Irtisanoutuminen

  • Viestiketjun aloittaja Tyhjän päälle
  • Ensimmäinen viesti
Tyhjän päälle
Onko täällä ketään joka olisi irtisanoutunut vailla tietoa uudesta työstä? Onko kukaan ollut irtisanomisaikaa sinulla jos ei jostain syystä saa lomapäiviä siihen pitää? Pelottaa ihan älyttömästi irtisanoutuminen, ajatuskin työpaikalle menosta saa vatsan sekaisin, sykkeen nousemaan... :(
 
vierailija
jos työpaikalla ongelmia ja ahdistaa mennä sinne. Pelottaa. Mutta irtisanoutuminenkin ahdistaa, niin sinuna menisin huomenna työpaikkalääkärille.

puhu siellä tunteistasi, saat stressisairaslomaa. Sitä jatketaan tarvittaessa.
siitä saat aikaa miettiä tuntemuksia ja keskustelu työpaikan edustajan kanssa auttaa sitten myöhemmin
 
Tyhjän päälle
Kiitos, olen jo viikoksi hakenut sairaslomaa jotta saan hoidettua asiat niin että voin mahdollisimman pian lähteä. Irtisanoutuminen itsessään on helpotus, pelkään vain työnantajaa millaisella sanansäilällä onnistuu vielä kerran sivaltamaan.
 
vierailija
Tee ilmoitus työpaikkakiusaamisesta - ensiksi yrityksen johdolle eli pomosi pomoille, ja mikä tärkeintä: vielä oman alueesi työsuojeluun. Älä irtisanoudu itse, vaan tarvittaessa pyydä työantajaa irtisanomaan sinut. Jos itse irtisanoudut, joudut kärsimään karenssin ilman työttömyyskorvauksia.

http://www.tyosuojelu.fi/tyoolot/epaasiallinen-kohtelu
Se, että työnantaja irtisanoo ei todennäköisesti pelasta karenssilta jos ja kun irtisanominen johtuu työntekijän omasta toiminnasta.
 
Mä olen selittänyt tämän täälläkin varmaan sata kertaa, mutta selitänpä irtisanomisajan taas uudestaan. Eli: työnantaja on velvollinen maksamaan palkan irtisanoutumisajalta. Se, että niin tapahtuu, on että työntekijä on myös silloin tekemässä työnantajalle töitä. Ihan loogista, eikö? Sehän on sama noin normaalisti muutenkin, eli että jos teet tiistaina töitä, sulle maksetaan tiistailta palkka. Jos keskiviikon kohdalla on työvuorolistassa vapaa, niin sulle ei kerry työtunteja mistä maksetaan. Ihan loogista edelleen, eikö?

No jos sun irtisanomisaika on vaikka kaksi viikkoa, niin työnantaja lupaa maksaa palkan siltä ajalta ja sinä lupaat tehdä sen kaksi viikkoa töitä. Mutta jos mieli on niin paha, että töihin ei yksinkertaisesti voi mennä, niin älä mene. Mitä tekee työnantaja? No sanoo, että jos et ole täällä töissä, niin emme maksa palkkaa. No just näin. Edelleen ihan loogista, eli jos et tee kahden viikon aikana enää töitä, et saa niiltä kahdelta viikolta palkkaa.

Tuon kummallisemmasta asiasta siinä ei ole kyse. Eli voit sanoa, että "mä en tule enää huomisesta lähtien töihin", niin työnantaja vastaa, että "no mä en enää huomisesta lähtien maksa sulle palkkaa".
 
vierailija
Mä olen selittänyt tämän täälläkin varmaan sata kertaa, mutta selitänpä irtisanomisajan taas uudestaan. Eli: työnantaja on velvollinen maksamaan palkan irtisanoutumisajalta. Se, että niin tapahtuu, on että työntekijä on myös silloin tekemässä työnantajalle töitä. Ihan loogista, eikö? Sehän on sama noin normaalisti muutenkin, eli että jos teet tiistaina töitä, sulle maksetaan tiistailta palkka. Jos keskiviikon kohdalla on työvuorolistassa vapaa, niin sulle ei kerry työtunteja mistä maksetaan. Ihan loogista edelleen, eikö?
Läheskään kaikilla työpaikoilla ei ole työvelvoitetta. Miehen työpaikalla on monilla ollut niin, että kun irtisanotaan vaikka perinteisillä tuotannnollisilla ja taloudellisilla syillä, niin tietyissä tehtävissä vahditaan, että työntekijä kerää omat henkilökohtaiset tavaransa ja lähtee samantien. Palkka juoksee koko irtisanomisajalta, mutta töitä ei tarvitse tehdä (tai edes anneta tehdä).
 
vierailija
Jää toki työttömäksi ja vastusta kynsin hampain aktiivimallia! Kansakuntamme kaipaa kipeästi lisää lusmuja joita töissäkäynti pelottaa, vituttaa tai uuvuttaa. Suomi nousuun!







































































































Haistakaa sluibailijat oikesti vittu.
 
Läheskään kaikilla työpaikoilla ei ole työvelvoitetta. Miehen työpaikalla on monilla ollut niin, että kun irtisanotaan vaikka perinteisillä tuotannnollisilla ja taloudellisilla syillä, niin tietyissä tehtävissä vahditaan, että työntekijä kerää omat henkilökohtaiset tavaransa ja lähtee samantien. Palkka juoksee koko irtisanomisajalta, mutta töitä ei tarvitse tehdä (tai edes anneta tehdä).
Jep! Asiantuntijatyössä yleensä näin. En lähtenyt avaamaan "sivujuonteita" tarkoituksella, että pointti pysyisi ytimekkäänä.
 
Tee ilmoitus työpaikkakiusaamisesta - ensiksi yrityksen johdolle eli pomosi pomoille, ja mikä tärkeintä: vielä oman alueesi työsuojeluun. Älä irtisanoudu itse, vaan tarvittaessa pyydä työantajaa irtisanomaan sinut. Jos itse irtisanoudut, joudut kärsimään karenssin ilman työttömyyskorvauksia.

http://www.tyosuojelu.fi/tyoolot/epaasiallinen-kohtelu
Sanoisin, että ei maksa vaivaa.
Hirveä häslinki, sinut leimataan "vaikeaksi"/"hulluksi" ja vietät monia unettomia öitä ja lukuisia kiusallisia tunteja päivisin asiaa selvittäessä.

Jos olet varmoilla mielin, että uusi paikka löytyy kohtuullisen helposti, niin ei muuta kuin irtisanoudut. Itse olen kerran irtisanoutunut aivan idioottimaisesta työpaikasta, eikä ole kaduttanut. Säästöjä kannattaa nyt aina muutenkin olla sen verran, että sen viisi viikkoa pärjää ilman tuloja.
 
vierailija
Mä tein näin reilu vuosi sitten. Ja nyt voin todeta, että se oli virhe. Työpaikat on nykyään kiven alla, ne huonommatkin, hyvistä pidetään kynsin hampain kiinni. Ja kun saat työttömän leiman otsaasi, olet kelvoton työnhakija, työpaikat menee työnvaihtajille ja naapurin kummin kaimoille, siis tämmösissä normihommissa, joillekin spesialisteille voi olla töitä tai joillekin harvoille ammattikunnille (kuten vaikka lääkärit), joiden edustajista on oikeasti pulaa.

Onko mikään työ sen arvoista, että terveys (oli kyse sitten fyysisestä tai psyykkisestä terveydestä) menee, on asia erikseen. Mutta kasvata paksu nahka ja opettele päästämään ihmisten sanomiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska näitä "haistakaa sluibailijat vittu"-kommentoijia riittää. Sä itse tiedät, mikä on Sulle paras (tai ei ehkä paras, mutta oikea) ratkaisu. Tsemppiä!
 
vierailija
Jää toki työttömäksi ja vastusta kynsin hampain aktiivimallia! Kansakuntamme kaipaa kipeästi lisää lusmuja joita töissäkäynti pelottaa, vituttaa tai uuvuttaa. Suomi nousuun!







































































































Haistakaa sluibailijat oikesti vittu.
Ei, kyllä Suomi nostetaan näiden geelitukkien avulla, joita pyörii joutilaana turuilla ja toreilla. Suomalaisten veronmaksajien piikkiin menee niidenkin eläminen, samoista verorahoista kustannetaan näiden rötöstelyt, oikeudenkäynnit ja muut kulut. Eikä näiden hätää kärsivien tarvii edes vastustaa aktiivimallia, kun eihän se heitä koske. Reilua, eikö?
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Onko täällä ketään joka olisi irtisanoutunut vailla tietoa uudesta työstä? Onko kukaan ollut irtisanomisaikaa sinulla jos ei jostain syystä saa lomapäiviä siihen pitää? Pelottaa ihan älyttömästi irtisanoutuminen, ajatuskin työpaikalle menosta saa vatsan sekaisin, sykkeen nousemaan... :(
Itse aikanaan irtisanouduin hoitajan työstä, karmean työpaikkakiusaamisen johdosta. Alalla kuitenkin oli töitä, eli sikäli helpompaa.
Ei ole mitään tärkeämpää kuin terveys. Se kun menee, menee kaikki. Saikkua hakemaan (taidat ollakin jo). Tiedän, että asian riitauttaminen työpaikkakiusaamisesta vaatii voimia ja todisteita. Ketkä joutuvat tähän tilanteeseen, kaikki ylös ja mustaa valkoiselle. Tsemppiä, et ole yksin. Itse aikanaan olin oikeutta myöten vastaavassa, äskettäin tuin vastaavaan tilanteeseen joutunutta ystävääni. Still alive (y).
 
vierailija
Ei, kyllä Suomi nostetaan näiden geelitukkien avulla, joita pyörii joutilaana turuilla ja toreilla. Suomalaisten veronmaksajien piikkiin menee niidenkin eläminen, samoista verorahoista kustannetaan näiden rötöstelyt, oikeudenkäynnit ja muut kulut. Eikä näiden hätää kärsivien tarvii edes vastustaa aktiivimallia, kun eihän se heitä koske. Reilua, eikö?
Palstapersu yrittää epätoivoisesti perustella omaa elämäntapatyöttömyyttään. "Mutku mamutkin" hahahaa.
 
Itse aikanaan irtisanouduin hoitajan työstä, karmean työpaikkakiusaamisen johdosta. Alalla kuitenkin oli töitä, eli sikäli helpompaa.
Ei ole mitään tärkeämpää kuin terveys. Se kun menee, menee kaikki. Saikkua hakemaan (taidat ollakin jo). Tiedän, että asian riitauttaminen työpaikkakiusaamisesta vaatii voimia ja todisteita. Ketkä joutuvat tähän tilanteeseen, kaikki ylös ja mustaa valkoiselle. Tsemppiä, et ole yksin. Itse aikanaan olin oikeutta myöten vastaavassa, äskettäin tuin vastaavaan tilanteeseen joutunutta ystävääni. Still alive (y).
Yksi ystäväni lähti viemään työpaikkakiusaamis-tapausta eteenpäin, ja ainakin hänen kokemuksensa olivat ihan järkkyjä. Uskoisinkin, että helpommalla pääsee, kun vain häipyy.
Eihän se reilua ole, mutta itse en jaksaisi käydä asiaa vatvomaan. Ehkä työpaikan vaihdoksen jälkeen laittaisin ylemmälle taholle viestiä tmv..
 
Tyhjän päälle
Kiitos. Alallani pääsen kyllä heti töihin, lyhyet sijaisuudet kiinnostaa, työttömyyspäivärahoja tai muita tukia ei tarvitse hakea. Pääpointti on vain päästä pois nykyisestä paikasta.

Asiaa oikaisemaan tai muuta vääntöä en jaksa, kiusallista ja vie voimavaroja jollaisia enää ei ole.
 
vierailija
Kiitos. Alallani pääsen kyllä heti töihin, lyhyet sijaisuudet kiinnostaa, työttömyyspäivärahoja tai muita tukia ei tarvitse hakea. Pääpointti on vain päästä pois nykyisestä paikasta.

Asiaa oikaisemaan tai muuta vääntöä en jaksa, kiusallista ja vie voimavaroja jollaisia enää ei ole.
Ei sellasta alaa enää olekaan, missä helposti uus paikka löytyy. Ellet tosiaan ole lääkäri. Mutta onnea matkaan!
 

Yhteistyössä