Istukan paikasta taas kerran...

Pistelin tossa jokunen viikko sitten kyselyäkin tuosta että missä sen olis hyvä olla jne...

Se ystävä josta puhuin, kävi uudelleen siellä tarkistuksessa ja se istukka oli 3cm päässä kohdunsuusta, siksi seurataan. Mutta ei siinä kaikki...

Pari viikkoa sitten hän alkoi vuotaa verta... ja paljon. Ampulanssilla kiireesti sairaalaan jossa todettiin että istukka vuotaa läpi. Joutuu koetukselle sijaintinsa takia. Onneksi vuoto loppui ja vauva voi hyvin. Nyt sitten oleilee mahdollisimman rauhallisesti ja odotetaan että tulisi vielä muutama viikko lisää...

No mutta sitten MINÄ! |O

Olin eilen rakenneultrassa ja viikkoja tasan 18. Kaikki oli ok kaikin puolin. Iso ja vilkas kaveri siellä näkyi. Mutta sitten!!!!!!!!!!!!!!!

Lääkäri tutki ja tutki, väänteli ultraa jos miten päin ja mumisee ja mumisee :kieh: Tulos: istukka on 2cm päässä kohdunsuusta... mutta ei mitään enempää????????
Ei sanonut sitten jälkeenkään siitä mitään, enkä minä tollo tajunnut kysyä!
Siis voiko kaksi lääkäriä tulkita noin eri tavalla. Samassa sairaalassa kävin kun tuo kaverinikin, mutta siis eri lääkäri. Toista tarkkaillaan ja toista ei?! Ja pitääkö tässä nyt sitten olla yhtäkkiä taas hermorauniona ja oottaa että mitä tapahtuu :ashamed:

Saakohan tästä mun sepustuksesta ees mitään selvää...
Mutta vastailkaa joku jos jaksatte ja viitsitte, kait tässäkin mahdollisuudet molempiin suuntiin on fifti fifti.... tulipahan "jollekin" kerrottua... ;)
 
Soita ihmeessä sairaalaan perään ja kysy heiltä.
Vastaus kysymykseesi, että voiko kaksi eri lääkäriä tulkita noin eri tavalla : voi.

Onko itselläsi etuseinämässä istukka muuten? Ja noilla viikoillahan se tulee vielä nousemaan ylöspäin.... Mutta oman rauhan takia, soita perään ja kysele mitä epikriisissäsi lukee.
 
Moi Mybaby!!!

Etkös sä ollutkin tuolta lapsettomuuspuolelta???
No, anyway...mulla myös rakenneultrassa todettiin istukan sijaitsevan kohdunsuulla ja on ilmeisesti juurikin etinen istukka.
Sanottiin vaan, että voi vuotaa ja jos vuotoa tulee, niin sairaalaan...jos oikein kovasti vuotaa, niin eikun bulanssilla vaan!!! Ja mihin kellonaikaan vaan. Jos vähempi vuotaa, niin voi eka soittaa äippäpolille, mut välttämättä ei tarvi edes soittaa.
Muistaakseni istukka voi vielä siirtyä pois kohdunsuun edestä vielä viikoille 30-34 saakka(?).
Mulla seurantaultra-aika, jonka tekee lääkäri on viikolla 28. Ja hoidolla aikaansaadun raskauden takia, tuo seurantaultra olisi joka tapauksessa ollut edessä, ilman tuota istukka juttuakin!!!
Nämä tiedot sain uusinta rakenneultrassa, jossa jouduin käymään, kun pikkuinen ei näyttänyt sydäntään ekalla kerralla ja siinä välissä kerkesin ettiä tietoa istukasta ja ymmärsin kysellä toisella kertaa asiasta!!!

Eli otapa yhteys äippäpolille ja pyydä lisätietoja asiasta!!!

Ai, niin ja vielä se, että ekassa rakenneultrassa todettiin myös, että jollei tuo istukka siirry, niin sektio on edessä, eli ei voi synnyttää alakautta, snif!!!
 
Mulla oli istukka ihan kohdunsuulla sekä lääkäri että kätilö piirteli mulle asiasta kuvia. Mulle ainakin oli ohje mikäli verenvuotoa tulee suoraan äitiyspolille heti. vko 30 tehtiin uusi ultraääni, jossa kohtu oli kasvanut ja istukka siirtynyt eli ei tarvittu sektiota. Itse vuosin verta kerran ja kävin tarkistuksessa äitiyspolilla, vuoto tyrehty itsekseen eikä istukka irronnut. Sun kannattaa kysyä äitipolilta mikä sun istukan tilanne oli tutkimuksessa, mun käsittääkseni mikäli istukka on liian edessä kaikki joutuvat automaattisesti uusinta ultraääneen.
t.papukaija
 

Yhteistyössä