Istukka kohdun etuseinämässä, milloin ekoja liikkeitä?

Niin eli kysymys tulikin jo siinä..
Mulla on eka raskaus menossa, istukka kohdun etuseinämässä, menossa 17+4 ja mitään pienintäkään liikettä en oo viel varmuudella tunnistanu... Oliskin kiva tietää että milloin muut sellaiset joilla on istukka edessä "vaimentamassa" on tuntenu liikkeitä.

Laala ja Punkero (17+4)
 
Hei,
kummassakin raskaudessa istukka etuseinämässä ja kunnolla tunsin vasta rv 20 paikkeilla, ekalla kerralla hiukan myöhempään. Aikaisemmin tunsin kyllä jonkinlaista kuplintaa ja kutittelua mutta en niistä ikinä ollut varma, oliko vauva vai vain ilmakupla tms.
 
Esikoisesta tunsin varmuudella selkeät potkut rv 23 :heart: Rv 17 lähtien oli silloin tällöin joitain pieniä tuntemuksia, mutta en tiennyt varmuudella mistä oli kyse.
Epäilen, että mulla on myös tässä raskaudessa (nyt 19+1) istukka etuseinämässä, koska liikkeet tuntuu vielä tosi hentoina, ja enemmän sivuilla tai alhaalla. RV 16 taisin tuntea ekat liikkeet, sitten oli taas vähän taukoa seuraavaan kertaan, enkä tunne niitä vieläkään joka päivä.
 
Eka raskaus täällä. Itselläni on kanssa istukka edessä ja liikkeet tuntunut vasta varmuudella joskus viikolla 16-17. Silloinkin aika hentosia ja huomaamattomia potkuja. Nyt on menossa 22+0 ja kovasti potkii. :heart: Mieskin tunsi jopa pari kertaa. ;)
 
Mä uudelleensynnyttäjä tunsin liikkeet rv 18 ja risat. Tosi pitkään meni ennen kuin alkoi kunnolla päivittäin tuntumaan (nyt rv25+2). Ekassa, kun istukka oli takaseinämässä, tunsin muutaman viikon aiemmin.
 
Olen ensisynnyttäjä ja istukka on etuseinämässä. Satunnaisia liikkeitä tunsin ehkä viikolla 17-18, jokapäiväiseksi tuntemukset tulivat vasta viikolla 22-23. Vieläkin on aika hiljaisia päiviä, mutta päivittäin tunnen jo liikkeet. Nyt viikkoja on 24 plus jotain.
 
Nimril
Toinen raskaus ja eka liikkeet tunsin viikolla 13. En kyllä oikein uskonut todeksi tuota ensin mutta sitten ei muu auttanut. Ensimmäisessa raskaudessa istukka oli takaseinämässä ja silloin tunsin liikkeitä vasta joskus viikolla 17-18 joten tuntui niin uskomattomalta että etuseinämässä olevasta istukasta huolimatta noin aikaisin tunnistin liikkeitä. Nyt rv 29 täynnä ja hyvin huomaa aina kun pikkuinen on hereillä, sen verran siellä pidetään jytää aina.
 
Ihanaa, kiitos jo näistä vastauksista! :D Mun ei siis varmaan tarvii olla huolissani, vaikka en tunne viel mitään mistä voisin varmuudella sanoa että oli liikkeitä. Pari kertaa oon tuntenu jonkun "kuplan", mut en mä oikeesti tiedä oliks se kupla kohdussa vai jossain suolessa siin vieressä... :LOL:

Pikkupotkuja odotellessa siis... :)
 
Juu ei mitään syytä huoleen Laala, ekassa raskaudessa menee yleensä pidempään ennen kuin tuntee liikkeet.

Mulla kanssa eka menossa, istukka etuseinässä ja liikkeet tunsit 20-21 viikoilla, sen jälkeen alkoikin oleen sitten säännölliset, päivittäiset
-ja että se helpotti kun joku alkoi potkimaan masua. Nyt näkyy jo kunnolla masun ulkopuolellekin :)

meikku ja masu 28+6
 
Heip!

Tässä raskaudessa tuskailin saman asian kanssa kun aiemmin on liikkeet tuntuneet jo 15/16 vkosta mutta nyt tosiaan istukka etuseinässä ja liikkeet alkoivat tuntua vasta 19 vkolla ja vaimeampina kuin ennemmin.
Nyt hiljan löysin aiemmasta raskaudesta sairaalapapereita ja silloin myös on ollut istukka etuseinässä mutta tunsin liikkeet jo 15 vkolla, aiemmin kuin muilta!!! :eek: (odotan nyt viidettä)
En tiedä sitten mikä siihen vaikutti, oliko se kunnolla etuseinässä tms....mutta tuntuu olevan hyvin yleistä, että liikkeet alkavat tuntua vasta n.19 vkolla kun istukka vaimentaa vaavin liikkeitä. ollos huoleti!! :hug:

T:Möökö ja muru 28+0 :heart:
 
Mä ekaa odotan ja istukka on myös etuseinämässä. Ekoja liikkeitä tunsin viikolla 19. Kyllä ne liikkeet sieltä pikkuhiljaa tulee. Itseltäni vaati illalla kunnolla rauhoittumista selällään ennen kuin tajusin että Sinttihän se siellä sätkii eikä kyseessä olekaan vatsavaivat :D
Ja ekan kohdalla liikkeet tuntuu muutenkin myöhemmin

Hansku ja Sintti 21+3
 
Mulla kans istukka etuseinässä ja tunsin ekat liikkeet joskus 14. viikon paikkeilla hyvin alhaalla. Kaiken kaikkiaan läpi raskauden liikkeet on tuntuneet vain alhaalla, häpyluun ja toisaalta välilihan seudussa. TOisaalta tilanteeseen vaikuttanee sekin että mulla on napakasti perätilassa pysytellyt vauva kyydissä. Mutta tosi paljon etuseinäistukka on vaientanut niitä "kunnollisia" liikkeitä mitkä näkyis ilman tuollaista istukkaa esim navan seutuvilla - niitä ei oikeestaan ole ollut. Ja käteen en juuri oo liikkeitä tuntenut ennen kuin nyt varsin isoilla viikoilla kun vauvan päänpyörittelyt tuntuu tuossa ylävatsalla. Mut jos siinä olis jalat niin sehän taas vois olla eri juttu.. Joten.. No, ehkä tästä joku jotain tolkkua sai =)

terv
Aubrieta rv 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heksamiina:
Tunsin liikkeet vasta joskus rv 20:n jälkeen selvästi ja vielä pitkään tosi vaimeina. Vasta nyt muutaman viikon ajan liikkeet on olleet jokapäiväisiä ja voimakkaampia (tänään 28+3).
Näin mullakin. Nyt 24+6 ja liikkeet päivittäisiä. Ja ihan pari päivää vasta olen tuntenut liikkeet päivälläkin, tätä ennen tunsin liikkeet vain iltaisin rauhotuttuani itse nukkumaan.
 
Odotan esikoista ja mulla ilmeisesti vauva harvinaisen hyvin suojattu tuonne yksiöönsä, eli istukka edessä ja lisäksi kohtu taaksepäin kallistunut... :D Ekat myllerrykset tunsin vkolla 18, mutta en tunnistanut varmaksi vielä silloin. Vkolla 19 arvasin melskauksen vauvan liikkeiksi ja viikon lopulla tuntui ekat potkutkin =) Nyt 20+6 tuntuu potkuja lähes päivittäin, mutta ovat melko pehmeitä tämöyksiä vielä. Myllerrystä tuntuu pitkin päivää.

Mulla kaikki liikkeet tuntuu joko ihan sivuilla tai alhaalla vatsassa, johtuen varmaan juuri istukan kohdasta. Ja edelleen liikkeet tuntuu pääasiassa vain, kun rauhassa pötköttelee, tosin myllerrys on alkanut viime päivinä tuntua jo istuessakin =)
 

Yhteistyössä