isoäideille kyssäri

pööpöti
Minä hellin laulamalla, leikkimällä, ulkoilemalla, lukemalla satuja ja tarinoita kertomalla. Pidän paljon sylissä ja olen kova halailemaan, samoin kuin lapsikin. Nauttii ajastaan mummilassa ja minä nautin siitä, että saan antaa aikaani pienelle. Onneksi meillä myös lapsen vanhemmat ovat tyytyväisiä toimintaani, eivätkä ole koskaan arvostelleet. Lapsen mielestä mummi osaakin kaikkea kivaa, se on suuri kiitos kaikesta! :heart:
 
anoppimummu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 12:18 mummo espoo kirjoitti:
Leikkimällä lapsen ehdoilla, ulkoilemalla, leipomalla, sylissä lukemista, saunapäivänä saunomalla yms
näin meillälkin tehtiin alkuviikolla.. ja meillä oli oikein mukavaa :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 09:39 tainuli kirjoitti:
Miten mummut/mummot/mummit tahtoisitte helliä lastenlapsianne?
Itse en koe hellimisenä normaalia ulkoilua ym toimintaa.

Hellimisiä piti miettiä, mitä ne taannoin oli.
-pesun jälkeen hiusten harjaus ilman kiirettä lapsen seuratessa peilistä
-keinutuolissa keinuteltiin musiikin soidessa
-autoillessa lippalakki silmien suojaksi ja hellä sipaisu poskeen ja leukaan
-päivä- ja yöunille isoäidin petiin (selän taakse vanhanaikaisesti) unta odotellessa hetken päänsilitys ja käsi kädessä
-kasvojani rasvatessa lapsikin halusi, että hänelle myös..pienet sipaisut rasvaa poskiin

Tässä vain muutama esimerkki käytännöstä joista lapsi silminähden nautti.
 
seija-äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 22:51 Isoäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 09:39 tainuli kirjoitti:
Miten mummut/mummot/mummit tahtoisitte helliä lastenlapsianne?
Itse en koe hellimisenä normaalia ulkoilua ym toimintaa.

Hellimisiä piti miettiä, mitä ne taannoin oli.
-pesun jälkeen hiusten harjaus ilman kiirettä lapsen seuratessa peilistä
-keinutuolissa keinuteltiin musiikin soidessa
-autoillessa lippalakki silmien suojaksi ja hellä sipaisu poskeen ja leukaan
-päivä- ja yöunille isoäidin petiin (selän taakse vanhanaikaisesti) unta odotellessa hetken päänsilitys ja käsi kädessä
-kasvojani rasvatessa lapsikin halusi, että hänelle myös..pienet sipaisut rasvaa poskiin

Tässä vain muutama esimerkki käytännöstä joista lapsi silminähden nautti.
ihania tapoja olla lapsen kanssa! :)
mutta tuo rasvaaminen ei MINUN mielestni ole hyvä,kun lapsi voi ollakkin allerginen jollekin rasvan ainesosalle(kokemus,kun anoppini rasvasi tyttömme ilman kysymyksiä ja tyttö menikin aivan punaiseksi kauttaaltaan..anoppi paniikissa selitteli että ne on hikinäppyjä..käytin lääkäris ja lääkäri totesi allergiaksi)
 
minä hoidan päivittäin lapsen lasta, ja tietysti perushoidon lisäksi sylitellään, ulkoillaan, halitaan ja leikitään.
Tänään kävimme leikkipuistossa, ja sen lisäksi. että tyttö näki muitakin lapsia ja sai leikkiä heidän kanssaan, kävimme lenkkipolulla kävelyllä ja ihastelimme oravia ja muita kivoja juttuja, mitä näimme.
Harvoin ostan leluja ja muuta. Vaatetta kylläkin, jos on tarvista, toki kysyn tytöltäni ensin, että onko tarvista jotain hankkia.
Pojan lasten kanssa sitten leikitään ja touhutaan muuta. Harvemmin nähdään niitä.
 

Yhteistyössä