Isien perheet

  • Viestiketjun aloittaja jyräys
  • Ensimmäinen viesti
jyräys
Moi. Tää liittyy vähän tohon "pikku-akan" yhteen kyssäriin...

Allekirjoittaako muut tämän, miten vaikeaa äidillä on päästää lapsesta sekä yleisesti arjesta irti. Se tuntuu vielä korostuvan jos äiti hoitaa lapset kotona, kuten meillä. Meillä oli äiti joutunut olemaan nyt sisällä pari vkoa ja sitä myöten lapsi. Mulla oli siitä ajasta viikko päivystystä joka oli aivan karsee. Ympäri vrk poissaoloja kotoolta ja äiti sekä lapsi jo ihan seinille hyppimässä. (Eivät pääse oikein itse täältä muualle, ihmisten ilmoille) No nyt kun työviikko oli ohi ja äitikin tervehtynyt, usutin häntä muualle. Nukkumaan tai kaverille tms.
Niin ei meinaa lähteä. Haluaisi mutta ei haluakaan.
Vetosi siihen kun lapsi oli tullut puolestaan kipeeksi ettei voi jättää kipeetä lasta vaikka isä hoitaisi. No onnex nyt sitten lähti muualle lepäämään, tulee vasta tänään!

Mut tosiaan tää on niin yleistä meillä, et varmaan on muillakin. Siihen ehkä vaikuttaa just toi kotihoito. Voisi kuvitella perheet jossa molemmat ovat töissä ettei äidinrakkaus erotu ihan näin konkreettisesti.
Ja sitten on tää "valitus" kotitöistä. Kun joutuu itse tekemään kaikki. (siis vaimo) Oon sanonut et älä tee. Anna minä teen, tai tehdään yhdessä. Mutta kun ei niitä voi odotuttaa kuulemma siihen että tulisin töistä. Ja et sinä osaisi niitä... joo positiivista ;)

Sellaista se on tää perhe-elämä naisen kanssa. Eihän tässä tosiaan ole mitään pahaa tai ikävää, mutta kyllä te naiset vaan olette HASSUJA ja OMALAATUISIA. Onneksi!!! :hug:
 
No meillä ei ole ihan noin vaikka emäntä kotona onkin...
Eli hän jättää kyllä minun hoitooni, mutta jos pitää jättää muualle vähänkin pidemmäksi aikaa niin kyllä jo mietityttää että kuinkahan siellä pärjätään...
 
sipuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2004 klo 09:53 äijä-69 kirjoitti:
No meillä ei ole ihan noin vaikka emäntä kotona onkin...
Eli hän jättää kyllä minun hoitooni, mutta jos pitää jättää muualle vähänkin pidemmäksi aikaa niin kyllä jo mietityttää että kuinkahan siellä pärjätään...
Näin meilläkin,paitsi etten kyllä lähde minnekkään pitkäksi aikaa,tai edes yöksi,ja jos menisin niin lapset tulisivat mukaan,enhän mä osaisi ilman mennä :D
Mutta noi kotityöt on sellainen juttu,minkä teen mielelläni kun mies tekee töitä.En edes kahtaisi nalkuttaa niistä sen jälkeen kun mies raahautuu töistä väsyneenä kotiin :whistle:
Nyt kun oli työttömänä hetken,niin silloin tehtiin toki yhdessä kotihommat,mies innokkaampana kun minä :ashamed: :whistle:
Mutta muuten mies tekee töitä omalla työpaikallaan ja minä omallani,eli täällä,kotona :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2004 klo 02:16 sipuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2004 klo 09:53 äijä-69 kirjoitti:
No meillä ei ole ihan noin vaikka emäntä kotona onkin...
Eli hän jättää kyllä minun hoitooni, mutta jos pitää jättää muualle vähänkin pidemmäksi aikaa niin kyllä jo mietityttää että kuinkahan siellä pärjätään...
Näin meilläkin,paitsi etten kyllä lähde minnekkään pitkäksi aikaa,tai edes yöksi,ja jos menisin niin lapset tulisivat mukaan,enhän mä osaisi ilman mennä :D
Mutta noi kotityöt on sellainen juttu,minkä teen mielelläni kun mies tekee töitä.En edes kahtaisi nalkuttaa niistä sen jälkeen kun mies raahautuu töistä väsyneenä kotiin :whistle:
Nyt kun oli työttömänä hetken,niin silloin tehtiin toki yhdessä kotihommat,mies innokkaampana kun minä :ashamed: :whistle:
Mutta muuten mies tekee töitä omalla työpaikallaan ja minä omallani,eli täällä,kotona :hug:
No tarkoitin noilla pidemmillä ajoilla esim. koko iltaa joka kenties menee myöhään tai koko päivää. Ei mekään lapsista yöksi luovuta :eek: paitsi vanhin on joskus jäänyt yökylään omasta tahdosta.
 
Bosana
Mua piristää kun pääsen kaupungille kauppoja yksin kiertelemään.Tai ravintolaan tanssimaan pikkutunneille asti.Tänä viikonloppuna olin ulkona ja tulin 03.30 aikoihin kotiin. =)
 
Sidney
Mielelläni joskus menen ihan yksin kauppaan shoppaileen, ja lapset on isänsä kanssa tai sitten mun vanhemmilla hoidossa, mutta jos lapset hoidossa mummolassa niin yleensä silloin olemme isännän kanssa kahestaan liikkeellä :heart: :hug:
Meillä muutenkin on tuota yhteistä aikaa tosi vähän, kun isäntä on töissä ollut aika paljon ja harvoin kuitenkin lapset hoidossa!!
 

Yhteistyössä