Irtoaako munasolu aina jos LH-testi näyttää positiivistä?

mietin noin kuukausi sitten aivan samaa asiaa. Tuolloin oli kaksi isoa munarakkulaa vielä tallella inseminaatiopäivänä. Mutta lh-testi näyttänyt positiivista jo lauantaina päivällä. Inssi siis maanantai-aamuna. epäilin kanssa että kun se lh-testi näytti niin lyhyen aikaa positiivista ja silloinkin hieman haaleampaa viivaa kuin normaalisti ( illalla sitten oli viiva taas haalenemaan päin ja sunnuntaina viivaa tuskin enää edes näkyi) hui kun on epäselvää sepustusta.. koittakaa ymmärtää =) niin no kuitenkin.. ei olleet munarakkulat maanantaina vielä irroneet, mutta ilmeisesti sitten niistä ainakin toinen on irronut ja hedelmöittynyt. Että nyt ainakin itse luulen että jos lh-testi näyttää plussaa niin sitten sitä jotain hormoonia olisi elimistösssä, että munasolu irtoaisi.. mutta mene ja tiedä.. luen mielelläni viisampienkin kommentteja ;)
 
katjuusa
Ovistestit näyttävät vain lutenisoivan hormonin erityksen, eikä se mitenkään takaa muniksen irtoamista. Koko hommassahan on niin monta juttua, mikä voi mennä pieleen, esim. rakkula on, mutta itse solua ei ollenkaan tai että solu on mutta se ei silti LH-erityksestä huolimatta irtoa. Tai vaikka irtoaisi, niin ei löydä munajohtimeen....jne.
 

Yhteistyössä