IS: köyhyys, yh-äiti kertoo...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siis vuosi toisensa jälkeen joillekin tulee yllätyksenä, että kaikkia meistä ei ole siunattu samanlaisilla elämänhallinnan edellytyksillä?
Ja vuosi toisensa jälkeen lääkkeeksi tarjotaan pilkkaa ja halveksuntaa. Sitten ollaan taas kohta suu auki että miten niistä niiden lapsista tuollaisia tuli.

Tämän ikiliikkujan kun joku valjastaisi tuottamaan sähköenergiaa, niin avot.
 
oo hiljaa
34 vuotias peruskoulun varassa... Menisi opiskelemaan, sitten töihin. Tämänkaltaiset ihmiset ovat se uhka ja ongelma Suomelle, eivät pakolaiset.
Turpa kiinni!! Mä olen 3 lapsen yhäri ja sain työkkäriltä koulutuksen mut ei se mitään vaikuta. On pikkasen vaikea kuule opiskella peruskoulun jälkeen kun on vauva. Mä luulen että tolle on käynyt samoin ja kun sillä on pieniäkin niin ei se vielä voi pystyä opiskelemaan. Kysyn vaan että mitä hyötyä siitäkään on???
 
vierailija
oo hiljaan kaltaisia on paljon. Mutta ai voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annetu.
Kyllä tyhmempienkin pitää saa elää ja olla. Kunhan he eivät vain liikaa lisäänny ja täytä maata.
 
vierailija
Siis vuosi toisensa jälkeen joillekin tulee yllätyksenä, että kaikkia meistä ei ole siunattu samanlaisilla elämänhallinnan edellytyksillä?
Ja vuosi toisensa jälkeen lääkkeeksi tarjotaan pilkkaa ja halveksuntaa. Sitten ollaan taas kohta suu auki että miten niistä niiden lapsista tuollaisia tuli.

Tämän ikiliikkujan kun joku valjastaisi tuottamaan sähköenergiaa, niin avot.
Näille vain peruskoulun käyneille elämäntapatyöttömille vaan pakkosterilointi ekan lapsen jälkeen ja munasolut talteen, sitten kun on hyvä työpaikka ja muutaman vuoden työkokemus niin saa munasolunsa käytettäväkai, jos enää haluaa. Ei pysty sotkemaan elämäänsä niin täydellisesti. Jos ei osaa hallita elämäänsä, niin pitää ymmärtää ottaa joku muu holhoojakseen.
 
Turpa kiinni!! Mä olen 3 lapsen yhäri ja sain työkkäriltä koulutuksen mut ei se mitään vaikuta. On pikkasen vaikea kuule opiskella peruskoulun jälkeen kun on vauva. Mä luulen että tolle on käynyt samoin ja kun sillä on pieniäkin niin ei se vielä voi pystyä opiskelemaan. Kysyn vaan että mitä hyötyä siitäkään on???
Peruskoulu loppuu noin 15 vuotiaana. Tämä on 34. Ei sillä 20 vuotta ole ollut vauvoja? Iltalukio, avoin yliopisto? Suomessa on päiväkoteja mihin lapsi voi mennä. Yhteiskunta pysähtyisi jos pienten lasten vanhemmat eivät voisi opiskella tai käydä töissä.
 
vierailija
Hmmm...ihmisestä itsestään nämä asiat on kiinni. ite kävin peruskoulun ja lukion. Sitte tulin raskaaksi, ei siis työpaikkaa tai mitään. Vauvan ollessa vuoden ikäinen, opiskelin perhepäivähoitajaksi aikuisopiskeluna ja perustin oman yrityksen. Hoidin lapsia jonkun aikaa kotona, kunnes kuulin paikasta kunnallisessa ryhmiksessä. Sinne menin pätkätöihin ja jäin vuoden kuluttua äitiyslomalle. Palasin sijaistamaan lapsen ollessa vuoden ikäinen ja onnekseni sain työsuhteen oppisopimuksella. Tällä hetkellä opiskelen siis lähihoitajaksi ja työpaikka niinsanotusti luvattu kunhan valmistun.
Kaikilla ei tietty voi käydä näin hyvä tuuri, mutta paljon on vaatinut multa itseltäni aikaa ja vaivannäköä sekä tarkkaa arjen suunnittelukykyä.
 
oo hiljaa
Peruskoulu loppuu noin 15 vuotiaana. Tämä on 34. Ei sillä 20 vuotta ole ollut vauvoja? Iltalukio, avoin yliopisto? Suomessa on päiväkoteja mihin lapsi voi mennä. Yhteiskunta pysähtyisi jos pienten lasten vanhemmat eivät voisi opiskella tai käydä töissä.
Aika monella se peruskoulu kestää 10 vuotta ja 15 vuotiaat on loppuvuonna syntynyt.

Aika törkeää vittuilua tässä ketjussa...ensin valitetaan ettei synny lapsia ja sitten kun jotkut niitä synnyttää niin lapset on väärät. Ootteko ikinä ajatelleet että ura äideillä ei paljoa omat lapset kiinnosta no ne saa enemmän taskurahaa muttei muuten niistä välitetä eikä äiti ole ikinä läsnä eikä tiedä lapsensa asioista mitään. Tai tietää se nimet.
 
oo hiljaa
Niin ja tohon 20 vuotta vauvoja...jos on 5 lasta niin aika tarkalle on koko ajan joku vauva. Sittenhän tää tilanne muuttuu kun kaikki on täysikäisiä ja äiti jätetään yksin.
 
vierailija
Todella törkeitä ja suvaitsemattomia 'mammoja' tässä ketjussa. Miten te voitte lytätä oman maan kansalaisen, joka tuottaa uusia suomalaisia veronmaksajia tähän maahan. Samalla suulla useat teistä toivottavat muslimimiehet tervetulleiksi tänne... Te olette maanpettureita.

Eikös ole kiva tehdä oletuksia, yleistää ja haukkua:)
 
vierailija
Ei noista opiskelusta saanut opintotukea ja tutkinto maksoi sen alle 60e. Lukio ei muistaakseni maksanut mitään.
Heh... Lähihoitajakoulu kustansi ainakin minulle useamman satasen (vaatteet, kirjat yms, tutkintomaksu, rekisteröityminen). Lukio maksoi vielä enemmän (kirjat + kirjoitusmaksut jne). Lukio maksaa kai keskimäärin joku 4000-5000€, nykyään kun vielä tarvii olla tietokone opiskelua varten.

Kyse ei kuitenkaan ollut siitä mitä koulu maksaa, vaan siitä millä elät sen 2-5 vuotta. Tuet ei ole kummoiset ja ruokittavia suita on hänellä monta.
 
vierailija
Aika monella se peruskoulu kestää 10 vuotta ja 15 vuotiaat on loppuvuonna syntynyt.

Aika törkeää vittuilua tässä ketjussa...ensin valitetaan ettei synny lapsia ja sitten kun jotkut niitä synnyttää niin lapset on väärät. Ootteko ikinä ajatelleet että ura äideillä ei paljoa omat lapset kiinnosta no ne saa enemmän taskurahaa muttei muuten niistä välitetä eikä äiti ole ikinä läsnä eikä tiedä lapsensa asioista mitään. Tai tietää se nimet.
Ottamatta sen kummemmin kantaa Iltalehden uutisen tapaukseen, muistutan "oo hiljaa" -nimimerkkiä, että haukkumista se on tuo "uraäitien" haukkuminenkin... Ja kuriositeettinä: jos googletat, löydät helposti tutkimustuloksia siitä, että työssäkäyvien äitien lapset pärjäävät itse asiassa paremmin elämässä kuin kotiäitien... Mutta jokainen siis tallatkoon tavallaan.
 
vierailija
Turpa kiinni!! Mä olen 3 lapsen yhäri ja sain työkkäriltä koulutuksen mut ei se mitään vaikuta. On pikkasen vaikea kuule opiskella peruskoulun jälkeen kun on vauva. Mä luulen että tolle on käynyt samoin ja kun sillä on pieniäkin niin ei se vielä voi pystyä opiskelemaan. Kysyn vaan että mitä hyötyä siitäkään on???
Lasten ollessa pieniä voi opiskella itselleen myös korkeakoulututkinnon, itselläni tästä kokemusta. Vaatii kyllä vaivannäköä ja viitseliäisyyttä, uskokin loppui välillä kesken ja opiskelujen rahoittamiseksi piti käydä osa-aikatöissä, mutta kaikki oli vaivan arvoista. Lapset olivat minulle suurin syy saattaa tutkinto loppuun asti.

Kannustan opiskelemaan ja opiskelujen ohella ammattia vastaavassa työssä käymällä saa työkokemusta ja samalla vähän jalkaa oven väliin valmistumisen jälkeisen työpaikan saamiseksi.
 
vierailija
Lasten ollessa pieniä voi opiskella itselleen myös korkeakoulututkinnon, itselläni tästä kokemusta. Vaatii kyllä vaivannäköä ja viitseliäisyyttä, uskokin loppui välillä kesken ja opiskelujen rahoittamiseksi piti käydä osa-aikatöissä, mutta kaikki oli vaivan arvoista. Lapset olivat minulle suurin syy saattaa tutkinto loppuun asti.

Kannustan opiskelemaan ja opiskelujen ohella ammattia vastaavassa työssä käymällä saa työkokemusta ja samalla vähän jalkaa oven väliin valmistumisen jälkeisen työpaikan saamiseksi.
No itse en kyllä jäänyt vanhempainvapaille jotta voisin olla nenä kiinni kirjassa ja juosta osa-aikatöissä. Jäin vapaille siksi, että voin omistaa ne pari vuotta elämästäni täysin lapsille. Silloin, kun he eniten minua tarvitsevat.
 
vierailija
34 vuotias peruskoulun varassa... Menisi opiskelemaan, sitten töihin. Tämänkaltaiset ihmiset ovat se uhka ja ongelma Suomelle, eivät pakolaiset.
Halpamainen yritys nostaa pakolaisia jalustoille.

En näe uhkana köyhiäkään suomalaisperheitä ja työskentelen mieluummin suomalaisten köyhien parissa, kuin maahanmuuttajien. Tuntuu pahalta mahdollistaa tänne paremman elämän perässä tulleiden haahuilu ostareilla. Suomalaisilla köyhillä sentään on joku sukulainen joka on edes joskus ahkeroinut. Ja he eivät ole vaatimassa erityisjärjestelyjä, erityisruokaa eivätkä muutakaan erityiskohtelua.
 
nainen79456
4 lasta, viides tulossa, 3 koiraa, gerbiilejä, käärmeitä... leipäjonossa käydään. Mitä hel... Nämä ihmiset ajattelee...?
En todellakaan tiedä. Lisäksi on saanut perintöä ja sillä rahalla ei sit ole parannettu lasten tai omia oloja, vaan OSTETTU MÖKKI kaukaa metsän keskeltä. Onkohan silläkään mitään arvoa, kun mökkien hinnat tippuneet ja niistä tulee vähän ongelmajätettä tulevina vuosina, kun suuret ikäluokat kuolee ja mökeille ei ole markkinoita.

Taas hyvin näkee, että tuet ovat kyllä liian suuria, jos työssäkäymällä ei saa lisää rahaa.
 
vierailijakirs
Todella törkeitä ja suvaitsemattomia 'mammoja' tässä ketjussa. Miten te voitte lytätä oman maan kansalaisen, joka tuottaa uusia suomalaisia veronmaksajia tähän maahan. Samalla suulla useat teistä toivottavat muslimimiehet tervetulleiksi tänne... Te olette maanpettureita.

Eikös ole kiva tehdä oletuksia, yleistää ja haukkua:)
Parasta A-luokkaa :D.
 

Yhteistyössä