Istukka vuotaa verta :(

Olin rakenneultrassa pari viikkoa sitten missä selvisi että istukkani on hieman kohdunsuun edessä ja jos se ei siirry raskauden edetessä pois kohdunsuulta,en välttämättä voi synnyttää alateitse.

Kolme yötä sitten heräsin käymään vessassa ja huomasin vuotavani verta. Soitin sairaalaan,mistä rauhoteltiin ja sanottii että jos vuoto alkaa tulee runsaaksi tai alkaa tulemaan kipuja niin sitten vasta sairaalaan. Istukan tiputteluvuoto voi olla aivan normaalia eikä kannata huolestua jos verta tulee vain pieni määrä. Ultrassa olin tänää ja kaikki oli ok. Potkut tuntuvat joka päivä normalisti.Olen nyt viikolla 21+2.

Tarkoittaako istukan vuoto että siinä voi olla jotain vikaa? Voiko olla hyvin todennäköistä ettei istukka toimi koko raskausaikaa hyvin ja lapsellani on suurempi todennäköisyys menehtyä? Todella inhottavaa olla tälläisessä pelossa koko ajan. Kokemuksia?
 
"minä"
mulla oli eteisistukka läpi raskauden. eli jouduin 3krt ambulansilla sairaalaan rajun vuodon takia raskauden aikana ja sitä verta tuli paljon!
yhdyntä ei ollut kiellettyä missään vaiheessa mutta en saanut ponnistella,nostella ja kävevellä hirmusesti koska ne stimuloivat vuotoa...
hätäsektiolla lapsi syntyi lopulta rv 35 vuodon takia
 
"kolmen äiti"
Mulla oli etinen istukka kolmannessa raskaudessa Vuoteli aina silloin tällöin pieniä määriä. Ei koskaan runsaasti. Vielä rv 35 oli osittain kohdunsuun päällä, mutta rv 38 oli 3mm päässä kohdunsuulta. Synnytin alakautta, vaikka olisin saanut sektionkin jos olisin halunnut. Normaali synnytys ja terve lapsi syntyi rv 41.

Pieni verenvuoto ei ole vaarallista sulle eikä vauvalle. Ihan hyvät ohjeet oot sielt sairaaalsta saanut. Miksi niitä epäilet?
 
Kaikki voi mennä ja varmasti menee hyvin, koita olla stressaamatta liikoja.

Mulla oli toinen raskaus alusta lähtien rankka, la olisi ollut 6.12.11 ja alkusyksystä istukka alkoi vuotaa kun unenpöpperössä yöllä käväisin vessassa, mies hälytti lanssin, NKL:lle päivystyksen kautta synnyttämättömien osastolle makaamaan ja laittoivat siellä kortisonit kankkuun vauvan keuhkojen kypsyttämiseksi.

Vuoto toistui pahempana (veren määrä tosiaan on järkyttävä!) ja olivat vielä samana aamuna kotiuttamassa, onneksi en ollut ehtinyt kotiutumaan. Sen jälkeen kaikki sujui hyvin kun rampattiin polilla viikottain, ei sekstailtu ja mies piti myös huolen etten rehkinyt kotitöiden ja lapsenhoidon kanssa, kun tuolloin juuri vuoden täyttäneen kanssa ei pahemmin lepäillä muulloin kun päikkärien aikana.

Nyt tuossa vieressä tuhisee 3340 grammainen ja 50 senttinen prinsessa. Syntymämitat 1420 / 38, syntyi siis suunnitellulla sektiolla rv 34+2 20.10 pidemmälle ei raskautta uskallettu päästää korkean RR:n ja riskin takia että istukka alkaisi taas vuotaa.
 

Yhteistyössä