istukka vuotaa?

Onko muilla tullut veren vuotoa, jolloin istukka on vuotanut? Minulla rv 13+5 ja eilen aloin vuotamaan ja gyne sanoi, että istukka vuotaa, muttei kohtuun. eli gynen mukaan kaikki olisi edelleen ok. Onko muilla vastaavia kokemuksia? aika oudolta tuntuu.. :ashamed:
 
ellikki
Mulla on vuotanut istukka useampaankin kertaan. Kohdun suulla sijaitsevan etisen istukan verenvuoto ei ole mitenkään hirvittävän harvinaista, mutta ei onneksi ole yleensä vakavaa jos loppuu eikä ole kovin runsasta. Toki se säikäyttää kovasti! Itsekin olin kauhusta jäykkänä ja varautunut pahimpaan monta kertaa.

Sikiöpussin sisälle kohtuunhan veri ei pääse kun istukka sijaitsee sikiökalvon ulkopuolella.

Parasta onnea jatkoon, lääkärit kyllä yleensä ottaen tietävät mistä puhuvat!
 
mulla ed.raskaudessa vuoti istukka 10-20 vkolle saakka. ei toki kokoaikaa, mut aina välillä.
kun istukka vuotaa niin verta tulee runsaasti ja jokakerralla tosissaan säikähdin.. :eek:
Ultratessa näkyi istukan reunassa hematooma, eli reunasta vuoti. ja mullekin sanottiin, ettei mitään hätää raskauden edetessä loppuu.. niin loppui ja nor. raskaudenaikainen seuranta oli.
 
Täälläkin
On joo tismalleen noilla viikoilla vuos ja loppui sitten parissa viikossa kokonaan.. Ei ollu mitään pientä vuotoa vaan verta tuli ihan reippaan puoleisesti. Mulla istukan alareuna vuos kohdunsuun lähellä...
 
Kaverilla alkoi vuotamaan aika aikaisin ja jäi s.lomalle rv20 tienoilla. Seurattiin usein; kävi ultrassa. Kaikki oli ultran mukaan aina ok ja eikun kotiin lepäilemään. Sit päättivät ottaa tarkempiin tutkimuksiin ja jäi sit sairaalaan. Eräänä yönä istukka irtosi ja se oli menoa....onneksi kaikki meni ok ja poika syntyi hätäsektiolla rv34.
 

Yhteistyössä