is: yksinhuoltajaperheiden lapset käyttäytyvät muita huonommin

Yksinhuoltajaperheiden lapsille muita enemm

oliko jo täällä? allekirjoitatteko väitteen?

minä oon kai pilannut lasteni elämän, oon tehnyt kaikki kolme reilusti alle 25v, ja vieläpä yksinhuoltajana :F

No ei vais, vähän tuo minua ihmetyttää. Eiköhän siihen huonoon käytökseen vaikuta monet seikat, ei vaan se että äiti on yksinhuoltaja..

Ja jos miettii, niin kyllähän isyys on muutakin kuin siemenlinkona oloa - siinä perheessä voi olla sitten joku muu miehenmalli kuin biologinen isä (siis tuossa jutussa väite että biologisen isän puuttuminen tuo ongelmaa tms tms..).
Minä en koskaan tule asumaan enää lasteni isän kanssa ja pikkutyttöni ei tule koskaan tietämäänkään aikaa kun isä on kanssamme asunut kun erosimme ennen pienen syntymää, isommat toki muistaavat kun ovat jo leikki-ikäisiä.
Mutta niin- eiköhän tässä elämässä joskus tule olemaan joku, joka on lapsilleni isähahmo, kun biologinen isä ei ole elämässä juurikaan läsnä.

Mitä ajattelette jutun väittämästä ?
 
"Eee"
Uskon, että tommonen korrelaatio pitää tilastollisesti paikkansa, mutta toi kausaliteetti on kyllä vähän kaukaa haettu. Todennäkösempää on, että selityksenä on joku yhteinen taustatekijä. Vrt. jäätelön syöminen aiheuttaa hukkumiskuolemia yms hassutusesimerkit.
 
"vieras"
Yksinhuoltajan lapsena olen toki jäävi arvioimaan omaa käytöstäni :D Mutta pikkusiskon kohdalla en voi allekirjoittaa, vaikka ei isän kanssa tutuksi tullutkaan. Mä myös veikkaan, ettei yksinhuoltajuus suoraan selitä minkäänlaista käytöstä. Samoin kuin ei sekään, minkäikäinen äiti on. Tällä viittaan tuohon tutkimuksen alle 30v/yli 30v osuuteen.
 
[QUOTE="Eee";25184739]Uskon, että tommonen korrelaatio pitää tilastollisesti paikkansa, mutta toi kausaliteetti on kyllä vähän kaukaa haettu. Todennäkösempää on, että selityksenä on joku yhteinen taustatekijä. Vrt. jäätelön syöminen aiheuttaa hukkumiskuolemia yms hassutusesimerkit.[/QUOTE]

Selitit sitten saman kapulakielellä.
 
"Eee"
[QUOTE="vieras";25184748]Yksinhuoltajan lapsena olen toki jäävi arvioimaan omaa käytöstäni :D Mutta pikkusiskon kohdalla en voi allekirjoittaa, vaikka ei isän kanssa tutuksi tullutkaan. [/QUOTE]

Taas alkaa tämä yksittäisten vastaesimerkkien kaivelu, kun mammat ei ymmärrä, mitä tilastollinen tarkoittaa. :D

[QUOTE="vieras";25184748]Mä myös veikkaan, ettei yksinhuoltajuus suoraan selitä minkäänlaista käytöstä. Samoin kuin ei sekään, minkäikäinen äiti on. Tällä viittaan tuohon tutkimuksen alle 30v/yli 30v osuuteen.[/QUOTE]

No eihän siinä artikkelissa niin väitettykään.
 

Yhteistyössä