Isä ei suostu tekemään tapaamissopimusta ls.valvojalla...

  • Viestiketjun aloittaja kermakarkki
  • Ensimmäinen viesti
kermakarkki
Olen löytänyt toistaiseksi tietoa vain siitä, mitä tehdä, mikäli kyseessä on vahvistetun tapaamissopimuksen täytäntöönpano käräjäoikeudessa. MUTTA mitä jos tällaista sopimusta ei ole? Olemme eronneet 4 vuotta sitten, mutta olimme väleissä ex-mieheni kanssa aina siihen saakka, kun aloin seurustelemaan uudelleen, joten emme aiemmin kokeneet kumpikaan tarvitsevamme tapaamissopimusta... Vasta tänä kesänä asiat ovat alkaneet sujua paremmin ja olen nähnyt lasta säännöllisemmin ♥

Tahdon silti sopimuksen tapaamisista, jotta voisin olla rauhallisin mielin asian tiimoilta, ja varasinkin keväällä lapsen kotipaikkakunnalta lastenvalvojalle ajan ja kävin suunnittelemassa hänen kanssaan ihan "perinteisen" tapaamissopimusmallin, jonka lastenvalvojan oli tarkoitus esitellä isälle. Lastenvalvoja ei ole koko kesänä tavoittanut lapsen isää - ei sähköpostitse, ei puhelimitse - ja tiedän, että tämä on isältä täysin tietoista toimintaa
Sama meininki oli suhteemme loppumetreillä aivan arkipäivää.

Nyt sitten minun pitäisi viedä asia eteenpäin - mihin, kenelle, miten?
Oikeusaputoimistoonko yhteys?
 
vierailija
Olen löytänyt toistaiseksi tietoa vain siitä, mitä tehdä, mikäli kyseessä on vahvistetun tapaamissopimuksen täytäntöönpano käräjäoikeudessa. MUTTA mitä jos tällaista sopimusta ei ole? Olemme eronneet 4 vuotta sitten, mutta olimme väleissä ex-mieheni kanssa aina siihen saakka, kun aloin seurustelemaan uudelleen, joten emme aiemmin kokeneet kumpikaan tarvitsevamme tapaamissopimusta... Vasta tänä kesänä asiat ovat alkaneet sujua paremmin ja olen nähnyt lasta säännöllisemmin ♥

Tahdon silti sopimuksen tapaamisista, jotta voisin olla rauhallisin mielin asian tiimoilta, ja varasinkin keväällä lapsen kotipaikkakunnalta lastenvalvojalle ajan ja kävin suunnittelemassa hänen kanssaan ihan "perinteisen" tapaamissopimusmallin, jonka lastenvalvojan oli tarkoitus esitellä isälle. Lastenvalvoja ei ole koko kesänä tavoittanut lapsen isää - ei sähköpostitse, ei puhelimitse - ja tiedän, että tämä on isältä täysin tietoista toimintaa
Sama meininki oli suhteemme loppumetreillä aivan arkipäivää.

Nyt sitten minun pitäisi viedä asia eteenpäin - mihin, kenelle, miten?
Oikeusaputoimistoonko yhteys?
 
vierailija
Meillä oli hiukan samanlaista touhua. Eikä millää allekirjotusta meinattu saada. Silloin sanoin ls-valvojalle että minkäänlaisia tapaamisia ei sitten ole,koska jokaisella on oikeus uuteen elämään jossa exät ei määrää tahtia. Lopulta sain allekirjotuksen,mutta asian tiimoilta myös oikeuteen asti mentiin. Tokikaan taustoistanne en tiedä, mutta meillä tapaajavanhemman kanssa vääntöä ollut 3v,jonka aikana tarkoitukset ollu ainoastaa haitata minun uutta elämää lapsen kautta.
 
ap tässä
Ei, en ole lähivanhempi, vaan etävanhempi, joka kovasti tahtoisi lastaan tavata säännöllisesti, vaan kun lähivanhempi ei vastaa lastenvalvojan yhteydenottoihin.
 
Anteeksi, huolimattomasti luin. Isä ei varmaan vastaa sinun yhteydenottoihin? Ota yhteyttä jokatapauksessa sinne oikeusaputoimistoon (vaikka varmasti olet jo ollutkin, jos lastenvalvoja on sopimuksen tehnyt). Saat asian liikkeelle, koska kyseessä on oikeasti hidas prosessi jos toinen huoltajista on haluton yhteistyöhön? (Oletan, että olet huoltajana myös)
 
ap taas
Anteeksi, huolimattomasti luin. Isä ei varmaan vastaa sinun yhteydenottoihin? Ota yhteyttä jokatapauksessa sinne oikeusaputoimistoon (vaikka varmasti olet jo ollutkin, jos lastenvalvoja on sopimuksen tehnyt). Saat asian liikkeelle, koska kyseessä on oikeasti hidas prosessi jos toinen huoltajista on haluton yhteistyöhön? (Oletan, että olet huoltajana myös)
Isä ei ole koskaan vastannut oikein yhteydenottoihini, tekstiviesteihin joskus satunnaisesti. Tällä hetkellä lapsen tapaamisasiat onnistuvat vain isän uuden naisystävän kautta. Lastenvalvoja on sopimusmallin tehnyt, jota oli tarkoitus isälle näyttää. Meillä on yhteishuoltajuus.
 

Yhteistyössä