isokokoinen vauva

Mun pitäis kysyä, kun vähän taas mietityttää huominen äitipoli...
Onko kenelläkään muulla ollut aiemmat lapset isoja? Meillä kuopus oli 4,5 kiloinen rv 40+2. (Painoarviossa ultralla 3,5 kiloinen). Ja edeltäväkin tenavamme oli 4560g. (painoarvio ultralla 4kg) Sillä vähän hirvittää, kun tästäkään ei mitään ihan kaikista pienintä ole kaavailtu kokonsa puolesta. Nyt rv 37+2. Eikös 4,5 kiloa ole se raja, että ei mielellään anneta kasvaa sen yli? Meillä molemmat joutuivat silloin sokeritarkkailuun, vaikka arvot olivat ihan kunnossa.

Ja jos aiemmat lapset on olleet isoja, niin onko ä-polilla puhuttu mahdolllisesta käynnistyksestä johonkin päivämäärään x-mennessä?

Sorge, vähän muokattuna kopsin tän tuolta odotus-puolelta. Täällä vois varmaan jollakin olla kokemusta...
 
MLL
Mulla käynnistettiin synnytys 40+2 kun painoarvio ultrassa oli 4350g, olin kyllä tosi raihnanen jo muutenkin. Vauvan syntymäpaino oli 4610g. Kai aika lääkäri/sairaala kohtaista miten ne tuon käynnistys päätöksen antaa ja missä kunnossa on alakerta, että onko siellä valmista :)
 
Itselläni molemmat lapset on olleet yli 4kg.
Esikoinen oli 53cm ja 4020g synnytys oli vaikea ja tuli komplikaatioita.
Tästä synnytyksestä jäin niin kamala pelko,että kuopusta odottaessa hakeuduin pelkopolille ja toivoin,että vauvan painoa seurattaisi.
Taistelun kautta sain synnytykselle käynnistysajan ja poika olikin jo 54cm ja 4375g ja synnytys vaikea.
 
gj
Mulla oli kans tytsy syntyessään 55cm ja 4060kg. (paino arvio oli 3,6 pari päivää ennen käynnistamistä) Ja siis raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistettiin viikoilla 38+4.

 
Ss
Esikoinen 4920, toinen 4340, kolmas 5000. Koskaan kukaan välittänyt mitään. Kaksi ekaa syntyivät hyvin, kolmannen kanssa ongelmia - ei onneksi mitään hirveitä, mutta nyt jälkiviisaana olisi nekin mielellään välttänyt.

Ei täällä ainakaan pidetä huolta. Kolmannelle kätilö arvioi alle neljä kiloa eikä ultrassa käyty loppupuolella ollenkaan. Itse olisi pitänyt vaatia.
 
pömppis
Mun kuopus ultrattiin 4500g viikko ennen la. Saman tien kuvattiin lantio, ja alettiin käynnistämään.
Kolme päivää siihen käynnistelyyn meni, ja poika syntyi sujuvasti ja painoi 4420g (mulla on jostain syystä kaikkien 3n ultrat osunu just nappiin).
Henkilökunta otti huoleni/pelkoni hienosti huomioon =).
 

Yhteistyössä