Isän uusi

Onko kellään teillä vaikeuksia sulattaa sitä, että lapsi viettää aikaa isänsä uuden kumppanin kanssa silloin kun on isän vuoro pitää lasta? Tunnetteko mustasukkaisuutta tai muuta pahaa tunnetta siitä?
 
mä vaan
no mul ei oo viel ollu tarvetta kohdata tollasta, mut en mä innolla oota mitään että entisen uus leikkii äitipuolta. vaikka minkä sille mahtaa jos joskus siel asuis nainen, mut iiiiiiikkkkkk, ottaa jo valmiiks päähän :)
 
Janni79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 09:03 tiitu77 ja tyty 02 kirjoitti:
ettekö pelkää että äitipuoli kasvattaa juuri sillai kuin itse että ikuna kasvattais?? mistä tiedät että se kohtelee hyvin lapsiasi ym ym????
tälläsii määki miettisin ainakin jos ois sellanen tilanne. mut tytön isä ei oo pitäny öitä, käy meillä katsomaassa silloin tällöin pari tuntia. oon kyl sitä mieltä et jos on isällä harvoin niin sais kyllä järjestää menonsa siten et pystyy olemaan niitten lasten kanssa.
 
alannah
Ainakaa vielä esikoisen isukilla ei oo uutta naista ollu meidän erottua. Hän on muutenki aika menevä ettei kerkee ettiä uusia naisia. Ja JOS hänellä olisi joku uus, kyll huolestuisin kui hän saattaisi kohdella lastani.

 
Mutta kun kerran erotaan,ni eikö se tarkoita sitä,että sen jälkeen molemmilla on oma elämä?Ei kai sitä voi vaatia exää olemaan loppuelämäänsä yksin vain siksi,että on yhteisiä lapsia???Oon ite tuleva yh,siis eroamassa parasta aikaa...Varmaan se joskus tulevaisuudessa kirpasee jonkun verran,jos mies uuden tähän ottaa (nuoremman ja nätimmän luonnollisesti...),mutta eiköhän sitä aikuiset ihmiset pysty kasvatuksesta sopimaan ja jos on sanomista,kyllä meillä ainakin pystyy sanomaan...Ja meillä ainakin lapset kyllä tietää kuka on äiti ja jos isälle joskus löytyy joku uusi,ni se pitää vaan sitten sulatella...Ja sen verran kysysin vielä,että äidilläkö on halutessaan oikeus uuteen suhteeseen,mutta isällä ei???! :eek:

Ja vielä lisäisin,et meillä ainakin mies tietää mun linjan kasvatuksessa ja päin vastoin,ne on MEIDÄN lapsia eron jälkeenkin.Enkä usko,että kukaan lapsistaan välittävä isä (ei mun ukko ainakaan) ottais ees semmosta uutta naisystävää,joka ei hänen lapsia hyväksyis...Älkää nyt sitten suuttuko kukaan.... =)

 
Mua pelottaa että sillä tulis pakkomielle lapsiin niinkuin macyllä kauniissa ja rohkeissa, ja että se puhus pahaa minusta . Mun siskon
ex- miehen uusi haukkuu lapsia ja mun siskoa kaikille muille (kuulin jopa kerran parvekkeelle sitä haukkumista ja suoranaista valehtelua, ne kun asuvat tuossa lähellä) Ja lapsille haukutaan mun siskoa.
 
Mulla ei ole olut mitään pelkoa exäni uudesta.Mun mielestä on hyvä jos nainen tykkää lapsista ja tulee toimeen lasten kanssa.Mielelläni antaisin lapsia sinne hoitoon jos voisin luottaa vain exääni taas.Eikä ne kaikki isän uudet ole pahoja.
 
Meillä on ero tilanne meneillään ja lasten isällä on toinen nainen.
Itselläni on jo tässä vaiheessa vaikea sulattaa ajatusta että jos mieheni jatkaa elämäänsä tämän naisen kanssa. Niin tuntuu ettei se nainen saa koskea meidän lapsiin tikullakaan.
Titenkin meillä on tällainen tilanne, jotenkin tuntuu että kun tämä nainen on syynä meidän eroon niin ei kyllä tarvitse lapsiinkaan koskea.
Pelkkä ajatuskin hirvittää ja tuntuu pahalta.
 
Isänrakkaus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 20:13 Ammu kirjoitti:
Enkä usko,että kukaan lapsistaan välittävä isä (ei mun ukko ainakaan) ottais ees semmosta uutta naisystävää,joka ei hänen lapsia hyväksyis...Älkää nyt sitten suuttuko kukaan.... =)

En suutu mutta minun oma isäni pisti välit poikki minuun kun hänen uusi tyttöystävä ei pitänyt minusta. Että näin, oli pakko sanoa.
 
Niinpä...
tämä on kuitenkin kaksisuuntainen juttu, yhtälailla se lasten isä voi tuntea jäävänsä ulkopuoliseksi tai kakkoseksi kun sinun elämääsi astuu uusi mies ja kenties muutatte yhteen. Se uusi mieshän kuuluu käytännössä lapsen elämään enemmän kuin miehen uusi nainen. Ajatelkaa asian tätäkin puolta.
Eli toimi niinkuin toivot itsesikin kohdalla toimittavan; eli käyttäytykää kuin aikuiset ja sopikaa lastekasvatuksen pelisäännöt aikuisten kesken; lapselle se isä on kuitenkin tärkeä ja sitä kautta myös isän mahdollinen uusi!
 
Delffi
Mun exällä on viimeset 4 vuotta ollut aivan uskomattoman nasta "uusi". En todellakaan pistä pahakseni, että junnu on hänen luonaan välillä. Olen käynyt tämän exän "uuden" kanssa bailaamassakin kaksin ja on aivan loistava tyyppi. Hänellä 4 lasta itsellään, joten ei ole mikään poropeukalo lasten kanssa.
 
Harmaa Ammu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2004 klo 02:44 Isänrakkaus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 20:13 Ammu kirjoitti:
Enkä usko,että kukaan lapsistaan välittävä isä (ei mun ukko ainakaan) ottais ees semmosta uutta naisystävää,joka ei hänen lapsia hyväksyis...Älkää nyt sitten suuttuko kukaan.... =)

En suutu mutta minun oma isäni pisti välit poikki minuun kun hänen uusi tyttöystävä ei pitänyt minusta. Että näin, oli pakko sanoa.
Hui!No toivottavasti hän on poikkeus,joka vahvistaa säännön...
 
Eräs vaan
En suutu mutta minun oma isäni pisti välit poikki minuun kun hänen uusi tyttöystävä ei pitänyt minusta. Että näin, oli pakko sanoa.

Hui!No toivottavasti hän on poikkeus,joka vahvistaa säännön...

Maid Anna VS: Isän uusi

no ei kyl oo. Samal taval mul kävi oman isäni kanssa ja nyt lapsen isän kaa.


Ihan vaan sellainen kysymys, että onko isänne/exänne itse tai hänen uusi kumppaninsa tämän asian sanoneet ja asian myöntäneet?
Joskus nämä asiat sattuvat vaan olemaan olettamuksia, eivätkä millään tavalla perustu faktoihin.

Esim. exä ei tapaa lapsiaan enää tai tapaa huomattavasti vähemmän kun on tavannut uuden kumppanin. Siltikään se ei tarkoita sitä, että olisi välttämättä sen uuden kumppanin syytä.
 

Yhteistyössä