Irrottautuminen kummiudesta

  • Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti
moi
Tilanne on se että emme ole kummilapseni kanssa tekemisissä enää ollenkaan. On painostavaa pienituloisena olla kummi vain siksi että pitää ostaa joulu- ja synttärilahjat. Voisiko tästä irrottautua?
 
vieras
Parempi irrottautua, itseäsi on aina v#tuttanut kun kummini ovat muistaneet minua vain lahjoilla juhlapyhinä, ei ikinä muuten ottaneet yhteyttä. Eli irrottaudu ja anna olla, kerta ei kiinnostus muuten riitä kummilastasi kohtaan.
 
....
Virallisesti et voi "erota" kummiudesta.Tietenki voit nk.unohtaa kummilapsesi ja jättää kaiken vaan ostamatta. Mutta minusta parempi vaihtoehto on se että ostat jotain pientä (joka sopii budjettiisi) lahjaksi ja näin osoitat että muistat kummilapsesi.
 
Kummin tehtävä ei mun tietääkseni ole ostaa kalliita lahjoja vaa tukea lapsen kristillistä kasvatusta.

Mun lapsella on pakanakummit, molemmat pienituloisia, enkä odota mitään lahjoja vaa sitä yhteydenpitoa. Mikä sua estää pitämästä lapseen yhteyttä? Minkäikäinen lapsi kyseessä?
 
a
Jos et ole lapsen kanssa tekemisissä, eikä sinua esim. kutsuta kylään synttäreille tai muuten, niin mun mielestä ois fiksuinta lopettaa lahjojen osto kokonaan, ja laitaa niiden sijaa pari kertaa vuodessa(just synttärit, joulu, ehkä myös pääsiäinen) joku kiva värikäs ja iloinen kortti lapsen nimellä postissa.
Oman postin saaminen on ainakin meidän lapsia aina ilahduttanut ihan tosi kovasti ja se ei maksais sulle kun tyyliin euron, mut kun lapsi kasvaa olis ihan kiva et sillä olis kokemus et kummi muistaa kortilla, tai siis kokee et on sun ajatuksissa kuitenkin olemassa ja jotenkin tärkeä!
Niin ja lisään vielä, et jos kerta nyt on 3-v, niin ei ole vielä sen ikäinen et kamalasti itse osais ajatella et "nyt se ei enää lähetä lahjoja, joten senkin puolesta nyt on hyvä sauma vaihtaa käytäntöä!
 

Yhteistyössä