalle:
Kirsi-Mari 1. IUI 11/15 seurantauä 4.11. Metformiini+Letrozol+Menopur+Pregnyl, PCO, 2. lapsen yritys aloitettu 1/2015

Plussatuulia jokaisen syksyyn! Olisi ihana päästä lukemaan lisää onnistumisista...
 
Adeliina niin minäkin ajattelin, että jotain tukea tosiaan inssin jälkeen mutta..ei kai sitten? Itse tahtoisin vaan maksimoida nämä pienetkin mahdollisuudet raskautumiseen, mutta kai sitä pitää yrittää toistaiseksi luottaa lähettäviin lääkäreihin.
Onneksi tänään ultrassa oli eri lääkäri kun aiemmin. Tämä oli jopa ystävällinen ja jaksoi rauhallisesti vastailla kysymyksiini ja hymyilikin!
Ultrassa näkyi johtofollikkeli, oli kooltaan 20x18cm eli ihan kivan kokoinen. Huono uutinen oli se, että saattaa LH-piikki mennä viikonlopulle ja se siitä inseminaatiosta sitten.

Toivon tietysti, että se tapahtuisi vaikka viimeistään perjantaina mutta mun tuurilla...
Inssi kuulemma tehdään 24h ovulaatioplussasta, joten jos sunnuntaina plussa tulee, maanantai aamulla on vielä mahdollisuus (ja onneksi töidenkin puolesta pääsen käymään polilla!)
Tai entä jos pelaa "varman" päälle ja soittaa perjantaina, että plussa(hko) tuli? Miksei inseminaatioita voisi tehdä varmuuden vuoksi kahta? Perjantaina ja vaikka tiistaina??
Mulla on joskus ovisplussa tullu testiin kp17, joten täähän on ihan hakuammuntaa nyt


Ja voi jestas miten ärsytyksen puna kasvoille, kun hoitajalle sitten sanoin, että mites jos tosiaan lauantaina on ovisplussa, niin vastauksena "no se pitää sitten perinteisin menetelmin hoitaa".
Heheheh, hyvää hän varmaan tarkoitti, mutta jos tässä about 3 vuotta ollaan tahkottu ilman ehkäisyä niin nythän se varmaan joo luomuna tärppääkin, varsinkin kun vikaa on niissä simpoissa. Kyllä alkoi vi**ttamaan suoraan sanottuna. Hänelle ehkä kuukausi voi olla lyhyt aika, mutta raskauden odottaminen vuodesta, kuukaudesta, päivästä toiseen on tolkuttoman pitkä aika. Kyllä te pitkään yrittäneet tiedätte, kuinka hemmetin pitkiä kuukaudet ovatkaan :cautious:
 
Voi ei, Pirunpelto, ymmärrän hyvin tuon turhautumisen jos inssi jää väliin. Se on tosiaan helppo jonkun sanoa että menkää vaan perinteisillä menetelmillä, siihen kun ei luottoa ainakaan mulla ole enää käytännössä yhtään.. Tuntuu nyt tosi turhauttavalta kun ei ole mitään pinailtavaa kun siihen oli valmistautunut, vaikka piinaavaahan se on sekin :). Varsinkin kun mä pistin irrotuspiikin kuitenkin viime perjantaina, joten nyt sit niitä siitä johtuvia "raskausoireita" vaikka tietää ettei oikeasti mitään piinailtavaa edes ole..

Noista simppojen määrästä tuli mieleen, että meillä on aina ennen ollut hyvät analyysitulokset (en muista mitään lukuja, hyvät kuitenkin) mutta sitten siinä inssissä oli pesun jälkeen myös "vaan" tuo 5 milj. josta mulle lääkäri sanoi ettei missään nimessä jää simpoista kiinni sen inssin onnistuminen. Jäi sitten jostain muusta. Koitti kyllä valaa uskoa tuohon perinteisillä menetelmillä onnistumiseenkin tässä kierrosa, mutta kyllähän se niin on että nämä vuodet sen uskon on kyllä vieneet... Mun tarvis varmaan yrittää ajatella positiivisemmin.
 
Eläinystävä ja Bella, helpottavaa kuulla, että täällä on muitakin myöhäistä ovulaatiota potevia. :)Tässäkin kierrossa ovulaatio tuli KP 18 ja olin tokassa inseminaatiossa eilen. Ultrassa näkyi 18-20 mm follikkeli. Jotenkin ei vaan osaa edes ajatella, että onnistuu. Mun kierto on sen 25 päivää, joten miten se nyt yhtäkkiä pitenisi pelkällä Femar-kuurilla. Lääkäri ei jotenkin tuntunut ottavan mun huolta todesta ja toisteli että ehkäpä sen nyt tärppää. No, toivossa on hyvä elää... :)

Itsekin olen ihmetellyt samaa kuin esim. Pirunpelto, että miksi eivät anna jotain lääkinnällistä tukea raskautumiseen inssin jälkeen. Saan nostaa Femar-annostuksen 2 tablettia / pv jos ei nyt tärppää, mutta that's it. Olisin valmis vetämään kaikki mahdolliset tropit jos niistä olisi pieninkin apu. Yritän luottaa lääkäreiden ammattitaitoon, mutta toisaalta onhan näitä asioita hyvä kyseenalaistaa. Mutta joo ehkä positiivisempi ajattelu voisi tehdä mullekin hyvää. :)
 
Ompa erilaisia tarinoita inssiin liittyen :eek:
Siis Mar80 miks ne ei tehny perjantaina sitä inssiä jos sulla sillon oli folli 22mm? Pitääkö sun siis tikuttaa ovis ja sitten soitella?
Ja sitten taas Einolle on tehty inssi ja folli 18-20mm? What?
Ja mulla tänään 20mm, mutta edelleen vasta kun ovistesti on positiivinen niin sitten soittoa klinikalle? Ja en tosiaan edes viime kierrossakaan saanut plussaa testiin missään vaiheessa. (ovis kuitenkin oli tapahtunut) plus teen vuorotyötä niin omat niksinsä tikuttamisessakin kun ei saisi "aamuvirtsaa" käyttää ja yövuoron jäljiltä mä saatan herätä 15 aikoja..

Mutta ihana mar80, että joku lääkäri on sulle sanonut noin ja luonut uskoa. Mulle tähän mennessä ei ykskään ole oikein luonut toivoa tähän hommaan niin sekin ärsyttää.

Ja tosiaan siis käsitin, että ne tekee inssin vaik samana päivänä kun testi on positiivinen, eli ovat nopeasti valmiudessa. Miten se on mahdollista?
Mitä mä nyt teen? Soitanko torstaina mahdollisimman myöhään ja valehtelen että testi oisi positiivinen vaikka ei olisi, että pääsisi inseminaatioon perjantaina?
Ei kai se mun ovis voi enää venyä maanantaille jos tänään keskiviikkona se on ollut jo 20mm? Ja tänään kyllä on vasta kp11. Maanantaina se olisi siis 16. :confused:
 
Hei, inssikäytäntöjä tuntuu olevan tosiaan aika monenlaisia. Mä en siis tikuta ovista ollenkaan, vaan kun menkat alkaa niin varaan folliultran kp 10-12. Siellä sitten arvioidaan millon ovis ois tapahtumassa ja se varmistetaan irrotuspiikillä 36 tuntia ennen inssiä. Tässä kierrossa oli folliultra kp12, jossa sitten todettin tuo tilanne ja mahdollisuutena oli että yritetään estää ovista irrotuspiikkiin asti, mikä ei ehkä ois onnistunut, ja inssi olis sitten tehty maanantaina, mutta mä valitsin toisen vaihtoehdon koska se jarrutus ja irrotus peräjälkeen tuntuu jopa tätäkin älyttömämmältä ja niin jo viime kierrossa jouduttiin tekemään. Eli pistin sitten irrotuspiikin kuitenkin perjantai-iltana ja lauantaina heiluteltin peittoja. En tiedä mikä on syynä tuossa ettei tikuteta, ehkä vaan se että voidaan jotenkin aikatauluttaa paremmin etukäteen. Vaikka mä olen kyllä tikuttanut aina oviksen kp 15, siis ne muutamat kierrot mitä oon tikuttanut.
Kieltämättä olisi tärkeää että lääkärit jaksaisi uskoa näihin hoitoihin ja mahdollisuuksiin. Ikävää jos tuntuu ettei kukaan usko, kun itsellä on aika heikoilla.
Nyt toivotaan Pirunpelto tosi lujaa että se inssi ajoittuisi perjantaille! Muutenkin se ois parempi kuin maanantai, niin ei tarvii viikonloppua enää miettiä ja tikutella (tosin ei välttämättä sulla vuorotöissä oo niin paljon väliä).
 
Pirunpelto, mulla nuo ovistestit on aina tyyliin tuota luokkaa ja mä tulkitsen tuon jo plussaksi kerran varmistelin digillä ja sain hymyn. Mulla nuo viivat ei niin kirkkaana loista. :D pidän peukkuja että saat ajan huomiselle :)

Täällä on menossa kp 35 ja aamulla alkoi näyttää siltä et vuoto alkais. Noh mitäpä vielä niin tiputellen etten mä tänään kyllä taida kehtaa soittaa polille. Ei tätä nyt vuodoksi voi sanoo. Oon ressannu nyt hirveesti että saako niitä aikoja ultraan ja et kun näillä näkymin mun kp 10 osuu viikonloppuun ku ultra kuuluis tehdä.. Onkohan siinä joku joustovara?? Vai onkohan se nii et pitää olla nii hyvä tuuri et kp 10 ja inssi pitää osuu arkipäivälle. Inssin tiedänki et sen tarvii mutta tuo kontrolliultra?
 
Pirunpelto: jee!! En näe puhelimella kuvaa mutta hienoa että pääset inssiin ja piinailuun mukaan! :)

Tosiaan oon kans ymmärtänyt että jossain inssi tehdään samana päivänä kun ovisplussa tulee, täällä meillä päin tehdään kans seuraavana päivänä. Mulle sanottiin että yleensä ovis tapahtuu 24-36h plussasta joten siksi seuraavana päivänä tehdään. Jostain oon lukenut että simppojen olis hyvä jo olla siellä ennen kun ovis tapahtuu, ikäänkuin valmiina. Mutta esim viimeviikkoisessa inssissä ultralla katottiin että ovis oli tapahtunut niin lääkäri sanoi että tosi hyvä ajoitus tuikata simpat matkaan kun munasolukin on jo matkalla vastaan. Että tiedä näist nyt sitten.

Täällä vielä öö.. 5 päivää? Piinailtavaa.. Huoh! Tosin oon ajatellut jos en tekisikään testiä vaan kattelen vaan alkaako menkat ja teen sitten vasta myöhemmin testin :D sais lisäaikaa kuvitella olevansa raskaana kun se että viiden päivän päästä taas on nega mitä tuijottaa.

Oireita edelleen yritän bongata koko ajan, ja viimeiset kaks päivää on kyllä vihlonu mahassa just sillä puolella mistä rakkula irtos ja muutenkin alavatsalla. Rinnat ehkä myöskin erilailla kipeet. En silti tahdo toivoa, kuvittelustahan nämä oireet varmasti vain tulee.
 
Mut voi myös lisätä piinailijoihin koolibri87:n tapaan. Eilen tehty meille toinen inseminaatio ja parin viikon päästä testataan. Siittiöiden laatu oli parantunut meillä edellisestä kerrasta huomattavasti. Tälläkin kertaa pesun jälkeen ei saatu kuin 5 miljoonaa kaveria liikkeelle mutta laatu oli huomattavasti edellistä parempi. Nyt A+B yhteenlaskettu osuus oli 34% kun edellisellä kerralla se oli vain 11%. Lääkärin mukaan tuossa on ihan hyvä mahdollisuus, mikäli kyse on siittiöistä. Meille tehdään vielä yksi inssi ja sen jälkeen kokeillaan koeputkea. No, yritän nyt elää päivän kerrallaan ja nauttia elämästä. Kävin illalla vielä salilla ja talviuinnissa ja olo oli todella mahtava. Olen päättänyt yrittää elää normaalia elämää tän hoitorumban keskellä ja tehdä asioita, joista tykkään. Jos satun tulemaan raskaaksi on se vain onnellinen yllätys! :)

Tsemppiä muille piinailijoille ja hoidoissa oleville! :)
 

Yhteistyössä