Itkettää

  • Viestiketjun aloittaja Foortti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Foortti harmaana
Selkä ollu kipee jo 3kk.
Ei pysty nukkumaan kun 4-5h ja sitte pakko nousta kun koskee niin hirveesti.

Kävin työterveydessä (yksityinen) josta sain 600 Buranaa ja lähetteen fysioterapiaan.
Mikä maksais mulle 50€ kerta.
Ei näillä palkoilla käydä...

Sitte kävin vasta tk:ssa kun oon flunssassa ja olis kiva kun on kuumettakin (kerrankin) maata sängyssä (talvilomalla kipeenä, mikäs sen normaalimpaa) toipumassa, mutta kun selkä ei anna myöten.

Kirjoitti Sirdaludia ja Voltarenia, joita periaatteessa en uskaltais syyä, mut pakko se kait on ees kokeilla.

Loistavaa.
Mä nukun rattiin tässä, kun aamuisin ajan töihin, pitää läpsii itteeni naamaan, että pysyn hereillä. =(
 
:(
Mulla oli selässä jokunen vuosi sitten paha lihastulehdus, kävin fysioteraupeutilla vain 3 kertaa kun se antoi niin hyvät kuntoutusohjeet kotiin mukaan niin johan auttoi. Kallista se oli mutta sen vaivan arvoista. Pystyyhän noi maksamaan kuitenkin varmaan osissa?
 
"vieras"
Tutkittiinko mikä siinä selässä oikein on?

Itselläni aikoinaan noidannuoli, pahimman ohi mentyä menin punttisalille ja sain kunto-ohjelman, jolla sain vatsa- ja selkälihakset niin kuntoon että selkä oli sen jälkeen aivan huippuvireessä.
 
A.p.
Alkuperäinen kirjoittaja vähäuninen kuuhullu;22768096:
Nukun aina moisen määrän öisin ja vähemmänkin, vaikkei mihinkään koske. Kahdenkin tunnin unilla menee hyvin muutama päivä.
Joo, mutta lähemmäs 100 päivää???
(Tietty jos on vauva tai jotain, niin ei pysty nukkumaan, mut saakuti SELÄN takia rupee riitää!!!!)
 
A.p.
[QUOTE="vieras";22768097]Tutkittiinko mikä siinä selässä oikein on?

Itselläni aikoinaan noidannuoli, pahimman ohi mentyä menin punttisalille ja sain kunto-ohjelman, jolla sain vatsa- ja selkälihakset niin kuntoon että selkä oli sen jälkeen aivan huippuvireessä.[/QUOTE]

No tutkivathan noi kumpikin, lähinnä ettei kipu ulotu varpaisiin asti ja että selkä taipuu...
 
A.p.
[QUOTE="vieras";22768104]Työkaverilla oli selkä huonossa kunnossa ja asiaan auttoi sängyn patjojen vaihto uusiin. Vanhojen patjojen nukkujan kg rajat oli ylitetty ajat sitten.[/QUOTE]

Sänky on vaihdettu kokonaan alle vuosi sitten.

Ja joku kommentoi sitä lihaksistoa, se on kyllä totta, sitä pitäis oikeasti saada.
Olin "keskivartalokorsetti"-jumpassa, mutta liikkeet koski liikaa selkään. =(

Kuntosalille vois taasen mennä, kun tää flunssa hellittää ja jättää noi herkut loppuelämäks, koska onhan niitä syöty jo ihan tarpeeksi tässä.
 
"vieras"
särkylääkettä kuurina ja jumppaa jos ei auta niin on vakavampi vika olis pitäny parantua jo jos tavallinen vaiva aika pitkä kesto on kun sanot että kolme kuukautta ellei se ole iskias et kertonut tarkemmin mistä kohasta se on kipeä,jos se on välilevyn pullistuma voi se vielä myöhemminkin itse parantua,luulen tai veikkaan et se ois joku pahempi vika koska ei nukkumaan kykene uudelleen lääkäriin.
 
A.p.
[QUOTE="vieras";22768151]särkylääkettä kuurina ja jumppaa jos ei auta niin on vakavampi vika olis pitäny parantua jo jos tavallinen vaiva aika pitkä kesto on kun sanot että kolme kuukautta ellei se ole iskias et kertonut tarkemmin mistä kohasta se on kipeä,jos se on välilevyn pullistuma voi se vielä myöhemminkin itse parantua,luulen tai veikkaan et se ois joku pahempi vika koska ei nukkumaan kykene uudelleen lääkäriin.[/QUOTE]

Ristiluun kohdista/4-5 väli lannerangasta (mitkä aina välillä renaa muutenkin).
Vetää pakaraan ja polveen.
Jalat välillä pettää vähän alta ja jos istun/makaan pitenmpään menee nilkuttamiseksi.

Lääkärin meinas, että toi väli vaan on tiukka.

Kuminauha auttaa venyttämään lannerankaan miten?
(Ihan mielenkiinnosta kyselen, tajuan kyllä, että esim rintarangan saa auki varmaan ihan kivast)
 
"Ninna"
eikös kelasta tai sairaskassasta saa ainakin puolet pois?Ei kannata selän kanssa kauaa ootella,se on veemäinen juttu kun menee.Työelämääkin sulla vissiin vielä jäljellä.Itsellä autto fysioterapia myös,maksohan se mut selkä parani.
 
A.p.
[QUOTE="Ninna";22768208]eikös kelasta tai sairaskassasta saa ainakin puolet pois?Ei kannata selän kanssa kauaa ootella,se on veemäinen juttu kun menee.Työelämääkin sulla vissiin vielä jäljellä.Itsellä autto fysioterapia myös,maksohan se mut selkä parani.[/QUOTE]

Kelan korvaus fysioterapiasta on jotain 3% luokkaa.
KOSKA se korvataan vaan Kelan oman taulukon kautta, jossa käynti saa maksaa enimmillään jotain 9€ ja siitä se vähennys, ylimenevää osaa ei oteta huomioon.

VOI kyllä olla, että riittää mullekin tää kipuilu pikkuhiljaa ja MEEN silti pariks kertaa sinne fysioterapeutille... ;)
Katotaan nyt.
 
Ristiluun kohdista/4-5 väli lannerangasta (mitkä aina välillä renaa muutenkin).
Vetää pakaraan ja polveen.
Jalat välillä pettää vähän alta ja jos istun/makaan pitenmpään menee nilkuttamiseksi.

Lääkärin meinas, että toi väli vaan on tiukka.

Kuminauha auttaa venyttämään lannerankaan miten?
(Ihan mielenkiinnosta kyselen, tajuan kyllä, että esim rintarangan saa auki varmaan ihan kivast)
kuminauhan ja fysterapeutin ohjeet voivat auttaa,antavat sellaiset mitkä on tarkoitettu tietylle kohtaa selkää ja kuminauhan kanssa se on kotona helppoa tehdä.
mulla on meinaan selän kanssa pahasti ongelmia ja oikea puoli pettää yhtäkiä alta ja puutuu,selässä on nikamissa pahat kulumat mistä johtuu,sitten menee tuo lonkan yläpuoli joskus jumiin että itkua vääntämällä pystyn edes sängyssä kääntymään.kovalla en pysty makaamaan ollenkaan kun se "napsahtaa"heti jumiin.
 
Sulla on flunssa koska selkä jumissa. Ylähengitystieinfektiot ovat yhteydessä selkävaivoihin. Pystytkö venyttelemään?

Et voi käydä töissä jos syöt Voltarenia ja Sirdaludia (itse tiedän kokemuksesta, vetävät nupin sekaisin, mutta koukkuun niihin ei jää ).
 
A.p.
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;22768294:
Sulla on flunssa koska selkä jumissa. Ylähengitystieinfektiot ovat yhteydessä selkävaivoihin. Pystytkö venyttelemään?

Et voi käydä töissä jos syöt Voltarenia ja Sirdaludia (itse tiedän kokemuksesta, vetävät nupin sekaisin, mutta koukkuun niihin ei jää ).
Voi kuule, tuolta ei niin vaan poies olla, oli vaiva mikä hyvänsä =D
(Työntajana julkinen terveydenhuolto)

Mutta joo, on meillä muukin perhe ollu tässä taudissa. Vatuttaa vaan, että LOMA menee TAAS sairaana!
Olis pitän siivota, käydä lasten kanssa kyläilemässä, luistelemassa ja sitä sun tätä!

Muistelen kans ite, et olisin kerran ottan miehen (joo, ei sais, tiedän ja en ota enää) Sirdaludia ja olin ns pahalla tripillä koko seuraavan päivän.
Elän tietty toivossa, että muistan lääkkeen väärin...

Mutta pakko tässä itteleen on jotain tehdä, etten ihan raihnaseksi mee.
Tän enempää siis, heh heh.
 
A.p.
kuminauhan ja fysterapeutin ohjeet voivat auttaa,antavat sellaiset mitkä on tarkoitettu tietylle kohtaa selkää ja kuminauhan kanssa se on kotona helppoa tehdä.
mulla on meinaan selän kanssa pahasti ongelmia ja oikea puoli pettää yhtäkiä alta ja puutuu,selässä on nikamissa pahat kulumat mistä johtuu,sitten menee tuo lonkan yläpuoli joskus jumiin että itkua vääntämällä pystyn edes sängyssä kääntymään.kovalla en pysty makaamaan ollenkaan kun se "napsahtaa"heti jumiin.
Naprapaatilla kävin kerran ja sekin antoi ihan kivat kotihoito-ohjeet kyseiseen vaivaan aikanaan.
Jotain vahvistavaa jumppaa.

Ihmiset (ja MÄ) on vaan niiin laiskoja, että ne kotihoito-ohjeet on aika käyttämättömiä...
Oon ite hieroja (myös, mulla on monta ammattia) ja kaikki hierottavatkin aina sanoo, että joo pitäis tehdä sitä ja tätä, mut ei tuu tehtyä ja sitte ne/me elää toivossa, että se joku MUU tekee. Kuten hieroja, naprapaatti, fysioterapeutti tai lääkäri.

Eikä ite.
Eli ihan just väärin... =/
 
Voi kuule, tuolta ei niin vaan poies olla, oli vaiva mikä hyvänsä =D
(Työntajana julkinen terveydenhuolto)

Mutta joo, on meillä muukin perhe ollu tässä taudissa. Vatuttaa vaan, että LOMA menee TAAS sairaana!
Olis pitän siivota, käydä lasten kanssa kyläilemässä, luistelemassa ja sitä sun tätä!

Muistelen kans ite, et olisin kerran ottan miehen (joo, ei sais, tiedän ja en ota enää) Sirdaludia ja olin ns pahalla tripillä koko seuraavan päivän.
Elän tietty toivossa, että muistan lääkkeen väärin...

Mutta pakko tässä itteleen on jotain tehdä, etten ihan raihnaseksi mee.
Tän enempää siis, heh heh.
Juuh. Mulla meni toi oikeanpuolenen yläselkä tänä syksynä tosi pahasti jumiin. Ei siedä hartiat enää yhtään kylmää. Nyt niitä pitää venyttää ihan jokapäivä ja mieluusti vielä useampaan otteeseen.
Ei se mitään ihme liikkeitä vaadi, vaan teen sellaista "SakuSammakko" jumppaa. Aina töissä tauoilla on pakko venyttää.
 

Yhteistyössä