"isojen poikien sänky"

Kuinkas teillä on onnistunut "isojen poikien sänkyyn siirto"? Meillä poitsu 1v9kk ja ostettiin hänelle nyt jatkettava lasten sänky ja pitäis alkaa totutteleen siihen. Miten teillä muilla on menny, eli tuleeko lapsi sieltä monta kertaa yön aikana pois kun itse pääsee? Kesällä koitettiin sellasta, että oettiin pinniksestä kaksi pinnaa pois niin poika tuli sängystä neljän aikaan aamulla meijän makkariin ja oli täysin valmiina leikkimään ja unesta ei ollut tietookaan kun normaalisti nukku kahdeksaan tai yhdeksään. Hyviä vinkkejä otetaan siis vastaan siitä miten lapsen saa pysymään sängyssä kun ei ole laitoja?
 
Himpula 03
heips. meilä ainakin alussa se oli jännää kun sieltä sängystä tosiaan pääsi pois Ihan Itse =) eli sitä juoksemista oli aika paljon, mutta kyllä se siitä sitten tauhottui kun vain aina kärsivällisesti ja oikestaan aika neutraalisti vietiin takaisin ja peiteltiin. Eli oltiin jo etukäteen päätetty että sekä minä että isukki ei suututa eikä ilostuta sen kummemmin kun hän sieltä tulee eli mahd. minimaalinen reaktio ja aamuisin tietysti sitten ylitsepursuavaa ylistystä ;) kun taapero kömpi itse pois sängystä. Se tuntui tepsivän aika nopsaan kun lapsen ei tavinnut hakea mitään reaktiota iltaisin tai öisin. B)
 
Meillä olisi kohta sama tilanne edessä.Poju nukkuu omassa huoneessa,joten olen miettinyt jätetäänkö huoneen ovi auki öisin vai olisiko turvallisempaa pitää ovi kiinni?Siis,ettei öisin vaeltelisi ties minne...
 
Heissan!
Meillä poju 1v3kk on nukkunut kohta kuukauden päivät "isojen poikien" sängyssä, sellaisessa päästä jatkettavassa. Omassa huoneessa on nukkunut 10kk ikäisestä. Hyvin on nukkunut, aamulla/aamuyöstä tepsuttelee meidän huoneeseen ja väliin nukkumaan =) Pinnasängyn pinnasuojuksen jouduin laittamaan laidan ja patjan väliin, poju on tosi kova pyörimään nukkuessaan ja kolisteli sitten niin päätään kuin raajojaan reunoihin.

Se on kaikkein kivintä. että sänkyyn ja sängystä pääsee itse pois =)
 
Moi!

Mun poika 1v.3kk on nyt nukkunut 4yötä uudessa sängyssä. Hienosti on mennyt, tosin ei ole vielä hoksannut kuinka sieltä tullaan pois (Liian yksinkertainen tapa). Toivotaan että teilläkin pian nukutaan kunnolla!
 
Ihan hyvin meni eka yö uudessa sängyssä. Ei tullut kertaakaan pois sieltä. Poika on nukkunu 9kk ikäisestä asti omassa huoneessa ja nytkin laitettiin ovi kiinni, ettei meijän yöllä vaeltava koira häiritse pojan unia.
Poika oli tohkeissaan uudesta sängystä ja kun illalla kysyin, että "kumpaan sänkyyn haluat mennä nukkumaan?" Niin poika vastas, että "poikien sänkyyn" =)
 
Meillä meni kaikki yllättävän hyvin, kun jouduimme ostamaan 1,5 v pojalle oman jatkettavan sängyn. Poika kiipeää joskus jopa itse sänkyyn iltoisin ja nukahtaa sinne. Joskus harvoin poika ei suostu sänkyyn jäämään ja kiipeää pois, mutta aika pian, kun väsymystä on tarpeeksi, poika jää sänkyyn ja nukahtaa. Ainoastaan kaksi kertaa (sänky on siis ollut meillä nyt noin kuukauden ajan) poika on yöllä kiivennyt vanhempien sänkyyn, mutta kun on nostettu takaisin omaansa, on sinne myös jäänyt. Aamuisin poika herättyään kiipeää meidän sänkyyn ja antaa ison pusun äidin poskelle =)
 
Pari päivää ennenkuin poika täytti 2 vaihdettiin sänky "isojen poikien sänkyyn".
Nyt nukkunut viikon siinä ilman mitään muutosta että nukkuisi pinnasängyssä.
Tyytyväisenä siihen menee ja hyvin nukkuu.
 
meillä pojan kanssa oli sitä hyppimistä ja juoksentelua,samoin nyt neidin kanssa.neiti on 1v11kk ja kesällä sai sekä oman huoneen että sängyn.siellä se on yleensä viimisenä hereillä,näpräilee nukkejaan,järjestelee koruja tai harjaa ponien häntiä.joskus iltaisin se sänkyynmeno on kauheeta kun tyttö ei vaan halua sänkyyn.sillon itketään ja juostaan ja taas kannetaan takaisin sänkyyn.yön sinänsä nukkuu ihan hyvin,aamulla tai aamuyöstä löytyy meidän "iso tyttö" imemästä tissiä,eikä edes äiti herää kun tyttö hakee ite tissin ja alkaa imeä..... :flower: tsemppiä vaan kaikille nukuttajille!! :wave:
 

Yhteistyössä