Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Lapseton 81 Eri merkkisissä testeissä sekä eri aikaan päivästä tehdyissä testeissä voi viivojen vahvuus vaihdella, eiköhän kaikki ole hyvin :)

Täällä meni viimeiset Menopurit ja Orgalutranit eilen ja tänään pistin Pregnylin, huomenna iltapäivästä inssi. Tässä kierrossa sai kyllä pistellä oikein urakalla, laskeskelin että yhteensä 19 piikkiä sain ton yhden follin takia pistellä :rolleyes:
 
Mä jatkan täällä yksinpuhelua :D Inssi tehty ja positiivisena yllätyksenä kaks follia oli keskiviikon ultran jälkeen ottaneet kasvupyrähdyksen ja hedelmöittymiskykyisiä folleja olikin kolme :) Isoin oli 23,1mm ja toiset 17,8 ja 16,9mm. Lisäksi yksi oli vajaa 15mm, mutta sen kokoisen ei pitäis hedelmöittyä. Miehen näyte oli ok, pesun jälkeen siittiöitä oli 78milj/ml, joista nopeasti eteneviä 20%. Loppukiertoon taas luget ja nyt vaan odotellaan...

Lapseton 81 joko teit digin, mitä se näytti?
 
Hyvä Dani! :cool:

Tein vielä tavallisen testin ja negaa näytti. En jaksanut kuitenkaan suurennuslasilla tihrustaa.
Tuskinpa tästä enää mitään tulee. :(
Menkat ei kuitenkaan vieläkään alkaneet. Odottelen nyt pari päivää (tai ainakin yhden päivän...;) ) ja teen sitten uudet testit jos ei menkkoja kuulu.
On tämä niin pirun vaikeeta. Tulee ihan epätoivoinen olo. prkl! :'(
 
Dani - ei vieläkään menkkoja. Välillä menkkakipuja alavatsalla ja alaselässä ja tuntuu että vuoto alkaa, mutta tulee vain kirkasta limaa ja paljon tuleekin. ;)
En vielä uskalla testata... :ashamed:

Mitäs tänne muille kuuluu kun on ollut niin hiljaista? =)
 
Lapseton81 toivotaan nyt parasta, hyvältä se sikäli vaikuttaa jos kerran menkat on jo jokusen päivän myöhässä!

Kyselit mitä muille kuuluu, on tosiaan ollu hiljasta. Tuntuu että sinä, minä ja dani ollaan kolmistaan täällä jauhettu:LOL: Omista kuulumisista voin sanoa että odottavalla kannalla edelleen, tuskasen pitkä tää kierto ku se ovis oli myöhässä! Lauantaina pitäs olla se kaks viikkoo oviksesta eli luulisin että menkat sieltä tupsahtaa tässä lähipäivinä: / Eilen illalla matelin taas niin syvällä masennuksen, pettymyksen ja itsesäälin pohjamudissa etten oo aikoihin ollu. Jotenkin vaan ei jaksa/pysty ymmärtämään että mikä perkele siinä on ettei meillä onnistu jos kerran ei mitään vikaa ole?! Onhan tässä nyt jotain vikaa oltava kunnei kerran tärppää!! Kattelin taas noita terapeuttienkin hintoja, josko auttais kun jollekin asiaa tuntevalle kävis juttelemassa...Mut ehkä mä juttelen teille kohtalotovereille täällä vaan, hinnat tais olla jotain luokkaa 80e/tunti...Täytyis vipata kyllä vielä tätäki pahemmin jotta semmosta hintaa alkaisin maksaa kuuntelemisesta!
Mutta maailma on epäreilu paikka, sehän jo tiedetään. Sitä vaan toivoo että edes joskus näkis jonkun, edes ihan pienen, valonpilkahduksen täällä surun ja pettymyksen keskellä:'(

Jaksuja kaikille, ootte ihania!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina - :hug: koita jaksella. Samoin Dani :hug: niin ja muitahan täällä sitten varmaan ei olekaan. ;)

Kyllähän tämä ottaa koville kun on kauan yrittänyt lasta ja tulee paha mieli kun toiset raskautuu muutamalla yrityksellä. Kuulostaa ehkä itsekkäältä, mutta tämä on niin iso asia elämässä joka ehkä antaa sisältöä koko elämälle.
Jotain puuttuu, eikä sitä saa vaikka kuinka haluaa, yrittää ja toivoo.
Harmittaa kun mitään ei voi tehdä asian eteen. Okei, inseminaatiot ym. mutta kun nekään ei heti tai edes aina onnistu.

On kyllä kalliita nuo psykologimaksut. Parhaimman avun ja tuen saa varmaan kuitenkin täältä kun on paljon kohtalotovereita.
Täytyy vaan olla vahva ja jaksaa uskoa ja toivoa. :heart:

Minulla heräsi toivo lapsen saamiseen kun hakeuduimme hoitoihin.
Kyllä se lapsi sieltä hoitojen avulla tavalla tai toisella pitäisi (?)tulla. Odottavan aika on piiiiiiiitkä.
Sitäkin toki miettii, miksi juuri omalla kohdalla on tällainen tilanne. Epäoikeudenmukaista. :ashamed:
 
Hei (te kolme?=)!


Käyn täällä lukemassa mutta kirjottelut on jääny pois kun en oikein ton otsikon alle enää mene.. Voi kun tänne nyt vaan ropisis niitä plussia niin että voitais pistää uus plussapino pystyyn!

Täällä käynnistyi maanantaina IVF-valmistelut pitkän kaavan mukaan. Tilanne näytti ultrassa lääkärin mukaan paremmalta kuin mitä mun hormooniarvot antaa ymmärtää. Joten edes jonkinlaiseen saaliiseen on saumat. =) Hiukan huvittaa noiden lääkkeisen (Synarel) sivuvaikutukset; yleisenä mm. "henkinen tasapainottomuus" Hahah, alota siinä sitten viikon päästä uudessa duunissa!

Kesäplussia teille kaikille, ootte vahvoja kun jaksatte tän kaiken kanssa!
 
Manuliina On kyllä aika kalliita noi psykologien maksut...Mut eikö julkisen puolen kautta ole myös jonkunlaista keskusteluapua tarjolla? Saat sä tietenkin täälläkin purkaa, täällä kaikki ainakin ymmärtää ne tunteet mitä käyt läpi :hug:

idealisti Kiva nähdä suakin täällä, toivottavasti ivf:llä tärppäisi! Tsemppiä hoitoon :)

Joo kovin hiljaista on täällä pidellyt, mutta eiköhän täälläkin pian ala taas vilkastua, kun julkisella puolellakin alkaa hoidot kesätaukojen jäljiltä :)
 
Heippa!

Menkat ei ole vieläkään alkaneet. Nyt jo 8 päivää myöhässä!
Eilen tein negatiivisen testin, mutta oli kyllä aika laimeasta pisusta.
En muutenkaan usko raskauteen kun testit näyttää vieläkin negaa ja oireetkin vähentynyt.
Menkkoja tai ihmettä odotellessa... ;)
 
Heippa!

Menkat ei ole vieläkään alkaneet. Nyt jo 8 päivää myöhässä!
Eilen tein negatiivisen testin, mutta oli kyllä aika laimeasta pisusta.
En muutenkaan usko raskauteen kun testit näyttää vieläkin negaa ja oireetkin vähentynyt.
Menkkoja tai ihmettä odotellessa... ;)
 
Lapseton 81 onko muutoksia tilanteessa? Sinuna kyllä jo soittaisin terveyskeskusaikaa niin saisivat kattoa verikokeella ja ultrallakin että kaikki on ok! Eihän sen plussan noin vaan pitäis kadota ellei sitten km.. ja siinäkin tapauksessa tyhjennysvuodon on tultava jotta seuraavalle kierrolle tulee tilaa. Toivottavasti testit vaan temppuillu ja saat pian vahvistetun plussadiagnoosin!
 
Saako seuraanne liittyä? Syksyllä meille tehdään ensimmäinen inssi hormoonihoitojen kanssa. Julkisen puolen hoitoihin ollaan pääsemässä.

Taustaa: Ikää 37 (kohta 38), mies 40. Minulla yksi lapsi -91 syntynyt (ex-teiniäiti siis). 14 kk yritystä takana, toistaiseksi selittämättömiä. Miehen simpat priimaa, samoin mun hormooni-yms. kokeet kunnossa. Aukiolotutkimusta ei ole vielä tehty.
 
Lapseton81 voi harmi!:hug: koitahan jaksella ja onnea uuteen yritykseen!=)

dani84Täällä kans menkat tuli, ihan sen 14 pv oviksen jälkeen, eli ihan "oppikirjan mukaisesti". Mikään muu mun kropassani ei sitte oppikirjojen mukaan tunnukaan toimivan:( Noh, mutta täällä alkaa taas oviksen bongailu olla käsillä, joskin en tiedä viitsinkö vai kokeillaanko vaan ihan vaikka joka toinen-kolmas päivä-taktiikalla tää kierto... Ja syyskuun puolivälissä on se suunnitteluaika sitten. Ja lisäksi tämä kierto on nyt sitten viimeinen "kaksi plus jotain kuukausia yritystä"-kierto, syyskuulla tulee kolme vuotta turhaa yritystä täyteen. Ja saa huomata kolmen vuoden lipuneen elämästä ohi, ihan vaan odotellessa ihmettä jota ei ehkä koskaan tapahdu. Surullista, mutta niin se vaan on.:'( Ei auta ku toivoa parasta, niillä vähillä toivonrippeillä mitä on jäljellä!
 
Lapseton 81 :hug: Onnea uuteen inssikiertoon!

Mä testasin eilen pp 12 negan ja tänään on tullut jo vähän tuhrua, joten eiköhän ne hanat huomenna aukea. Mun tekis mieli pitää taukokierto, kun tässä kuussa menee tosi hankalaksi järjestää lääkärikäynnit töiden kanssa, mutta toisaalta en haluis nyt enää taukokiertoa pitää, kun olis enää se yksi inssi jäljellä. Sitten siirtyis taas ivf-jonoon pääsykin kuukaudella eteenpäin...Täytyy nyt pari päivää mietiskellä, kp 2 alkais taas Menopurin pistelyt.
 
dani84 mä halusin tehdä kaikki 3 inssiä putkeen juurikin siksi, että pääsisi sitten ivf:ään nopeampaa. Noh, tuli ensimmäinen taukokierto 3. inssin jälkeen ja pamahdin paksuksi! Tässä sulle lisää mietittävää, taukokierto voi oikeasti tehdä ihan hyvää. Ja loppujen lopuksi, yksi kuukausi lisää odottettavaa ei maailmaa kaada, vaikka se onkin tosi vaikeaa..

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Mulla siis ilmeisesti inssit ja kaikki hormonit sai paikat taas toimintakuntoon ja taukokierrolla onnistuttiin, kun ei ollut sitä hoitokierron stressiä ym. Näinkin voi käydä siis :) nyt mennään jo 16+3 viikoilla.
 
Peikko89 Voi kun tännekin sattuisi tuollainen yllätys eikä tarvis ivf:ään asti lähteä :) Tästä kierrosta (nyt siis kp 2) tuli nyt sitten taukokierto, kun ens viikolla en olisi päässyt ultraan kuin vasta perjantaina ja juuri sinä päivänä lääkäri ei ole ollenkaan paikalla. Ratkesi mun pohdinnat siihen :) Hoitajakin sanoi, että taukokiertoja olisi oikeastaan hyväkin pitää...Nyt ei tartte hetkeen miettiä piikittelyjä ja lääkärissä ravaamista ja mikä parasta, ei tartte sotkea lugejen kanssa!! :D
 
Voi paljon onnea peikko89!!!

Olen pitänyt hiljaiseloa kesäkuusta asti olen koittanut keskittyä muihin asioihin pettymys oli sillon niin kova pala käsiteltäväksi mutta onneksi selvisin siitä voittajana ja jopa intouduin tikuttamaan heinäkuussa. Eka ovistestitikku jonka tein näyttikin vahvan plussan! Sitte koitettiin luomuna ja nyt jännitän alkaako vai ei ja mietin uskallanko tehdä testin tänään tuli 2viikkoa oviksesta aikaa ja jännittää ja paljon. Toiveet on taas korkeina mut pelottaa et taas käy kuten aikasemmin aina et testi on nega ja seuraavana aamuna alkaa menkat. Vatsa on turvonnu ja alavatsa on vähän arka mut mitää muita oireita ei ole sen vähän enteilis pelkkiä menkkoja mut katsotaa miten käy viimeistään perjantaina teen testin
 
Hei vaan kaikille :wave:

En nyt ihan vielä teidän ryhmään kuulu, kun viimeinen clomikierto nyt meneillään ja sitten lähtee lähete naistenklinikalle ja inseminaatiot edessä. Eka inseminaatio siis todennäköisesti vasta 2013 keväällä.

Mutta olisin halunnut kysyä teiltä seuraavaa: Soitin eilen eräälle yksityiselle klinikalle, kun mietin, jos olis tehty inseminaatiot välissä yksityisellä, vaikka muuten on kunnallisella oltukkin ja kun kysyin lääkkeistä, olivat he sitä mieltä, että mulla tuskin lääkitystä lisättäis, kun kerta olen Clomeillakin ovuloinut. Onko tämä normaalia??
Jotenkin olin kuvitellut, että sitten saan kunnon coctailit, joilla parannettais mahdollisuuksia, mutta tuo tieto masensi aika lailla : /

Taidampa kiltisti odotella sen puolisen vuotta naistenklinikalle pääsyä, kun maksaa sitte yksityisen laskuja, koska tuskimpa se nyt Clomeilla onnistuu jatkossakaan, kun ei ole tähänkään mennessä tärpännyt. Yritys aloitettu 2007 ja tänä aikana yhteensä 7 tai 8 Clomikiertoa ollut, nyt putkeen 5...

Kiitos, jos viitsitte vastata :)
 

Yhteistyössä