Isä vankilassa kun tappoi äidin jne

  • Viestiketjun aloittaja ihmissuhdepohdintaa
  • Ensimmäinen viesti
ihmissuhdepohdintaa
Millainen tulee olemaan Björkvistien tyttären käsitys isästään? Tuleeko heille muodostumaan jonkinlainen suhde vai ei?

Mille tuntuu esim. siitä isoäidistä, jonka tytär sytytti tulipalon ja jätti lapsensa sinne kuolemaan? Voiko tuo isoäiti edelleen rakastaa omaa tytärtään, vaikka tämä tappoi isoäidin lapsenlapset?

Mitä olette mieltä, mille tuntuu? Onko omakohtaisia kokemuksia läheisen tekemistä rikoksista ja niiden vaikutuksesta ihmissuhteisiin?
 
ei ole omakohtaista kokemusta.

Kamalalsta tuntuu ajatella sitä pientä Liisa-tyttöä. Viaton lapsi sai isältään huonoa kohtelua 2v ja sitten viel näkee kun isä puukottaa äitiä raivopäissään. Monet itkut olen itkenyt kun olen ajatellut sitä pientä ressukkaa :'( ..

Samoin se tulipalo juttu, varmasti lapsien mummulla on vaikeaa..

Kyllä moni ihminen on sekasin, miten joku saattaa tappaa oman lapsensa? Tappaisi itsensä niin lapset saisivat elää ja vielä mahd paljon paremman elämän kun aiemmin. :whistle:
 
No ehkä voisi olla lapsen parhaaksi, että täysin sairaaseen isän ei muodostu mitään suhteita.

Ja mitä tulee tuohon isoäitiin, niin eiköhän oman äidin sydämessa ole kuitenkin jonkinlainen tieto siitä, että itse on vaikuttanut tyttärensä ja tyttärentyttärensä kohtaloon, äitien synnit maksavat tyttäret jne.
 
ihmissuhdepohdintaa
Enpä kyllä ajattelisi niinkään, että tuon isoäidin täytyisi välttämättä olla osallinen tyttärensä ongelmiin. Kyllä ongelmia kohtaavat myös onnellisen lapsuuden ja nuoruuden kokeneet. Aina ei voi syyttää vanhempia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 15:34 ihmissuhdepohdintaa kirjoitti:
Enpä kyllä ajattelisi niinkään, että tuon isoäidin täytyisi välttämättä olla osallinen tyttärensä ongelmiin. Kyllä ongelmia kohtaavat myös onnellisen lapsuuden ja nuoruuden kokeneet. Aina ei voi syyttää vanhempia.
Niin, jos samassa pihapiirissä asuu, niin varmaan onhuomannut, että ei tyttärestään ole äidiksi. Olisi voinut tehdä jotain.
 

Yhteistyössä