iso urakka edessä ja laihdutus kaveri etsinnässä

hei.
Olen 4 lapsen äiti ja tässä raskauksien aikana on painoa kertynyt ihan liikaa, 10vuotis hääpäivä lähestyy ja tavoite olisi silloin sopia hääpukuun taas :) eli noin 40kg pudotus olisi edessä, hitaasti elämäntapoja muuttaen, ja liikuntaa lisäten. Olisi mukavaa löytää kaveri tälle taipaleele jonka kanssa voisi esim, sähköpostilla ( tai jos useampia löytyy niin esim facessa salatussa ryhmässä) vaihtaa kuulumisia ja tsempata toisia, sekä päivittää tilanteen edistymistä. Jne.jne.
Toiveena olisi löytää kaveri jolla myös enempi pudotettavaa ja joka yrittäisi kanssani oikeasti hyvästellä läskit lopullisesti :) sähköpostia voi laittaa osoitteseen wilmuskainen@luukku.com
 
Moi Wilmuskainen!:) ite oon tosi huono sähköpostien kans(eli en käytä) ja tykkäisin käydä täällä päivittelees juttuja, ellet ole jo kaveria saanut itsellesi? mulla ois n.50kg tavoite saada pois. ilmoittele itsestäs jos seura kelpaa!:)
 
moi. natrium ja kiva kun vastasit.
minulle on oikeastaan ihan sama missä sitä yhteyttä pitää kunhan pitää =)
täällä vaan näkyy niin paljon ketjuja joissa on muutama viesti ja sitten homma lopahtanut, mutta eihän meille käy niin vai mitä?
tehdäänkö sitten tästä meille ketju? onko nimi ehdotuksia?
kerroppas itsestäsi lisää, historiaa, millä keinoilla ja millä tahdilla aiot pudotella?

minä olen kerennyt kaikki dietit varmaan käymään läpi ja nyt sitten nuorinta (2kk) odottaessa tuli radi ja huomasin että se diabetes ruokavalio on ehkä paras mahdollinen minulle, sallii kaikkea mutta järkevästi =) säännöllinen ja terveellinen syöminen näkyy minun kohdalla olevan se kaiken a ja o.. nyt pitäis vaan saada se ruokavalio takas siihen terveellisen synnytyksen jälkeen on suklaa vallannut tilaa oikealta ruualta, mutta alkuun pääsy tuntuu hurjan vaikealta.
 
no kiva! :) meillä on 3 lasta,nuorin 9kk. sairastuin parivuotta sitten masennukseen jonka jälkeen painoa on tullut silloisesta 75kg:sta nykyiseen 116.5kg ,josta oon kaks viikkoa sitte alkaneella ravinto-rempalla lähteny 3.3kg. oon vasta jättäny karkit pois. mulla kun ei tunnu niiden kans olevan minkäänlaista itsehillintää jos pidän "karkkipäivän" se vesittää koko laihiksen. oon ollut siis eläm'ni tosi hoikka,n.62kg ja 170cm. lasten jälkeen oon saanuut hyvin kilot pois mutta nyt on tosi urakka edessä. en tosiaankaan jätä kesken, oon täällä vastaavas ketjus n. 4-vuotta sitten laihuttanu 20 kg. sopisko sulle et pidetään punnituspäivä, esim La?tai ma, no ei sen niin väliä, mut kuitenki jos vaiks viikon välein kirjataan päivämäärä ja paino ja paljonko on tippunu viikossa?! miltäs kuullostaa? toki voiaa muuten päivitellä tänne urheiluja tms!
Mulla ei oo mitään kilomääriä pudotuksen suhteen, pääasia ettö tippuu. aion vaan syödä säännöllisesti ja terveellisesti kalorimäärien mukaan, ne on jo valmiiks päässä. Entisen 3krt/ päivä syömisen ja suurien määrien pienennystä j a n. 3-4-tunnin välein syödä. urheilla aion sen minkä kroppa sallii, omistan jalka- ja selkä vaivan.toivon että pääsisin painossani edes 70kg:n mutta jos mahd, niin 62kg ois ihan huippu!!! niin joo, ja siis imetän vielä vauvaa.:)
Mullakin oli tästä vauvasta RaDi, ja on diabetestä lähisuvussa, joten tää vyötärölihavuus pitää saada pois!
 
Viimeksi muokattu:
sinä oot jo päässy alkuun, potkasetko mullekkin vähän vauhtia =)

meillä onkin aika paljon yhteistä minä olen myös 170cm pitkä ja painoa on nyt 107.5kg.
jotakin tarttis siis kiireesti tehdä.... mitä urheilua sä harrastat ja miten usein?
meillä on maatila joten jonkun verran tulee tässä pihassa ns. hyötyliikuntaa, mutta
äippälomalla tietty vähän vähempi kun en navetalla ole. aika paljon liikuntaa on tullut nyt kun
olen isompia lapsia ratsastuttanut meidän ponilla ja tietty lapset ravaa ja äiti koittaa roikkua mukana narunpäässä =).
minä olen maanantaisin käynyt puntarilla, käviskö se päivä sinulle?
minulla haaveissa viellä pari lapsukaista ja toivoisin painon olevan tuolla 6alkavissa luvuissa ennen
seuraavaa raskautta, mutta tarkkaa paino tavoitetta en osaa vielä asettaa katsotaan mikä tuntuu
kropassa sitten hyvältä, kunhan sinne asti selvitään.
kun vaan pääsis alkuun.
mulla tekee vaikeeta nytten kun en voi syödä ruisleipää ollenkaan kun vauva saa siitä
kauheet ilmavaivat ja vaikka koitan jotain kauraleipää syödä tuntuu että mun terve elämä
kaatuu jo siihen leipään, ja sitten tietty on sama mitä sen jälkeen syö. itsensä huijaamista ja
tekosyitä siis, mutta minkäs tälle nupille mahdat.

faktaa on kuitenkin se että elämä näissä kiloissa ahdistaa ja mihinkään ei huvita enää mennä eikä tehdä mitään, kun näyttää niin pahalta =(

tässäpä jotain nyt pesulle ja iltahommille.
 
hei! missäs viipyy punnitus?;) mulla oli nii kiire päivä eilen että jäi sitten tuo vastaaminen.
riittäiskö tää kannustus potkuksi: sä oot mua 6kg edellä painonpudotusksessa, mä kirin sut kohta jos et laita vauhtia!;))

ti 04.09.2012--ap 116.6kg
ma 24.09.2012--ap 113.0kg -3.6kg

mä en oikeastaan liiku muuta kuin kotona kotihommat, mulla on jalka ollu kipeenä ja tulehtunut, niin oon vaan sit kattonu syömisiäni, mutta tarkoitus ois sit alkaa kuntoileen kun jalka paranee ja ajatuksissa on myös aloittaa kuntosali harjoittelu jossakin vaiheessa.:) syviä vatsoja oon päättäny alkaa reenaamaan kun mulla ne on tosi huonot ja se lisää möhömahaisuuttani!:D
laitahan kuulumisiasi!:)
 
Vieläkö mahtuu mukaan?

Neljäs viikko elämäntapamuutosta alkoi eilen eli 3 täyttä viikkoa takana. Lähtöpaino HUIKEA 94,8 kg ja siitä se kolmisenkymmentä pitäisi pois saada, eilen punnitsin salilla ja 93,7 kg eli reilu kilo huvennut. Sähköpostiviestejä en jaksa/ehdi kirjoitella enää vapaa-aikana koska työkseni istun koneella mutta FB-ryhmä olisi varmasti minulle juuri oikea tapa tsempata ja uskoisin että saan treenikaverinikin puhuttua ryhmään mukaan.

Mun suurimmat ongelmakohdat on rasvainen ja suolainen ns. roskaruoka, iltatissuttelu ja liki täydellinen liikunnanpuute. Makeanhimoa en tunne ollenkaan. Nyt tosiaan 3 viikkoa sitten hankin kuntosalijäsenyyden ja olenkin käynyt siellä 4 x viikossa ihan säännöllisesti. Samaan syssyyn pyrin pienentämään annoskokoja, kiinnittämään huomiota rasvan ja hiilareiden määrään ja lisäämään kasviksia sekä syömään säännöllisemmin ja lopettamaan iltatissuttelun kokonaan. Kerran viikossa sallin itselleni alkoholia, mutta en viikolla (aiemmin meni liki joka ilta 1-2 siideriä tai 1-2 lasia punaviiniä, viikonloppuna jopa enemmän mutta liki koskaan en juo/juonut humalaan saakka). Eli näillä mennään.

Mun historia on jojoilua eli tammikuussa 2008 aloitin reilusta 80 kilosta laihtuen 68 kiloon, 2 vuotta myöhemmin lähdettiin jo 82 kilosta ja päädyttiin n. 70 kiloon ja nyt tosiaan lähdettiin liki 100 kilosta alaspäin. Välitavoitteena olla uikkarikunnossa ensi kesänä, bikinikuntoon en ennätä enää millään. Ja lopullinen tavoite siellä 68 kilon tuntumassa.
 
Hei,

Mahtuiskos teidän ryhmään vielä mukaan?

Oma tilanteeni on se, että muksuja ei ole vielä siunaantunut, mutta yritys lähtee käyntiin keväällä 2013. Mulle kerääntynyt vatsakomplikaatioista painoa 1,5 vuodessa + 20 kiloa ja niistä pitäs nyt päästä eroon ennen raskautta...tai olisin tyytväinen jos vaikka saisin pois 10 kiloa kevääseen mennessä.
 
Onko tämä projekti nyt kuitenkin haudattu? Laitoin aloittajalle sähköpostia johon en koskaan saanut vastausta eikä tähän ketjuunkaan ole vastatattu... :(

Itse koen nuo sähköpostit jotenkin hankalana yhteydenpitona useamman kuin kahden ihmisen välillä mutta tuo FB-ryhmä voisi olla juuri minun tapani pitää yhteyttä ja kerrata kuulumisia. Olisiko sellaiseen kiinnostusta jos perustan sellaisen jos aloittaja ei nyt muutaman päivän sisään ota yhteyttä sähköpostiini tai kommentoi tänne.

Itse olen tosiaan aloittanut n. kuukausi sitten mutta tsemppiä kaipaan ja vertaistukea olisi kiva saada.
 
Mulle taas on jotenkin isompi kynnys kirjoittaa täällä "kaikkien nähden" kuin FB:n salatussa ryhmässä vaikka tietäisi kaikkien henkilöllisyydenkin. Todennäköisyys live-elämän tuttuun törmäämiseen on kuitenkin aikalailla 0% luokkaa ja vaikka siellä joku tuttu olisikin, ni sou vat, samassa veneessä ollaan ja yhtä huonosti soudetaan. Mulle se olis enemmän anonyymiä kuin täällä, mutta ihan miten vaan :)

Mua ärsyttää. Kilo lähteny. Ihan yksi kokonainen kilo. Yli 4 viikkoa takana. Masentaa. Joo joo, vois ottaa mittanauhan kanssa avuksi mutta ei tää nyt lohduta yhtään! Oon kuitenkin treenannu KOVAA ja säännöllisesti, (3-4 krt viikossa salilla + kerran viikossa uinti), tarkkonut syömisiä paljon järkevämpään suuntaan ja lisäksi lopettanut iltatissuttelun. Neljä viikkoa. VITTU KILO!!!

Eilen taas normaali salitreeni. Tänään kävin personal trainerin kanssa salilla, eka yksin 25 min kuntopyörää ja sit tunti salilla, käytiin sen laatima kunto-ohjelma läpi eli kymmenkunta laitetta ja 3 liikettä jumppapallolla. Tein vaan yhdet sarjat 15 toistoilla per laite ja sit kotiin. Huomiseksi varasin kahvakuulatunnin, lauantaille kuntonyrkkeilyn ja sunnuntaina mennään uimaan. 5.11. on seuraava käynti tuon ohjaajan kanssa ja sit katsotaan ruokavalio-ohjeet mun ruokapäiväkirjan pohjalta ja samalla kerralla katsotaan toinen saliohjelma, joka keskittyy mun ongelmakohtaan eli syviin vatsa- ja selkälihaksiin eli ns. tukikorsettiin ja alaselän voimistamiseen (välilevyongelmaa).

Kai tää tästä jossain vaiheessa lähtee putoamaan, mutta kyl tää silti masentaa!
 
Mä voisin liittyä mukaan, paino on sen kuin vain noussut :( Mulle käy kumpi vaihtoehto vain, joko tämä foorumi tai facebook-ryhmä. Facebook- parempi, olisko siinä ideaa, että luotais uus sähköposti esim. gmail, ja rekisteröidyittäis sit noilla nikeillä, jos ei halua paljastaa identiteettiänsä ? Mulla on feikkiprofiilikin tuolla facebookissa, tein sen silloin, kun pelasin aktiivisesti Farmvilleä ja mulla oli ympäri maailmaa naapureita :)

Mutta siis, meinas unohtua, paino tällä hetkellä 115,7 kg ja pituutta 171 cm, 40 kg tavoite olis lyötynä tiskiin. Toukokuussa 2012 haaveena on juosta Naisten Kymppi ja juhlia tyttären mahdollisia ylioppilasjuhlia ainakin kahta numeroa pienemmässä mekossa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä voin olla omallakin identiteetillä FB-rhmässä mutta tuohan on tosiaan mahdollisuus jos ei halua oikeaa henkilöllisyyttään paljastaa.

Haluaako joku alkaa ryhmää luoda vai teenkö minä? Ilmeisesti aloittaja ei ole kovin aktiivinen asian suhteen koska ei ole täällä käynyt kommentoimassa enkä koskaan saanut vastausta sähköpostiini, siitä on nyt kuitenkin aikaa jo yli viikko. Ja toki aloittaja on tervetullut mukaan ryhmään jos haluaa ryhmään liittyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Stacy_84
Mullekaan ei ole este esiintyä omalla nimelläni, asia ei muuksi muutu, mutta Stacy_84 haluaa olla anonyymi ja se hänelle suotakoon, ehdottomasti kaikki mukaan, omalla tai nikillä. Mä olen joskus ollut laihdutusryhmässä netissä, meitä oli 12 , ja se oli mukava ryhmä, ja auttoi itseä tsemppaamaan tässä urakassa. :) Jos viitsit Sanna80 tehdä ryhmän, niin se on mulle ok.
 
Mä voin sen ryhmän luoda, nakatkaa mulle s-postia maustemekka@gmail.com niin pääsen lisäämään teitä siihen ryhmään. Pelkkä nimi riittää, ja jos on paljon kaimoja niin tuntomerkit profiilikuvasta. :)
Mä en ole aiemmin pitänyt salattua ryhmää, niin en tiedä onnistuuko sen linkin jakaminen siten että sinne voi liittyä sitten kuka vaan kenelle sen linkin lähettää...
 
moi. meillä oli nettipimeenä ja olen käynyt vain pakolliset niinkuin laskujenmaksut tekemässä vanhempieni luona. tuo face ryhmä minuakin kiehtoo, jotenkin tänne foorumille kirjoitttelu ei tunnu omimmalta, varsinkin kun en tällä foorumilla niin paljon aikaa vietä.
 
Mä en joko osaa käyttää noita ryhmiä tai sitten niissä ei todellakaan pääse lisäämään ryhmään kuin kavereita, mutta nakatkaa edelleen s-postilla tietoja jos haluatte ryhmään mukaan. Annan tiedot millä pääsee lisäämään mut kaveriksi siksi aikaa että voin lisätä teidät ryhmään ja mun puolesta voidaan olla kavereita pidempäänkin mutta jos joku haluaa vain ryhmään, ni voi poistaa mut kavereistaan tai laittaa rajoitukset profiiliin, että en näe kaikkea tms. ihan kuten kukin itse haluaa. Mutta ilmeisesti ainakin sen aikaa pitää olla kaveri, että pystyn lisäämään tuohon ryhmään.

Itsekään en tässä nimeäni mainitse, mutta maustemekka@gmail.com sähköpostiin yhteyttä ottamalla saa nimen ja muut tiedot tietoonsa jotta voidaan olla kavereita sen aikaa että saadaan ryhmään lisättyä :)
 
Laitoin Sanna sähköpostia sinulle. Yritin mäkin luoda ryhmän testatakseni, mutta sama juttu, ei antanut ketään liittää s-postiosoitteella, vain kaverit. Mietin vaan, että mitenkä nuo kirppikset on tehty, siihenhän liityt itse ja yp sut hyväksyy ?
 
Laitoin Sanna sähköpostia sinulle. Yritin mäkin luoda ryhmän testatakseni, mutta sama juttu, ei antanut ketään liittää s-postiosoitteella, vain kaverit. Mietin vaan, että mitenkä nuo kirppikset on tehty, siihenhän liityt itse ja yp sut hyväksyy ?
Ne kirppikset ei ole salaisia ryhmiä. Meidän ryhmää ei löydy nimellä hakemalla ja jos laitan linkin tähän, kukaan ei pääse näkemään sieltä mitään. Siinä on käsittääkseni se ero.

Mä en ole varmaan Zarppa saanu sun mailia. Tarkastin juuri ja ei ole tullut uutta postia :(
 
Moikka.

Tämäpä sattui sopivasti! Etsin juuri netistä laihdutus-foorumia. Olen ollut vuosina 2004-2007 kahdella eri laihdustus-foorumilla (Lenkkimakkara ja Vapaapudotusta) ja yritin nyt etsiä vastaavaa, muttei tunnu löytyvän. Näillä foorumeilla oli aivan mieletön vaikutus painonpudotukseeni ja tarttisin taas samanlaista vertaistukea. Foorumit oli melko pienen porukan suljettuja yhteisöjä ja siellä tosiaan sai paljon tukea. Ihmiset oli mahtavia ja oli ihana keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa.

Foorumeita ei löytynyt, mutta löysin ehkä jotain melkein yhtä hyvää; tämän viestiketjun! ;) Kuulostaa juuri siltä, mitä hain! Eli minä olen erittäin innolla mukana, jos nyt saatte / saadaan jonkinlainen "kokoontumispaikka" keksittyä.

Jos tuo FB:n suljetun ryhmän luominen ei tunnu onnistuvan, niin onko kenelläkään kokemusta netissä foorumin/keskustelupalstan pitämisestä? Sellaisen suljetun, jonne ei tosiaan kaikki voi kirjottaa / lukea juttuja.

Ja jos tuo FB:n ryhmän luominen onnistuu, niin miten se toimii? Mietin vain, osallistunko omalla nimellä vai teenkö uuden profiilin laihduttaja-minälleni. :) Jotenkin hieman tuo omalla nimellä mukaan tuleminen vierastuttaa, ehkä kun paino on ollut aina melko arka aihe itselle. Mutta niinkuin Sanna-80 aiemmin kirjoitti, että mitä väliä jos joku tuttu onkin mukana, samassa venessä sitä ollaan!

Ja jos hieman haluatte taustatietoa minusta ennen kuin hyväksytte minut joukkoonne =) , niin olen 31-vuotias nainen, joka koko elämänsä ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen. Vähän väliä mielessä on painonpudotus, mutta se on niiiiin vaikeata!

Tosiaan silloin vuosia sitten, kun olin mukana noilla mainitsemillani foorumeilla, onnistuin laihduttamaan -15 kiloa. Ja se oli yllättävän helppoa. Mutta siitä sitten pikku hiljaa paino lähti taas karkuun, lihosin tuon 15 kiloa ja siitä vielä tuplasti. Ja sitten tässä lapsen saannin jälkeen (lapsi nyt vähän päälle 2-v) painoa on tullut salakavalasti vielä lisää 15 kiloa... :ashamed: Nyt alkaa riittää ja haluaisin pikkuhiljaa pudottaa edes vähän lähemmän "normaalia". Hoikkaa minusta ei saa eikä ole tarvis, mutta n. 130 kg on kyllä liikaa! Alkaa olee vaatteiden saaminen kokoajan hankalampaa ja ei meinaa jaksaa pysyä pienen vauhtiveikon mukana. Lapsen myötä olenkin nyt alkanut hieman enemmän ajatella omaa terveyttäkin ja kaikkihan tietää, ettei liika ylipaino ainakaan hyvää tee.

Joten jotain olisi tehtävä ja ehkä teistä saan tsemppaajia ja voimme kaikki tukea toisiamme!
 
FB-ryhmä on kasassa ja voimissaan, mutta tosiaan en pääse lisäämään sinne kuin FB-kavereitani (on kuulemma suljetun ryhmän ominaisuus) eli jos joku haluaa vielä liittyä ryhmään, niin nakatkaa sähköpostia maustemekka@gmail.com niin annan oikean nimeni ja voit lisätä minut FB-kaveriksi. Jos et muuten halua olla kaveri kuin ryhmän kautta, niin helppohan minut on sitten poistaa kaverilistalta kun ryhmään on liittynyt enkä asiasta tietenkään loukkaannu. Eli s-postilla saa tiedot millä löytää mut FB:ssä ja mä lisään sit ryhmään. Meitä on nyt kymmenen.
 
ja mulla tosiaan aika valtava urakka myös edessä.. pituutta on 159 cm ja painoa :ashamed: 123 kg... kaksi raskautta takana ja viimisen aikan nous paino sit 30 kg ja se kaikki jäi... ja neiti kuitenniin on jo 16 kk vanaha...
 

Yhteistyössä