Itä-Helsingistä on tullut kamala slummialue!

  • Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"nyt harmaana"
En ole pitkään aikaan käynyt Itä-Helsingissä. Eilen sitten kävin Itiksessä kaupassa. Olessani kaupassa, kauppias yhtäkkiä joutui telkeemaan ovet kiinni ja lukkoon, koska kauppakeskuksessa meno alkoi olla niin levotonta, ihmiset tappelivat, noin 30 poliisia ilmestyi rauhottelemaan tilannetta tunneiksi.

Menin sit metrolla keskustaan. Siellä metrossakin tuntee olensa tosi turvattomaksi, siellä on todella syrjäytyneen näköisiä outoja hiippareita, narkkarin ja alkoholistin oloisia ihmisia.

Eilen klo 17.40 joku puukkohemmo taas ryösti Siwankin siinä heti Siilitien metron lähellä.

Tänään sit menin käymään Viikissa ja matkalla taas Siilitien kautta metroon, pelkäsin tosissaan, kun oli sellaista kamalan pelottavan tuntuista väkeä ympärillä.

Olen ihan järkyttynyt, millaienn slummi Itä-Helsingistä on tullut. Enkä edes ole käynyt siellä pahimmissa paikoissa...Kontula, Jakomäki...
 
sama..
Alkuperäinen kirjoittaja Mitääh;27891161:
Ei viikki ole itä-helsinkiä. :O Sehän on hyvää aluetta, paitsi yksi pieni osa siitä vähän huonompaa, mutta siis suurin osa loistavaa uutta aluetta.
Ai nyt ymmärsinkin, ettet kokenut viikkiä huonoksi vaan kävit siellä ja menit SIILITIEN kautta pois. Olen liian väsynyt luetunymmärtämiseen.
 
öööh
Miten mä en ole KOSKAAN kohdannut mitään rauhattomuuksia vaikka siilitie-itis väliä kuljen päivittäin? :O Jos se kerta tulee, niin en kyllä leimaa koko mestaa slummiksi silti. :D Mutta en ole vielä kohdannut, mihin ihmeen aikaan sinä liikut sitten siellä? Kolmelta yöllä?! :D Kaupat tuskin kylllä auki..
 
Täh??
Mitn niin tullut? Nytkö vasta siis huomasit?
Jouduin työni takia 90-luvun puolessa välissä käymään idässä monia kertoja viikossa, ja se meno oli kyllä tuolloin ihan samanlaista.
Huumeita, ryöstöjä, tappeluita, automurtoja jne. Hetkittäin pelkäsin jo silloin, nykyään mua ei saa itä-stadiin millään.
Mutta mä olenkin aina asunut Espoon eräässä "lintukodossa", joten ehkä olen vasn tottunut ihan eri meininkiin.
 
juu juu
Alkuperäinen kirjoittaja Täh??;27891219:
Mitn niin tullut? Nytkö vasta siis huomasit?
Jouduin työni takia 90-luvun puolessa välissä käymään idässä monia kertoja viikossa, ja se meno oli kyllä tuolloin ihan samanlaista.
Huumeita, ryöstöjä, tappeluita, automurtoja jne. Hetkittäin pelkäsin jo silloin, nykyään mua ei saa itä-stadiin millään.
Mutta mä olenkin aina asunut Espoon eräässä "lintukodossa", joten ehkä olen vasn tottunut ihan eri meininkiin.
Minä olen myös asunut Helsingissä eräällä hyvällä alueella, enkä kyllä ihan noin voi kärjistää itä-helsinkiä silti. :D Ja olen kyllä herkkis rauhattomuudelle joten siitä ei ole kyse.
 
jaa...
Olen asunut viimeiset 9 vuotta Itä-Helsingissä enkä ole ikinä törmännyt mihinkään pelottavaan. Lapsetkin kulkevat harrastuksistaan kotiin vielä klo 20-21 aikoihin keskenään. Itiksessäkin näytti ihan tavalliselta tänään, vaikka eilen siellä jotkut tappelivatkin. Muualla Suomessahan ei ikinä tapella, käydään vain kädet ristissä ja suu supussa kirkossa! ;)
 
"realisti"
[QUOTE="vieras";27891247]Olkaa iloisia että Saatiin Pajusen liksaa nostettua isommaksi kuin New Yorkin pormesatarin palkka. Sauri haluaa lisää mustia mustia sinne asumaan. :)[/QUOTE]

mites monta mustaa narkkaria tai alkoholistia olet nähnyt itä-helsingissä tai edes helsingissä jos olet täällä käynyt yleensäkään. Pysy aiheessa !
 
joo-o
Kulje omalla autolla, niin ei tarvitse pelätä julkisissa.

Samaa menoa metrossa ja ratikoissa on joka puolella Helsinkiä. Ja leimatessanne Itä- Helsinkiä kokonaisuutena ehkä unohdatte, että Itä- Helsinkiin kuuluu aika monia perinteisesti kalliita ja hyviä alueita, esimerkiksi Kulosaari, Herttoniemenranta, Tammisalo, Marjaniemi ja Ramsinranta.

Espoon ylistäjille; Espoo edustaa monin paikoin keskelle peltoa rakennettuja lähiöitä kaukana merestä ja kaukana kaikesta huonojen kulkuyhteksien päässä. Useista paikoista löytyy kirsikkana kakun päältä joku (halpa) ja levoton 70- luvun kerrostalokortteli. Niin, ja onhan teillä myös Suvela, Kirstinmäki ja oma keskustaslumminne Espoon keskus ihanine lieveilmiöineen;)
 
"Stiina"
Itsekin käyn silloin tällöin, ehkä noin kerran viikossa Itäkeskuksessa (ostoskeskuksessa) ja koko syksyn menin Itäkeskuksen kautta Vuosaareen töihin. Olen kyllä ihan samaa mieltä, että sinne en muuttaisi vaikka asunnot olisi ilmaisia! Ihan hirveä alue, varsinkin Itäkeskus ja se porukka mitä siellä kauppakeskuksen nurkilla seilaa...Onneksi kauppakeskus on sisältä varsinkin näin remontin jälkeen siistiytynyt ja aika paljon näkee vartioita. Tallinnanaukiollakin on ihan hyvät palvelut, mutta jotenkin ällöttää vierailla siellä. Kerran olen käynyt Kelassa, jossa sain tosin erittäin hyvää ja kohteliasta palvelua.

Jos joku on mennyt joskus nron 78 bussilla, niin siinä on oikea Itähelsinki-tour. Vuosaaresta Mellunmäen ja Kontulan kautta Malmille. Jengi on ihan pää jäässä jo päiväsaikaan noissa lähiöissä ja mamulapset riehuu...
 
:))
[QUOTE="Stiina";27891458]

Jos joku on mennyt joskus nron 78 bussilla, niin siinä on oikea Itähelsinki-tour. Vuosaaresta Mellunmäen ja Kontulan kautta Malmille. Jengi on ihan pää jäässä jo päiväsaikaan noissa lähiöissä ja mamulapset riehuu...[/QUOTE]

Joillakin nähtävästi pyörii ihan oma filmi päässä jos itään päin eksyvät! Mamulapset riehuvat..heh...Eikö muualla päin Helsinkiä näy lapsia normaalisti leikkimässä? Ehkäpä meillä päin on niin paljon enemmän leikkipuistoja ja harrastuspaikkoja, että teikäläiset hämmentyy.
 
Täh??
Kulje omalla autolla, niin ei tarvitse pelätä julkisissa.

Samaa menoa metrossa ja ratikoissa on joka puolella Helsinkiä. Ja leimatessanne Itä- Helsinkiä kokonaisuutena ehkä unohdatte, että Itä- Helsinkiin kuuluu aika monia perinteisesti kalliita ja hyviä alueita, esimerkiksi Kulosaari, Herttoniemenranta, Tammisalo, Marjaniemi ja Ramsinranta.

Espoon ylistäjille; Espoo edustaa monin paikoin keskelle peltoa rakennettuja lähiöitä kaukana merestä ja kaukana kaikesta huonojen kulkuyhteksien päässä. Useista paikoista löytyy kirsikkana kakun päältä joku (halpa) ja levoton 70- luvun kerrostalokortteli. Niin, ja onhan teillä myös Suvela, Kirstinmäki ja oma keskustaslumminne Espoon keskus ihanine lieveilmiöineen;)
Ei mun tarkoitus ollut ylistää Espoota millään tavoin. Meillä todella on niitä huonoja alueita myöskin.
Älä turhaan hiilly :)
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja Täh??;27891511:
Ei mun tarkoitus ollut ylistää Espoota millään tavoin. Meillä todella on niitä huonoja alueita myöskin.
Älä turhaan hiilly :)
Espoota koskeva kommentti oli tarkoitettu tuolle "Espoon eräässä lintukodossa" aina asuneelle.

Saan kai kirjoittaa oman mielipiteeni Itä- Helsingin ikuisesta parjaamisesta tänne? Kirjoitithan sinäkin oman mielipiteesi Itä- Helsingistä. Oletan siis, että olet ketjun aloittaja.

Yllättäen olet muuten espoolainen (joka ei käynyt ilmi aloituksestasi). Miksi aina nimenomaan semi- arvoalue Espoon asukkaat jaksavat parjata Itä- Helsinkiä? Luuleeko ihmiset todellakin, että muuttamalla ihan mihin päin Espoota tahansa he päätyvät automaattisesti rauhalliselle arvoalueelle asumaan ja voivat sitten lintukodostaan käsin arvostella muuta pääkaupunkiseutua? Jotenkin huvittavaa.
 
"eräs"
Mä asuin elämäni ekat 20 vuotta Itä-Helsingissä. Haaveilin aina muuttavani sinne takaisin joskus. Nyt olen ollut 13 vuotta muualla ja käyn Itiksessä aika harvakseltaan ja metroa käytän kerran kahdessa vuodessa. Kyllä mun mielestä Itiksen alue ja metro yleensä ovat menneet huonompaan suuntaan. On paljon levottomampaa. Kyllä mä silti voisin harkita muuttavani sinne takaisin joskus, mutta lähinnä työmatkan ja miehen asenteen takia se ei nyt ole ajankohtaista :)
 
Kulje omalla autolla, niin ei tarvitse pelätä julkisissa.

Samaa menoa metrossa ja ratikoissa on joka puolella Helsinkiä. Ja leimatessanne Itä- Helsinkiä kokonaisuutena ehkä unohdatte, että Itä- Helsinkiin kuuluu aika monia perinteisesti kalliita ja hyviä alueita, esimerkiksi Kulosaari, Herttoniemenranta, Tammisalo, Marjaniemi ja Ramsinranta.

Espoon ylistäjille; Espoo edustaa monin paikoin keskelle peltoa rakennettuja lähiöitä kaukana merestä ja kaukana kaikesta huonojen kulkuyhteksien päässä. Useista paikoista löytyy kirsikkana kakun päältä joku (halpa) ja levoton 70- luvun kerrostalokortteli. Niin, ja onhan teillä myös Suvela, Kirstinmäki ja oma keskustaslumminne Espoon keskus ihanine lieveilmiöineen;)
Morjens täältä lieve ilmiölästä, palstan nimitystä lainatakseni "mogadishu avenuelta".
Ongelmia? ei, ei sitten yhtään. Ihan rauhallinen samanlainen lähiö siinä missä muutkin. Jokaikisessä paikassa on huonoja puolia, myös niissä ihquissa rikkaiden alueissakin.

Kun kuullaan yksi negatiivinen asia niin sillä leimataan koko alue vaikka asia ei olisikaan tosi (ai mut hys ;) ku palsta sanoo niin sehän on tosi ).
 
"poikia3"
Espoota koskeva kommentti oli tarkoitettu tuolle "Espoon eräässä lintukodossa" aina asuneelle.

Saan kai kirjoittaa oman mielipiteeni Itä- Helsingin ikuisesta parjaamisesta tänne? Kirjoitithan sinäkin oman mielipiteesi Itä- Helsingistä. Oletan siis, että olet ketjun aloittaja.

Yllättäen olet muuten espoolainen (joka ei käynyt ilmi aloituksestasi). Miksi aina nimenomaan semi- arvoalue Espoon asukkaat jaksavat parjata Itä- Helsinkiä? Luuleeko ihmiset todellakin, että muuttamalla ihan mihin päin Espoota tahansa he päätyvät automaattisesti rauhalliselle arvoalueelle asumaan ja voivat sitten lintukodostaan käsin arvostella muuta pääkaupunkiseutua? Jotenkin huvittavaa.
Olisitko vetänyt herneen samalla lailla nenääsi, jos aloittaja olisi kirjoittanut Helsingin eräässä lintukodossa asuneena.

Minä luin saman tekstin ihan eritavoin. Espoossa on useampia lintukotoja, mutta on myös levottomia alueita ihan samalla lailla kuin myös Vantaalla ja Helsingissä.

En enää vuosiin ole käynyt mielelläni Itäkeskuksessa ostoksilla, kun vielä esikoiseni ollessa vauva 10 vuotta sitten käytiin siellä, koska ostosten teko sisätiloissa oli talviaikaan helppoa, ei tarvinnut pukea ja riisua lasta. Nyt noita sisäostoskeskuksia löytyy lähempääkin, ja ainakin omasta mielestäni turvallisemman oloisina. Jopa Espoon Keskuksen Entressessä käy autolla mielelläni, muuten en siellä mieluusti liiku.
 

Yhteistyössä