Iso voileipäkakku

  • Viestiketjun aloittaja voi voi
  • Ensimmäinen viesti
meinaatko ostaa voileipäkakku-viipaloitua leipää (vuokaleipää siis )
vai tehdä paahtoleivästä?

mä teen yleensä paahtoleivästä, reunat tietty pois ja 2 siivua vierekkäin ja 3-4 sit peräkkäin, ja kerroksia yleensä 4 (eli kolme täyteväliä) ja leipää oon yleensä ostanut 3 isoa paahtoleipä pakettia.
 
ja mä kostutan lihaliemellä, täyte on joka välissä sama.Joka kerta vähän sovellan mut:

sulatejuustoa
tuorejuustoa
suolakurkkua/tuorekurkkua pieneksi pilkottuna
raejuustoa
palvikinkkua (ostan aina palan kunnon palvikinkkua )
mausteiksi sit persilijaa, purjoa, sipulia, sinappia jne
ja noi tuorejuusto ja sulatejuusto on sit maustettuja tai maustamattomia, kannattaa kokeilla erilaisia juttuja =)
 
voi voi
Meinasin paahtoleipää laittaa, ajattelin kolme vierekkäin ja kolme peräkkäin ja kolme päällekkäin :) silloin tulisi vaan kahteen väliin täytteet, pitäisikö olla kolme väliä? Tuleeko tolla sinun ohjeella iso?
 
Mä teen 30 hengelle usein pyöreen voileipäkakun. Siihen menee paahtoleipää 5 kerrosta ja joka kerrokseen 7-8 palaa. Laitan vuorotellen esim vaikka vehnä paahtoa ja grahampaahto. Kalakakkuun laitan grahamia ja ruispaahtoa
 
Meinasin paahtoleipää laittaa, ajattelin kolme vierekkäin ja kolme peräkkäin ja kolme päällekkäin :) silloin tulisi vaan kahteen väliin täytteet, pitäisikö olla kolme väliä? Tuleeko tolla sinun ohjeella iso?
kannattaa ostaa sitä leipää reilusti ja sit vaan kattoo miten se näyttää hyvältä =)
ja tarjoiluvatikin vaikuttaa siihen minkä muotoinen siihen mahtuu.

mun ohjeella siitä tulee kahden paahtoleivän kokoinen..siitä saa vähän osviittaa.
 

Yhteistyössä