ISOVANHEMMAT HOI

Sitten kun/jos minusta joskus tulee mamma niin vaikka olenkin jo kasvattanut 4lastani isoiksi niin ei liene maailman loppu antaa vaikka kerran kuussa päivä tai pari aikaa omalle ainutlaatuiselle lapsenlapselleen... miten on ??? On varmasti kivempi laittaa ruokaa lapsettomalle puolisiareukselleni avovaimoineen ja juoda viniä jokaviikonloppu ja matkustella... Meille ei apuja heru. ei sikäli että valittaisin mutta olishan sitä kiva joskus antaa aikaa parisuhteelle... lapset on jo sentään 9, 7 ja 4, vauvaa nyt en hoitoon vielä antaiskaa ( 4kk) mutta oikeesti isovanhemmat HERÄTYS!!!! Ei voi olla liikaa vaadittu viettää edes sitä päivää kuukaudessa tai edes kahdessa oman ,vain kerran pienen, :( lapsenlapsen kanssa. Hitsi että sapettaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
ei sillä että valittaisit, mutta valitatpa silti kuitenkin. ;)
Ai no etkö sä ikinä haluais olla hetkeä miehes kaa kaksin... mua ottaa eniten aivoon että mutsi passaa sen uuden miehen poikia ja me asutaan kymmenen kilsan päässä ja meille ei heru kutsua kun kerran vuodessa...
 
Ei miehenkään vanhempia lapsen lapset kiinnosta. Miehen siskon luokse ajavat satoja kilometriä vain hetken vierailun takia (ei lapsia) , mutta meille eivät jaksa tulla (matkaa 50 km) kuin kerran vuodessa.
 
Lillan
Minusta se ei kyllä ole minun tai mieheni vanhempien vastuulla järjestää meille kahdenkeskistä aikaa. Ja tuolla asenteella en yhtään ihmettele ettei kutsuja heru.... :/
 
Annuska
Hommatkaa vakisuhde lapsenlikkaan. Maailma on pullollaan fiksuja, kivoja, reippaita, vastuullisia 16 - 18-vuotiaita, jotka osaavat ja haluavat hoitaa lapsia ja ovat taskurahan tarpeessa.

Meidän kohdalle tällaisia tyttöjä on 10 vuoden aikana osunut 4, ja jokaisen kanssa on ollut pitkä 'työsuhde'. Tytöt oppivat talon tavoille, osaavat iltapala- ja uni-, jopa kylvetysjutut. Lapsetkin ovat nauttineet - esikoinen suorastaan pyysi meitä lähtemään taas teatteriin, että Henna tulisi hoitamaan.

Näitä tyttöjä löytyy esim. työkavereiden lapsista, tai toisten lasten vanhempien kautta (silloin suositusten ja taustojen kera!). Itsekin välitin yhden tosi hyvän tytön eteenpäin, kun tiesin, että tyttö tarvitsee lisää hommia, ja rakentavat vanhemmat tarvitsivat lastenhoitoapua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sandra:
Ei miehenkään vanhempia lapsen lapset kiinnosta. Miehen siskon luokse ajavat satoja kilometriä vain hetken vierailun takia (ei lapsia) , mutta meille eivät jaksa tulla (matkaa 50 km) kuin kerran vuodessa.
Niin just...sittenpähän itkevät kun eivät ole nähneet lasten kasvavan. Mun miehen vanhemmilla on itsellä ollut 4pientä samaan aikaan ja silti eläkkeellä ollessaan samassa kunnassa eivät koskaan ota yhtä lasta enempää kerralla tai jos lapsen tulee koti ikävä se on haettava yöllä kotiin, puhelin soi koko ajan jos lapset on siellä, kysellään neuvoja, Jeee... mieluummin en vie sitte lapsia hoitoon ollenkaan!!!!
 
Minä kyllä hoidan lapsenlapsia niin paljonkuin mahdollista nyt niitä on 5 ja jouluun mennessä 7.Odotan jo innolla että pääsen hoitamaan vauvoja =) Nuorin lapseni on 9v ja hänkin haluaa olla pienten kanssa,välillä kyllä nimitykset menee sekaisin kun oma huutaa äiti niin lapsenlapsetkin sanovat minua joskua äidiksi.
 

Yhteistyössä