IS:"Joka kuudes pettää pikkujouluissa!"

Minua ainakin hätkähdytti tuo iltapäivälehden otsikko. Nyt on juuri menossa pikkujoulukausi ja tuntuu, että se yhä enemmän on sellaista meinikiä että sinne mennään ilman puolisoa ja päätarkoituksena hakea vähän seikkailua ja jännitystä elämään jollain yhden yön suhteella. Naiset pukeutuvat avonaisiin pukuihin ja meikit viimeisen päälle jne. Pitäkää puolisoistanne kiinni! Sopikaa tarkat yhteiset pelisäännöt pikkujouluja varten.
 
Iija
Totta tuo voi olla, mutta en tiedä millä tuo väite on perusteltu ja millaisella mittarilla mitattu. En ehkä ihan purematta niele. Osaltaan tässä on taas haettu julkisuutta ja keskustelua aiheella joka on varsin ajankohtainen juuri nyt ja ihmiset saadaan ostamaan lehtiä, koska asia on niin henkilökohtainen ja arka paikka ja jokainen haluaa tietää vinkit ja muut venkit, joilla voi itsensä pelastaa puolison töppäilyltä. Sanoisinko hieman sensaationhakuista...
 
Mitattu varmasti kyselemällä netissä ja sitten siihen on halunneet vastata just ne jotka kaipaa sitä jännitystä elämäänsä ja harkitsee pettämistä...

Sama kuin joskus oli, että joka kymmenes (tms.) henkilö harrastaa työpaikka romansseja.
Alettiin sitten tuon luettuamme koulussa katsoo opettajia sillä silmällä, että ketkä mahtais pelehtiä ja hauskaa oli :LOL:

Ei kaikilla työpaikoilla, ei kaikissa pikkujouluissa. Toisilla aloilla enemmän, toisilla vähemmän.

Minun firmassani ei ainakaan tapahdu kummankaan laista pettämistä - ei keskenään eikä jatkoilla baarissakaan. Tai sitten onnistun ummistamaan silmäni harvinaisen hyvin.
 
Musta olisi mahtavaa jos firmat / työpaikat järjestäisivät avec-pikkujouluja. Eli puolisot mukaan!

Mieheni sanoi juuri jättävänsä omat pikkujoulunsa väliin jotta voimme viettää sen ajan yhdessä kaiken muun kiireen keskellä. Aika söpöä :)
 
Iija
Myös mun puolisolla on perjantaina firman pikkujoulut jonne oli nihkeästi menossa. Sitten exäni ilmoittikin ottavansa muksut viikonlopuksi ja puolisoni perui heti pikkujoulut, koska "söpöstelen sun kanssa mieluummin kahden kesken:) "
 
Onhan se aika hurjaa, jos noin on. Saattaa olla tottakin. Itse pystyn kyllä heti luettelemaan omalta työpaikaltani joka kuudennen puolisoaan pettäneen... Joukossa on miehiä ja naisia. Olen palvelualalla ja työpaikallani on kumpaakin sukupuolta melko samanverran.

 
Neppis79
Mä kyllä periaatteessa uskon. Mutta en usko pikkujouluissa sitä tapahtuvan juurikaan useammin kuin tavallisestikaan "baari-iltojen" aikana, pikkujouluaikaan on vaan kaikki liikeellä joten väsähtäneet vanhat parratkin antavat mennä vaan... Mutta erittäin huolestuttavaahan se on. Tuntuu vaan että pettämisestäkin on tullut jonkinlainen muoti-ilmiö ja toisilla työpaikoilla se saattaa olla enemmän pop kuin toisilla ja ilmapiiri saattaa olla sellainen että "nyt imutellaan äijien kanssa". Itse vaihdoin työpaikkaa jokin aika sitten ja vaikka kyseessä saman alan työpaikat, niin ilmapiiri ihan vastakkainen. Toisessa sallitaan kaikenlainen muiden vikittely ja se on jopa toivottua ja toisessa taas ollaan ehdottoman uskollisella kannalla. Ilmapiirillä on paljonkin vaikutusta ko. asiaan. Ihanaa huomata kuinka joillakin on noin söpöt miehet että mieluummin jäävät kotia :heart: Omasta miehestäni en tiedä...uskoisin ettei pettäisi, koska nyt on selkeästi jotain minkä tietäisi menettävänsä mutta en usko hänen silti olevan mikään putipuhdas pulmunenkaan.
 
Nelthilta
Tuollaisia "tutkimuksia" käytetään tilastotieteen johdantokurssilla esimerkkinä tilastoilla valehtelusta. Tuo ei nimittäin kerro mitään muuta kuin sen, että kuudesosa kyselyyn vastanneista pettää pikkujouluissa. Jos halutaan tietää jotain mitä on yleistettävissä otanta suoritetaan toisin.
 
äimänkäki
Minä uskon väitteen aivan täysin. Ilman, että sitä edes lehdessä tarviis kirjoittaa. Mitä itse on touhua läheltä seurannut, niin kaikilla miehillä on ensinnäkin hirveän huono parisuhde, suorastaan eroamassa jo ovat... Niilläkin joiden vaimot satavarmasti uskovat puolison olevan uskollinen. Ja sama pätee naisiinkin... Minä jopa väitän, että useampi kuin joka kuudes pettää!
 
"Pikkujoulut - aika antaa vaimot toisten käyttöön..."
Yhdellä toisella foorumilla naisen kommentti pikkujouluista... Veti kyllä mietteliääksi ja tuli paha olo vaikkei tosissaan varmaan ollutkaan. Mutta kyllä varmasti pikkujoulut aiheuttaa monessa perheessä riitoja ja pahaa mieltä, sen verran huono maine noilla bileillä on. Iltapäivälehdet vain lietsovat ja pitävät yllä tätä mainetta juuri näillä jutuillaan, ja tyhmät ihmiset niitä lukevat ja ajattelevat, että jos noin moni pettää niin sehän on varmaan sitte ihan ok. Ja niinhän se nykyään monen mielestä onkin.
Itse oon miettinyt koko pikkujouluperinteen tarpeellisuutta; mitä varten niitä juhlia pidetään, miten se ryyppääminen (mikä lienee yleisintä ja odotetuinta) liittyy jouluun? Ei mitekään. Eri asia on sitten ne pikkujoulut joissa syödään hyvin ja vietetään aikaa työkavereiden kanssa ilman yletöntä juopottelua ja rietastelua. Exäni työpaikalla oli mun mielestä tosi fixut juhlat, ne oli alkuillasta ja tarkoitettu koko perheelle, oli ruuat ja laulut ja joulupukki toi lapsille pikkupaketit.
 
Tällaiset lööpit ja jatkuvat tutkimukset mokomista aiheista ssavat ennen pitkää aikaan sen ettei ole mitään kynnystä pettämiseen. Se rupeaa tuntumaan normaalilta mitä enemmän sitä "mainostetaan". Miksei ne kirjottanu että 10 hengen työporukasta 9 on uskollisia ja VAIN yksi petturi, ilmeisesti muutenkin häiriintynyt...Asian monenlaisella esittämisellä saadaan meitä ihmispolosia ohjailtua tiettyyn suuntaan..
 
Alkuperäinen
Kivasti heräsi keskustelua! :heart: Totta on tietenkin se, että ei tuommoisiin tuloksiin voi sokeasti luottaa, mutta en usko tuloksen kuitenkaan aivan hirvittävän kaukana olevan totuudesta.

Niinpä niin, muoti-ilmiöstähän kyse on kun puhutaan pettämisestä. Sitä on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta koskaan ennen ei siitä varmaan ole puhuttu niin paljon, julkisesti ja jopa ihannoiden kuin nyt. Kaikki nämä "salarakkaat" jotka toitottavat tosi salaisia suhteitaan lehtien kansissa jne. tekevät asiasta jotenkin tavoiteltavan. Nykyään seuranhakupalstallakin haetaan salarakkaita... :headwall:

Teille joiden miehet ovat mieluummin kotona teidän kanssa kuin menevät pikkujouluihin: Olette onnekkaita kun olette saaneet noin ihanan miehen! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 15:16 VERA kirjoitti:
Tällaiset lööpit ja jatkuvat tutkimukset mokomista aiheista ssavat ennen pitkää aikaan sen ettei ole mitään kynnystä pettämiseen. Se rupeaa tuntumaan normaalilta mitä enemmän sitä "mainostetaan". Miksei ne kirjottanu että 10 hengen työporukasta 9 on uskollisia ja VAIN yksi petturi, ilmeisesti muutenkin häiriintynyt...Asian monenlaisella esittämisellä saadaan meitä ihmispolosia ohjailtua tiettyyn suuntaan..
Hyvin sanottu!

Mä ainakin mieluummin tuomitsen julkisesti pettämisen ja nauran sille, kuin että nauraisin uskollisuudelle...

Miksei siis siitä uskollisuudesta voida tehdä muoti-ilmiötä? :saint:
 
Alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 19:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 15:16 VERA kirjoitti:
Tällaiset lööpit ja jatkuvat tutkimukset mokomista aiheista ssavat ennen pitkää aikaan sen ettei ole mitään kynnystä pettämiseen. Se rupeaa tuntumaan normaalilta mitä enemmän sitä "mainostetaan". Miksei ne kirjottanu että 10 hengen työporukasta 9 on uskollisia ja VAIN yksi petturi, ilmeisesti muutenkin häiriintynyt...Asian monenlaisella esittämisellä saadaan meitä ihmispolosia ohjailtua tiettyyn suuntaan..
Hyvin sanottu!

Mä ainakin mieluummin tuomitsen julkisesti pettämisen ja nauran sille, kuin että nauraisin uskollisuudelle...

Miksei siis siitä uskollisuudesta voida tehdä muoti-ilmiötä? :saint:
Niinpä niin, miksi ei? Tai miksi tupakoimattomuus ei voisi olla muoti-ilmiö, tai juomattomuus...Niiden tekeminen muoti-ilmiöksi on vähän hankalaa, kun ei ketään kiinnosta jos IS:n lööpeissä olisikin että "Hjallis ei petä" tai "Rosa Meriläinen ei juo". Ihmistä aina kiehtoo se kielletty asia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 12:52 Alkuperäinen kirjoitti:
Niinpä niin, miksi ei? Tai miksi tupakoimattomuus ei voisi olla muoti-ilmiö, tai juomattomuus...Niiden tekeminen muoti-ilmiöksi on vähän hankalaa, kun ei ketään kiinnosta jos IS:n lööpeissä olisikin että "Hjallis ei petä" tai "Rosa Meriläinen ei juo". Ihmistä aina kiehtoo se kielletty asia.
Sensaatiolehdet myyvät, niin. Ihmiset tuntevat itsensä paremmiksi kun lukevat toisten mokia (iän päivää on Rikospostit ym. myyneet hyvin ja nyt meillä on huippusuosittu Seiska...). Se välinpitämättömyys syntyy vain niin nopeasti, rikollisuuteen ynnä muuhun puutuu.

Itse tykkään näistä perhelehdistä, joissa korostettaan oikeita arvoja. Vauvalehdet ja Kotivinkki... Kotivinkki on minusta ihana ja ihmisläheinen, mallit tavallisia ihmisiä ja neuvotaan arjen asioissa. Sillä kun saisi vielä joskus iltapäivälehdetkin myymään...

Nuo heittämäsi otsikot esim. Rosa Meriläinen ei juo, nostattaa jotenkin sellaista katkeruutta. Että mikä se luulee olevansa, parempi kuin me...

Ainakin täällä äitifoorumilla usein huomaa, että hyvien asioiden korostaminen on muka jotenkin leuhkaa ja se ihminen on pudotettava jalustaltaan todellisuuteen kovin sanoin... (esim. "minun mieheni ei petä" saa vastauksia "luulet vaan!Ha,haa kun olet lapsellinen...")
 
äitivaan


Ainakin täällä äitifoorumilla usein huomaa, että hyvien asioiden korostaminen on muka jotenkin leuhkaa ja se ihminen on pudotettava jalustaltaan todellisuuteen kovin sanoin... (esim. "minun mieheni ei petä" saa vastauksia "luulet vaan!Ha,haa kun olet lapsellinen...")

En tiedä onko se jalustalta pudottamista, minusta ainakin pitäisi varoa lauseita "minun mieheni ei sitä tai tätä" Omasta puolestaan voi puhua, että "minä en koskaan petä..." Koskaan kun ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Liialliseen turvallisuuden tunteeseen on aika typerää tuudittautua. Jokainen joka on vaikka baarissa käynyt, tietää mitä se touhu siellä on... Ei kaikki petä, en sillä, mutta pelottavan yleistä se on...
 
pullero
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 09:35 Nanna kirjoitti:
Musta olisi mahtavaa jos firmat / työpaikat järjestäisivät avec-pikkujouluja. Eli puolisot mukaan!

Mieheni sanoi juuri jättävänsä omat pikkujoulunsa väliin jotta voimme viettää sen ajan yhdessä kaiken muun kiireen keskellä. Aika söpöä :)

Mun mieheni sanoi aivan samoin pikkujouluun menosta. On kuulemma mun kanssa mielummin kotona, kun menee työpaikan pikkujouluun. Tuntu aika hyvältä, kun tuon sanoi =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 16:57 äitivaan kirjoitti:
En tiedä onko se jalustalta pudottamista, minusta ainakin pitäisi varoa lauseita "minun mieheni ei sitä tai tätä" Omasta puolestaan voi puhua, että "minä en koskaan petä..." Koskaan kun ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Liialliseen turvallisuuden tunteeseen on aika typerää tuudittautua. Jokainen joka on vaikka baarissa käynyt, tietää mitä se touhu siellä on... Ei kaikki petä, en sillä, mutta pelottavan yleistä se on...
Eiköhän se ole tervettä luottaa omaan parisuhteeseensa. Tuskin sitä muuten sitouduttaisiin? Vai menettämisen pelostako nykyään mennään naimisiin? Ei enää rakkaudesta, yhteenkuuluvuuden tunteesta ja yhteisen perheen perustamisen vuoksi? Ei enää yhteisen tulevaisuuden nimeen?

*huom. en ole vastanainut vaan itseasiassa kyyninen avioerolapsi, jonka mies on saanut käännytettyä avioliittoon uskomiseen*

Kyllä minä päästän mieheni pikkujouluihin ja aion itsekin vielä käydä. On tässä sen verran pitkästi jo elämää nähty eikä kertaakaan petetty - kumpikaan meistä. Eikä meidän lähimmässä piirissäkään moista harrasteta. Suoraan voi sanoa jos kyllästyttää, kun on ystävyys koko parisuhteen perusta.

Mikäli ei luota puolisoonsa, niin se on pysähtymisen ja itsetutkiskelun paikka. Sinä päivänä kun minä alan pelkäämään suhteeni puolesta olen avun tarpeessa, ja tämä ihan omasta puolestani :wave:
 
mies

Taitaa ollaa taas näitä juttuja. Muutenkin suosittelen oman järjen käyttöä ja vähintään lievää kriittistä ajattelua iltapäivälehtien lööppeihin.

Hehän kirjoittavat sitä minkä uskovat myyvän ja nythän on pikkujoulu sesonki... B)
 
sinkku
No voin kertoa, että viime viikonlopun pikkujoulutunnelmissa 4 varattua (sormuksin varustettuja ja joku jopa tunnusti olevansa naimisissa) miestä yritti pokata mua! Yksi oli viemässä hotelliin, yksi ripustautui kaulaan ja yritti koko ajan suudella, yksi roikkui persuksissa ja hiveli joka paikkaa ja yksi veti mieletöntä flirttiä koko illan/yön. Minä sinkkuna pidin toki showta yllä tiettyyn rajaan asti, mutta olin todella yllättynyt näiden miesten käytöksestä. Kyse ei ollut saman firman ihmisistä vaan yleisesti ottaen yhden ravintolan miesasiakkaista klo 24-04 välillä. Vaimoraukat!

Ja tämä ei ole mitään itsetunnon kohotusta omalta osaltani. :)
 
Loukattu
Kyllähän se niin on, että miehet on ketkuja. Ja naisetkin kai. Minua ei enää nykyään vakuuta ollenkaan sellaiset puheet, että "koskaan en petä" ja "minä en ole sellainen ihminen". Tässä elämässä voi tapahtua mitä tahansa ja parempi toteuttaa moraaliaan hiljaa sydäntään kuunnellen kuin suureen ääneen periaatteitaan toitottaen.
 

Yhteistyössä