Inseminaatio 2017

INSSILÄISET 2017



Inssiä odottavat:
Paniicki......1. 1/17......lz+pr.......2011, selittämätön
Illacrimo....3. 2/17......g+pr+l...2013, selittämätön
Ikkuspikkus 2. 4/17....................2017, siittiöt
Tittimari....4. ?/17....................2011

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela

Piinailijat:



Taustailijat:
MaMau.....3. ?716.......................2014, selittämätön........IVF-jonossa
Välli.............................lz+pr+l...2014, selittämätön........tauolla
hoping-for-baby.........lz+pr.......2015, selittämätön........tauolla
Susanna38.................................2017, PCOS.....................hoidot vasta 05/17

Plussanneet:

 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Täällä kanssa vielä odotellaan että onnistaisi.. Viime syksynä tehtiin inseminaatio 3 kertaa, tuloksetta. Mulla se hyperprolaktinemia ja tarkastuksessa prolaktiinitaso oli noussut joten nyt ollut lapsettomuushoidot tauolla. Nyt kaikki kumminkin ok ja prolaktiinitaso hyvä. Joten päästään taas alottaan lapsettomuushoidot. Näillä näkymin viä yks inssi ainakin ennen muita menetelmiä..
 
Heips!
Täällä kanssa vielä odotellaan että onnistaisi.. Viime syksynä tehtiin inseminaatio 3 kertaa, tuloksetta. Mulla se hyperprolaktinemia ja tarkastuksessa prolaktiinitaso oli noussut joten nyt ollut lapsettomuushoidot tauolla. Nyt kaikki kumminkin ok ja prolaktiinitaso hyvä. Joten päästään taas alottaan lapsettomuushoidot. Näillä näkymin viä yks inssi ainakin ennen muita menetelmiä..
Tervetuloa ketjuun! Hienoa, että pääsette jatkamaan hoitoja!

Saitko tuohon jonkin lääkityksen vai laskiko prolaktiinitaso ihan itsekseen?
 
Heips, ei oo tullu lueskeltua pitkään aikaan näitä sivuja. Päivitän vähän meidän elämää. Meillä lähestyy ivf hoidot. Nyt ei olla päästy inssiin ollenkaan ja viime kierrosta saatiinkin raskaus luonnollisesti aluilleen tai letrozolit on ollu käytössä. Oltiin ihan tohkeissaan tuntu ihan ihmeeltä mutta nyt näyttää siltä et raskaus päättyy. Nimittäin rv5+2 alkoi vuoto ja tuntuu vaan lisääntyvän. Oon kyllä niin surunmurtama. Silti toivon teille kaikille plussia ja tuhisevia nyyttejä <3
 
Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu... :/ Todella ikävä kuulla... Jaksuhali... <3 pää pystyyn ja eteenpäin!


Heips, ei oo tullu lueskeltua pitkään aikaan näitä sivuja. Päivitän vähän meidän elämää. Meillä lähestyy ivf hoidot. Nyt ei olla päästy inssiin ollenkaan ja viime kierrosta saatiinkin raskaus luonnollisesti aluilleen tai letrozolit on ollu käytössä. Oltiin ihan tohkeissaan tuntu ihan ihmeeltä mutta nyt näyttää siltä et raskaus päättyy. Nimittäin rv5+2 alkoi vuoto ja tuntuu vaan lisääntyvän. Oon kyllä niin surunmurtama. Silti toivon teille kaikille plussia ja tuhisevia nyyttejä <3
 
Heippa, täällä pinoon ilmoittautuisi 26-vuotias toista lasta haaveileva nainen.
Meillä esikoinen tärppäsi toisella inseminaatiolla juuri ennen suunniteltuja ivf-hoitoja. Nyt esikoinen pian 8kk ja haaveissa olisi pikkusisar. Meillä tutkittu ja syyksi annettu miehessä ole lievä vika. Siittiöt takertuu toisiinsa ja inseminaation pesu poistaa tämän. Inssit tehdään luomukiertoon, joten minun osuuteni on vain tehdä ovulaatiotestejä :)

Viime kuussa tehtiin eka inssi, mutta ei onnistunut, koska tänään kp1 :(
Mutta uusi aika jo sovittuna ja 2vko:n päästä uudestaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
MaMau, hienoa että tärppäsi myös ilman inssiä, mutta suuri harmi jos kesken menee. Haleja teille ja jaksamista! <3

ikkuspikkus, tervetuloa! Onko teillä monta inssiä suunniteltuna, vai onko IVF jo suunnitelmissa myös? Tsemppiä odotteluun!
 
Hei!

Olen uusi täällä. Olen 30-vuotias ja mieheni on 28. Olemme yrittäneet 2,5 vuotta ja nyt keväällä aloitettiin lapsettomuushoitoja Helsingin Naistenkliniikalla. Taustalla minulla kilpparin vajaatoiminta, lääkitys kunnossa Thyroxin 1mg.
Mies terve ja spermakuvassa ei ongelmia.
Nyt kierroksella piti tehdä eka inssi, kuitenki se osui Juhannukseksi, joten lääkitystä ylläpidetään, mutta saatiin ekan keran itse yrittää lääkkeiden avulla. Kierron päivänä 3 aloitettiin Gonal F ja sitten Juhannusaattona tehtiin Ovitrelle piikki jolloin muutin miehen Juhannus menoja parempaan suuntaan :) Nyt olen Lugesteronilla 12 pvä mutta pistän joka kolmas pvä Ovitrellea 6-7 naksua. Usko on mennyt jo vuosi sitten, joten toivomme vaan nopeasti pääseväni IVF hoitoihin. Ja voiko joku selittää miksi legusteronin aikana pitää pistää vielä pieni määrä Ovitrellea?
 
Uusille täältäkin tervetuloa mukaan ja tsemppiä kaikille uusille kuin vanhoille!

Itsellä jännät paikat: tänään oli eka inssi ja tulihan se äkkiä eteen, kun yksityinen pelittää ja kierto sopivassa vaiheessa.

Nopea toimenpide enkä mitään tuntenut, mutta sinne ne siittiöt menivät ja toiveet korkealle, että nappaa! Ovulaatiotesti näytti eilen plussaa, tänään ultrassa ei ollut vielä irronut mutta lääkärin mielestä otollinen aika ja kohdun limakalvokin ok! Vielä antoi extraksi keltarauhashormonilääkityksen, jota pitää ottaa sunnuntaista 1,5 viikkoa ja maanantaina pistos klinikalla mahdollisen alkion kiinnittymisen turvaamiseksi.

Että näin ja parin viikon odotus edessä...
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
Hei kaikki:) Uutena ilmottaudun mukaan.Lähete inseminaatioon tulossa.Olen 38v ja kolmatta yritetään.
Minulla oli kkm 11.2016 josta monien vaiheiden jälkeen embolisaatioon ja kaavintaan.Sen jälkeen on yritys ollut kovaa puurtamista,ilman minkäänlaista tulosta.Käytössä on ollu Letrotzolit,terolutit,Clomifeenit ja Lugesteronit.
Toinen gyne sanoi että kärsin jo vaihdevuosista ja toinen löysi hyvinkin toimivat munasarjat..mm kumpaa sitten uskoin(n) no tietenkin tätä jolla oli positiivisempia uutisia.
Tässä kierrossa oviksen jälkeen ultra ja jos ei plussaa tule niin sitten inseminaatiojonoon.Tosin,mies ei ihan vielä siihen ole suostunut.
 
Hei Kaikille. Oon palannu takas pitkältä tauolta, se teki hyvää meille. Vielä viimeinen inssi takana todennäköisesti marraskuussa. Soitin alustavasti jo koska vuoto on jo melkee loppunut niin ei menty vielä inssiin. Miten teidän muitte hoidot on sujuneet?
 
Hei, osaako joku kertoa.. ollaan menossa ensi viikolla ensimmäiseen inseminaatioon Taysiin. Asutaan yli 300 km päästä Tampereesta. Miehen on vaikea olla pois töistä, mietimme että pitääkö miehen tulla joka kerta mukaan antamaan uusi spermanäyte? Vai riittääkö että tulee vain ensimmäisellä kerralla, voiko sitä pakastaa tms? :)
 
Ilmiannanpa itseni tänne(kin), vaikkei tämä mitenkään aktiivinen ketju olekaan - suurin osa taitaa olla siirtynyt järeimpiin aseisiin...
Tämä oli eka inssi, vähän skeptinen olen, ja parin viikon päästä nähdään tämän yrityksen lopputulos. :)
Jännää oli pistää itseään ekaa kertaa (ovitrelle, irrotuspiikki) ja muutenkin jännitti kyllä kun klinikalla omaa vuoroaan odotti. Yllättävän paljon nipisti itse toimenpide, verrattuna esim. putkien "aukitarkastukseen", mutta nopeastihan se oli ohi.
 
Moikka @janitainen , kiva kun kävit ilmiantautumassa vaikka hiljaista täällä on. Itsellä toinen inssi tulossa näillänäkymin 24.1. Sunnuntaina alkaa menopurpistokset. Itse inssi ei mussa niinkään tuntunut juuri miltään..mut sitten taas " aukitarkarkustus" oli toimenpiteen jälkeen kivulias vaikka ei tukoksia ollut. Pidetään peukut pystyssä et sulla tärppäisi (y) käy kertomassa sitten :)
 
No höh :( jospa me molemmat seuraavasta kerrasta (y)
Tosin toivottavasti täällä eivät ole hiihtolomaa kiinni, koska siinä menee maaliskuu, ja pääsiäinen sotkee huhtikuun :(
Ens kiertoon mullekin sitten menopurit avuksi, jospa ne avittaisi vauhtia :)
 
Hei, vieläkö pääsen mukaan keskusteluun? Olen 38-vuotias nainen ja olemme mieheni kanssa haaveilleet lapsesta useita vuosia(yli 10 vuotta. Hoitoihin lähtemistä jarrutti minun lääkäri ja toimenpidekammoisuus, mutta kun ikää alkoi olla jo 35 vuotta rohkaistuin lääkärin pakeille. Tk.ssa minulta ei löydetty mitään suurempaa vikaa. 2016 pääsimme sairaalaan tutkimuksiin, jossa minulta löydettiin toisesta munasarjasta kaksi pientä endometrioomaa. Mieheltäni löydettiin azoozpermia. Maailmamme romahti sillä hetkellä. Lääkäri sanoi siittiöitä saattaisi löytyä mikrotese-hoidon avulla.Olimme toiveikkaita. Hoito kokeiltiin, mutta tuloksia ei saatu. Kävimme psykologilla vajaa puoli vuotta keskustelemassa. Ja päädyimme lahjasoluhoitoihin. Helmikuun alussa minulle tehtiin ensimmäinen inseminaatio, joka päättyi negatiiviseen raskaustestiin. Eilen alkoivat menkat ja huomenna aloitan taas letroja syömään kp 3-7.Eli toinen inseminaatio hoito tulossa tässä kuussa. Onko kohtalotoveita olisi kiva jakaa ajatuksia. Terveisin miimu80
 
Hei Miimu80 tervetuloa mukaan!
Onpa ikävä kuulla teidän tilanne...Meillä "vain" selittämätön, tavallaan kaikki toimii kuten pitää, mutta ei onnistu ei. Osittain varmasti tämä ikä (olen kanssasi samanikäinen)
Toivotaan, että molemmille tärppää tästä kierrosta (y) Itse menossa perjantaina tsekkaukseen, että miltä näyttää, ja joko ma tai ti inseminaatio.
Ei vielä tähän kiertoon otettu sen kummempia apuja, jossei nyt onnistu, niin sitten seuraavaan (tai no, sitä seuraavaan, kun seuraava kierto osuu pääsiäiseen) pistokset (menopur) avittamaan.
 
Kiitos, kun pääsin mukaan. Janitainen: Turhauttaa varmasti, kun syytä ei löydy. Minullakin on perjantaina tsekkaus. Viime kierrossa löytyi väliultrassa 4 follikkelia, mutta inseminaatiopäivänä oli enää yksi, muut olivat jääneet kasvusta jälkeen. Lääkärihän ei olisi voinut tehdä inseminaatiota, jos olisi vielä 3-4 follikkelia ollut. Eli olen syönyt letroja muutaman päivän ja huomenna viimeinen tabletti suuhun. Pientä nippailua ollut munasarjoissa, toivon ettei taas ole liikaa tulossa folleja. Maanantaina näillä näkymin inseminaatio sitten. Unohdin mainita minulla on myös lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, löytyi lapsettomuustutkimusten yhteydessä, mutta on hallinnassa thyroksiinillä 25mmg päivässä eli se pienin mahdollinen annos. Ja pregnyl pistettiin myös viime inssin yhteydessä.:)
 

Yhteistyössä