isot vauvat

meillä 4 lasta joista viimeinen oli 4640g ja 54cm.sitä edellinen oli vain 3010g ja 48cm.mikä lie häiriö ollu ton viimisen kohdalla ku oli noin iso.tosin se meni myös 2 viikkoa yli muttei mun mieletä silti selitä ihan täysin tota kokoa,iso vauva olis ollu vaikka olis syntynyt laskettuna aikanakin. eka lapsi oli 3330g ja 50cm.toka oli 3785g ja 52cm.
 
Meidän esikoinen tyttövaavi syntyi maaliskuussa 2008.Painoa 4840g ja pituus 53.Vielä synnytyssalissa ponnistaessa lääkärit arvioivat kooksi 4200g ja hyvin pitäis sopia.Homman pitkittyessä miettivät imukuppia,mutta onneksi päädyttiin sektioon.Ite ei olla isokokoisia niin yllärinä tuli..
 
ihan älyttömän kokonen tuo mamma75 vauva! Miten voi olla noin iso?menikö paljon yli?....meillä siro neiti, oli syntyessään 3275g ja 51cm, ihan mini tän ketjun vauvoihin verrattuna :LOL: ja syntyi rv.40+5
tein huomion, että suurin osa isoista vauvoista poikia =)
 
Meillä kuopuspoika 4385 g ja 54 cm, syntyi rv 41. Helposti tuli alakautta, mutta teki tullessaan 4. asteen repeämän.

Esikoinen oli "vain" 3630 g ja 50 cm, mutta syntyikin jo rv 38+2. Eli suhteessa laskettuun aikaan samaa kokoluokkaa kuin pikkuveljensä.
 
Meidän neiti oli 4630g ja 53 cm, syntyi rv 40+4. Neidin koko oli kyllä sekä minulle, että kätilöille ja neuvolan tädillekin täysi yllätys. Päällisin puolin kun jokaisen arvio oli alle 4kg. Toisaalta, onneksi en itse tiennyt etukäteen kokoa sen paremmin. Olisi voinut iskeä kauhu.... :)
 
Rakas poikamme syntyi viikolla 37+3, 4010g ja 52cm. Oli tiukassa ulostulo, solisluu murtui ja joutui happikaappiin. Kaikki hyvin kuitenkin. Viikko ennen synnytystä arvioitiin paino enintään 3,5kg. Onneksi en tiennyt kuinka iso sieltä tulee.. :D
 
Meillä tyttö oli 4010g ja 51cm.3 kertaa kävin raskauden aikana sokeritesteissä ja mitään ei löytynyt, puhuivat jo käynistämisestä aikaisemmin kun kokoarvio oli n 4300g...no sektioonhan se meni koska oli tulossa väärässä asennossa....
 

Yhteistyössä