Isälle

Hei isä !

Ajattelin kirjoittaa sinulle, kun ei olla nähty moneen vuoteen... Itse asiassa en edes sinua muista, olet kai vielä olemassa ? Minulle kuuluu taas ihan hyvää, pääsin juuri sairaalasta, johon sinuakin odotin, että olisit edes tullut katsomaan tai kysynyt kuulumisiani. Äidille kuuluu huonompaa sen masu on aika pipi lääkäri sanoi että se johtuu stressistä. Ja nyt se on sairaslomalla.
Olisin halunut uudet kengät mutta niihin ei ole varaa, johten sairaslomasta. Joulu on tulossa ja haluaisin muistaa sinua jotenkin, olisi kiva nähdä... Kirjoitan joulupukin listaan... Kai se toiveitakin toteuttaa...

Unohdettu poikasi

Mikael 3,5 v.
 
littlemama
Hei sinä pienen pojan äiti siellä? Järjestäppä isälle ja pojalla leikki puistoon tai anoppilaan hetken tapaaminen. Anna pojalle kasvot isästä, muisto edes pieni. Sinä äiti voit vaikuttaa.
 
Ei mee hyvin teilläkään jos ei ole edes kunnon keskusteluyhteyttä. Mulla on jonkinlainen joskin se menee kaavalla: lapset tarvii ny sitä ja tätä. Ja lisää rahaa pitäs olla. Maksan jo nyt ihan huikeesti mun tuloihin nähden. Iteppä suostuin.
Koeta saada keskusteluyhteys isään, muuten et pääse puusta pitkään. Selitä tarve ja jos onnistut niin luulisi isän heltyvän kenkiin...
 
Anna asian olla jo. Ala rakentaa omaa elämääsi pojan kanssa. EI se isä siitä muutu, älä enää turhaan vaikeroi ja katkeroidu. Mieti, miten voisit rakentaa teille kahdelle parhaan mahdollisen elämän ja toimi. Kyllä niitä miehiä maailmassa piisaa ja joku hyvä oi tuolla vastaan ja olla jopa isä pojallesi.
 
Ja hae oikeustietse se mikä sinulle kuuluu elatukseen, toki siis näin, mutta muuten unohda ja suuntaa katseesi eteenpäin. Unohda tuollianen pässinpää, jota ei oman lapsen hyvinvointi kiinnosta.

Miten hänen vanhempansa suhtautuvat lapsenlapseen?
 
Ja hae oikeustietse se mikä sinulle kuuluu elatukseen, toki siis näin, mutta muuten unohda ja suuntaa katseesi eteenpäin. Unohda tuollianen pässinpää, jota ei oman lapsen hyvinvointi kiinnosta.

Miten hänen vanhempansa suhtautuvat lapsenlapseen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 09:46 miettivä kirjoitti:
Vanhemmat ovat eronneet ex-anopinsta en ole kuullut eron jälkeen, kun kerran ja silloinkin tehtiin selväksi ettei hän äpärää kaipaa.
jätä se suku. Sinulla on poikasi ja älä anna hänen kärsiä isän puoleisesta taustasta. Löydät varmasti jossain vaiheessa parempaa sinulle ja pojalle.

Ihmettelen tosiaan kuinka joku (tässä tapauksessa isä) voi laiminlyödä täysin OMAN lapsensa. Oli suhde äitiin mikä vaan, mutta unohtaa täysin OMA lapsi.

Mutta yritä saada lakiteitse se, mikä elatuksen kuuluu. Ja pidä yksinhuoltajuus!
 
miettivä
Niin olen ajatellutkin ja tehnytkin. Valistetaan vielä sen verran että sisarpuolia pojalla on 3 ( 2 tyttöä ja 8 kk:tta vanhempi sisarpuoli )... Kahteen vanhimpaan putää yhteyttä mutta muut jäävät sitten jalkoihin. Lapsia kys. miehellä on 3 eri naiselle.
 

Moips!

Tiedän kokemuksesta miltä tuntuu :hug: Erotessani lapseni isästä päätin kuitenkin että vaikka ex kuinka oli loukannut ja ehkä tulisi loukkaamaan, haluan antaa pojalleni positiivisen kuvan isästään. Sillä isä on kuitenkin lapselle isä ja lapsi voi iän myötä tehdä omat mielipitet mutta sinua hän kunnioittaa kun et ole mustamaalannut isää.

Elämä on välillä rankkaa ja pennin venyttämistä mutta kyllä kaikki palkitaan usko pois!!!

JAKSAMISTA ja yritä parantua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 19:07 miettivä kirjoitti:
Niin olen ajatellutkin ja tehnytkin. Valistetaan vielä sen verran että sisarpuolia pojalla on 3 ( 2 tyttöä ja 8 kk:tta vanhempi sisarpuoli )... Kahteen vanhimpaan putää yhteyttä mutta muut jäävät sitten jalkoihin. Lapsia kys. miehellä on 3 eri naiselle.
Mustamaalata ei toki kannata tai vedota lapsen isään kun lapsi käyttäytyy huonosti ("olet samanlainen kuin isäsi").

Mutta oletko väleissä näihin sisaruksiin? Olisi lapselle kuitenkin miellyttävempää.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2005 klo 09:07 miettivä kirjoitti:
Pelkäävät että käy samoin, että isä katkaisee myös välinsä heidän lapsiin.
Ja-a, eipä liene tuollaisella isällä väliä. LAkiteitse vaan hommattte ne rahat. Ja jos olette väleissä (siis sisarusten äidit) niin luulisin että lapsille olisi kivempi.

Pää pystyyn vaan. Eikä sitten yhteishuoltajuutta!
 
Miksi naiset rakastuvat renttuihin?
Hae oikeusteise elatusasiat, turha miettiä mitä muut vaimot ajattelevat.Mieshän pääsee kuin koira varäjästä jos osaa noin teitä naisia vedättää.
Asian hoidettuasi suuntaat katseen eteenpäi.
Sinä olet tärkein lapsesi elämässä.
Jos sinulla on isä tai veljiä heistä poikasi löytää kyllä mihen mallia.
 
isa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 19:07 miettivä kirjoitti:
Niin olen ajatellutkin ja tehnytkin. Valistetaan vielä sen verran että sisarpuolia pojalla on 3 ( 2 tyttöä ja 8 kk:tta vanhempi sisarpuoli )... Kahteen vanhimpaan putää yhteyttä mutta muut jäävät sitten jalkoihin. Lapsia kys. miehellä on 3 eri naiselle.
Ja tekee varmaan lapsia neljännen ja viidenneen ... jne kanssa. Ettekö te naiset tutustu kumppanniinne ja sen menneisyyteen ennen kuin ryhdytte onnellista perhettä väsäämään. Oma sukulaisnaiseni oli aikoinaan myös vastaavan tapauksen kanssa, mutta onnekseni en ole hänestä kuullut vuosiin. Siis aloituspuheenvuoron tekijälle: Anna sen rentun mennä ruusujensa matkaan ja tarjoa Miksulle lämmin lapsuus ja jos ja kun kaavailet uutta isää hänelle, tee se syvän harkinnan ja tutustumisen jälkeen. Älä sorru ensimmäiseen kaksilahkeiseen joka tulee vastaan. Onnea ja elämyksiä elämääsi.
 
miettivä
itse asiassa sain tuosta nuoremmasta siskosta tietää vasta erotessamme. Uusi isäpuoli Miksulla on jo, joka on ottanut paikkansa meidän perheessä. Eli tämä ei ole enää mikään tuoretapaus. Isä maksaa kun maksaa elatusmaksun silloin kun jaksaa eli sen 118 euroa. Tuolla rahalla ei juhlita, varsinkaan kun miksulla on infektioperäinen astma sairaalakulut sen mukaisia ja hoitomaksu 206 euroa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 14:33 miettivä kirjoitti:
itse asiassa sain tuosta nuoremmasta siskosta tietää vasta erotessamme. Uusi isäpuoli Miksulla on jo, joka on ottanut paikkansa meidän perheessä. Eli tämä ei ole enää mikään tuoretapaus. Isä maksaa kun maksaa elatusmaksun silloin kun jaksaa eli sen 118 euroa. Tuolla rahalla ei juhlita, varsinkaan kun miksulla on infektioperäinen astma sairaalakulut sen mukaisia ja hoitomaksu 206 euroa.
Unohda se mies ja tee elämästänne hyvä ilman katkeruutta. Ts. korjaa se minkä voit. Lapsesi isä on omnneton tapaus, mutta älä siirrä painolastia lapsellesi.Elä täyttä elämää uudessa perheessäsi.
 

Yhteistyössä