Isovanhemmista tuli "vanhempia"

Tulipa kerran vauva, joka ei ollut mitenkään suunniteltu tai toivottu, vahinko siis, lapsen isä ei vauvaa olisi halunnut, mutta tytttö halusi lapsen pitää. Tämä pari oli siis varsin nuori, poika vielä intissä.
Pojan vanhemmat joutuvat joka viikonloppu hoitamaan lapsen, jotta nuoripari pääsee viihteelle.
Myös vauvan ollessa kipeänä se äkkiä pyydetään hakemaan isovanhempien hoitoon, ettei vain itse tarvitse sairaan lapsen kanssa valvoa...
Isovanhemmista mummo käy töissä ja kaikki vapaa aika meneekin sitten lapsenlapsen hoitamiseen.
Isovanhemmat eivät halua nuorat paria suututtaa ja ovat toki vauvaan kovin kiintyneitäkin.
Ja onhan olemassa riski ettää jos vauvaa ei haeta hoitoon, se on heitteillä ties missä, koska onhan nuoren parin saatava juhlia kun nuoria ovat... :/ :eek: :eek: :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:32 Riikka kirjoitti:
En voi muuta kuin ihmetellä miksi?

Luopuisivat siitä lapsesta sitten kokonaan. :/
Kyseinen nuori neiti kun on luonteeltaan sellainen, että minä haluan ja minä teen niin kuin minä haluan....Vain hän halusi lapsen pitää...muttei ymmärtänyt että lapsesta on aika paljon "vaivaa" :/
 
mam
Voi juudas sentään! Miksi ihmeessä lapsesta pitäisi luopua kokonaan? En voi kun ihmetellä teitä äitejä.
Itse hoidan 100 % omat lapset, mutta hyväksyn kyllä toisenlaisetkin tilanteet, kuten tämä aloittajan kaltainen, koska silloihan lapsella on huolehtivat ihmiset ympärillä! Olkaa kilttejä ja yrittäkää ymmärtää myös toisenlaisia perhe tilanteita mitä teillä itsellänne on!

Esim. Sellaisessa tilanteessa jossa lapsella ei käytännössä ole huolehtivaa aikuista ihmistä kuten alkoholisti / huume perheet niin olisin huolissani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:40 Piipi kirjoitti:
Hyviä ihmisiä niistä mummojen kasvattamista lapsenlapsistakin tulee B) Kokemusta on lähipiiristä, eikä voi huonoa sanaa sanoa. =)
sitä en epäile ollenkaan, parempaa hoitopaikkaa tuskin voi olla, mutta kun nämä nuoret eivät välitä pätkääkään olisiko isovanhemmilla kenties jotain menoja tai muuta, vauva vaan ilman muuta heidän hoiviinsa työnnetään :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:43 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:40 Piipi kirjoitti:
Hyviä ihmisiä niistä mummojen kasvattamista lapsenlapsistakin tulee B) Kokemusta on lähipiiristä, eikä voi huonoa sanaa sanoa. =)
sitä en epäile ollenkaan, parempaa hoitopaikkaa tuskin voi olla, mutta kun nämä nuoret eivät välitä pätkääkään olisiko isovanhemmilla kenties jotain menoja tai muuta, vauva vaan ilman muuta heidän hoiviinsa työnnetään :headwall:
No niin se vaan joskus menee, on mennyt ennenvanhaankin. Ketään ei voi pakottaa lastaan rakastamaan ja siitä välittämään. =) :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:48 Piipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:43 Malviina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:40 Piipi kirjoitti:
Hyviä ihmisiä niistä mummojen kasvattamista lapsenlapsistakin tulee B) Kokemusta on lähipiiristä, eikä voi huonoa sanaa sanoa. =)
sitä en epäile ollenkaan, parempaa hoitopaikkaa tuskin voi olla, mutta kun nämä nuoret eivät välitä pätkääkään olisiko isovanhemmilla kenties jotain menoja tai muuta, vauva vaan ilman muuta heidän hoiviinsa työnnetään :headwall:
No niin se vaan joskus menee, on mennyt ennenvanhaankin. Ketään ei voi pakottaa lastaan rakastamaan ja siitä välittämään. =) :(
ikävä kyllä näin se on, sitä voisi vaan miettiä siinä vaiheessa kun on vielä mahd tehdä jotain... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:56 jonna-76 kirjoitti:
tiedän kans tapauksia että muksua kiikutetaan JOKA viikonloppu mummulaan hoitoon. minusta se on väärin, ne on jo omat lapsensa hoitanu ja kasvattanu... :\|
[/qu

Olen samaa mieltä, isovanhemmille lapset silloin kun isovanhemmille sopii ja ne haluavat, eikä aina ja joka viikko.
 

Yhteistyössä