isovanhempien oikeudet/velvollisuudet

  • Viestiketjun aloittaja Peikkomuori
  • Ensimmäinen viesti
Peikkomuori
Onko teidän miestä isovanhemmilla joitain oikeksia tai velvollisuuksia? Toivon saavani myös isovanhempien vastauksia. Olen mietinyt tätä asiaa paljon ja toivon oikeasti saavani vastauksia joiden pohjalta voisin miettiä omaa tilannetta uudelta(kin) pohjalta. :saint: Kerron vaikka myöhemmin omia ajatuksiani... Nyt nukkumaan
 
Olen yhden lapsen mummi. Mielestäni velvollisuuksiini kuuluu tukea ja auttaa nuoria, jos he pyytävät tai jos näen että apua kaivataan. Oma tyttäreni osaa kyllä kysyä neuvoa ja useimmat ohjeeni ovat käyttöön otettu. Oikeudet ovat taas ihan lapsen vanhempien päätettävissä, eli en voi oikeuksiani sanella. Minulla on hyvät ja lämpimät välit sekä lapseen, että vanhempiin. Saan usein helliä lasta ja minut otetaan mukaan hänen elämäänsä, se on kai sitten se oikeuteni. Olen kiitollinen heistä! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 15:59 mummukka kirjoitti:
Olen yhden lapsen mummi. Mielestäni velvollisuuksiini kuuluu tukea ja auttaa nuoria, jos he pyytävät tai jos näen että apua kaivataan. Oma tyttäreni osaa kyllä kysyä neuvoa ja useimmat ohjeeni ovat käyttöön otettu. Oikeudet ovat taas ihan lapsen vanhempien päätettävissä, eli en voi oikeuksiani sanella. Minulla on hyvät ja lämpimät välit sekä lapseen, että vanhempiin. Saan usein helliä lasta ja minut otetaan mukaan hänen elämäänsä, se on kai sitten se oikeuteni. Olen kiitollinen heistä! :)
Kuin minun ajatuksia. Minullakin vasta yksi lapsenlapsi, erittäin rakas mummin mussukka. Loppukesästä odotellaan lisää lapsenlapsia....
 
Peikkomuori
hmm oli minunkin ajatuksia ylemmillä, siis minun haaveissa isovanhemmat ovat juuri teidänlaisia... Eli en varmaan aivan väärillä raiteilla ole ajatusteni kanssa. Ja pyydän, että jos tulee hyviä vinkkejä miten saisin omalta osatani helpotettua omaa tilannettani niin antakaa, olisin kiitollinen...

Mummin mielestä mummila on lasten toinen koti ja mummilla vanhemman äidin oikeudet? Itse olen sitä mieltä, että oikeudet tulevat ajan ja luottamuksen myötä. En aivan ymmärtänyt mitä tarkoitti tuolla vanhalla äidillä ja tätä kautta tulevilla oikeuksilla. Itse asui anoppinsa kanssa saman katon alla siihen että nuorin lapsista oli 10-vuotta ja odottaa samoja oikeuksia kuin mieheni mummolla on ollut. En osaa sanoa.. Paljon olen miettinyt

Minulle itselleni mummot ovat tärkeitä ihmisiä juuri henkisen tuen kannalta itselleni ja miehelleni, hyvistä luottamuksellisista suhteista lähisukuun saa paljon potkua arkeen pienen lapsen kanssa ja tietysti muutenkin (iso)vanhemmat ovat tärkeitä. Samoin minusta mummilla on tärkeä tehtävä lastenlasten ilahduttajana ja paapojana, enkä tarkoita rahallista vaan läsnäoloa.. :D Mutta siis velvollisuuksia ei minun mielestä sinällään lapsenlapsiin ole muuta kuin nauttia pienten seurasta.. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 15:59 mummukka kirjoitti:
Olen yhden lapsen mummi. Mielestäni velvollisuuksiini kuuluu tukea ja auttaa nuoria, jos he pyytävät tai jos näen että apua kaivataan. Oma tyttäreni osaa kyllä kysyä neuvoa ja useimmat ohjeeni ovat käyttöön otettu. Oikeudet ovat taas ihan lapsen vanhempien päätettävissä, eli en voi oikeuksiani sanella. Minulla on hyvät ja lämpimät välit sekä lapseen, että vanhempiin. Saan usein helliä lasta ja minut otetaan mukaan hänen elämäänsä, se on kai sitten se oikeuteni. Olen kiitollinen heistä! :)
toivoisin että anoppini ajattelisi samoin kuin sinä, ettei tarvitsisi aina kinata...
 

Yhteistyössä