Itsearvioinnista ( Lähihoitaja )

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa
Miten olette kirjoittaneet itsearviointia näyttösuunnitelman pohjalta? Tulossa on näytönarviointi ja siihen mennessä kai toi itsearviointi täytys saada valmiiks :|
 
salla
otat yhden tavoitteen kerralla ja mietit, tavoite: toimia itsenäisesti aamurutiineissa. arviointi: sujui melko hyvin, tarvitsin pari kertaa apua asiakkaan siirrossa, koska en onnistunut itsenäisesti -vaatii hieman lisää harjoittelua
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Siis sullahan on ne paperit, missä on ne arvioinnin kriteerit. Niiden pohjalta teet itsearviointia. Etkös sä oo niitä käyttänyt myös tukena kun teit näyttösuunnitelmaa?
Olen kyllä käyttänyt niitä papereita apunani. Mutta nyt on vaan ongelma kohtana se, että mitä osaisin kirjoittaa kohtaan, joka on: On ottanut vastuun omasta osaamisestaan ja kartuttaa aktiivisesti ammatillista taitotietoaan.. EI aukene, ei sitten millään!! :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Siis sullahan on ne paperit, missä on ne arvioinnin kriteerit. Niiden pohjalta teet itsearviointia. Etkös sä oo niitä käyttänyt myös tukena kun teit näyttösuunnitelmaa?
Olen kyllä käyttänyt niitä papereita apunani. Mutta nyt on vaan ongelma kohtana se, että mitä osaisin kirjoittaa kohtaan, joka on: On ottanut vastuun omasta osaamisestaan ja kartuttaa aktiivisesti ammatillista taitotietoaan.. EI aukene, ei sitten millään!! :(
No pohdit siinä millä tavalla olet ottanut vastuuta omasta osaamisestas. Oletko hakenut tietoa netistä, lukenut ammattikirjallisuutta, kysellyt aktiivisesti neuvoa työkavereilta ym.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Siis sullahan on ne paperit, missä on ne arvioinnin kriteerit. Niiden pohjalta teet itsearviointia. Etkös sä oo niitä käyttänyt myös tukena kun teit näyttösuunnitelmaa?
Olen kyllä käyttänyt niitä papereita apunani. Mutta nyt on vaan ongelma kohtana se, että mitä osaisin kirjoittaa kohtaan, joka on: On ottanut vastuun omasta osaamisestaan ja kartuttaa aktiivisesti ammatillista taitotietoaan.. EI aukene, ei sitten millään!! :(
No pohdit siinä millä tavalla olet ottanut vastuuta omasta osaamisestas. Oletko hakenut tietoa netistä, lukenut ammattikirjallisuutta, kysellyt aktiivisesti neuvoa työkavereilta ym.
Pitääkö siihen kirjoittaa esimerkki, että missä tilanteessa on kysellyt neuvoa esim. työkavereilta? Ajattelín, että jos opettaja vaatii jotain esimerkkiä siihen, kun on arviointikeskustelu..

 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Siis sullahan on ne paperit, missä on ne arvioinnin kriteerit. Niiden pohjalta teet itsearviointia. Etkös sä oo niitä käyttänyt myös tukena kun teit näyttösuunnitelmaa?
Olen kyllä käyttänyt niitä papereita apunani. Mutta nyt on vaan ongelma kohtana se, että mitä osaisin kirjoittaa kohtaan, joka on: On ottanut vastuun omasta osaamisestaan ja kartuttaa aktiivisesti ammatillista taitotietoaan.. EI aukene, ei sitten millään!! :(
no arvioit vaan ootko tehny niin. Tuo on yksinkertaisempaa mitä haluat nyt uskoakaan.

Oletko aktiivisesti etsinyt tietoa siitä mitä et hallitse ja opetellut jos joku on ollut vaikeaa yms yms yms.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Siis sullahan on ne paperit, missä on ne arvioinnin kriteerit. Niiden pohjalta teet itsearviointia. Etkös sä oo niitä käyttänyt myös tukena kun teit näyttösuunnitelmaa?
Olen kyllä käyttänyt niitä papereita apunani. Mutta nyt on vaan ongelma kohtana se, että mitä osaisin kirjoittaa kohtaan, joka on: On ottanut vastuun omasta osaamisestaan ja kartuttaa aktiivisesti ammatillista taitotietoaan.. EI aukene, ei sitten millään!! :(
No pohdit siinä millä tavalla olet ottanut vastuuta omasta osaamisestas. Oletko hakenut tietoa netistä, lukenut ammattikirjallisuutta, kysellyt aktiivisesti neuvoa työkavereilta ym.
tutustunut asiakkaaseen, olettaisin että kto kyseessä eli siis lapseen ja hänen vanhempiin, kysellyt heiltä tietoa oma-aloitteisesti eikä ohjaajan käskemänä, jne.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Siis sullahan on ne paperit, missä on ne arvioinnin kriteerit. Niiden pohjalta teet itsearviointia. Etkös sä oo niitä käyttänyt myös tukena kun teit näyttösuunnitelmaa?
Olen kyllä käyttänyt niitä papereita apunani. Mutta nyt on vaan ongelma kohtana se, että mitä osaisin kirjoittaa kohtaan, joka on: On ottanut vastuun omasta osaamisestaan ja kartuttaa aktiivisesti ammatillista taitotietoaan.. EI aukene, ei sitten millään!! :(
No pohdit siinä millä tavalla olet ottanut vastuuta omasta osaamisestas. Oletko hakenut tietoa netistä, lukenut ammattikirjallisuutta, kysellyt aktiivisesti neuvoa työkavereilta ym.
tutustunut asiakkaaseen, olettaisin että kto kyseessä eli siis lapseen ja hänen vanhempiin, kysellyt heiltä tietoa oma-aloitteisesti eikä ohjaajan käskemänä, jne.
Ja kyllä... Kasvun tukeminen ja ohjais kyseessä.
 
"Magda"
Tää on just tätä!! Luin viestiketjun läpi ja yhtä asiaa en voi käsittää. Jos jollekin on epäselvää, että miten se itsearviointi tehdään, voisko joku auttaa miten siinä pääsee alkuun.. niin onko siihen kaikista paras neuvo: " Itsearviointihan on helpoin kohta. Arvioit miten sulla meni." Onpa kaiken kattava neuvo. Tää on niin suomalaista!! Eipä neuvota kunnolla, se on multa pois!! Villi arvaus, neuvojana on nainen!! Miksi monet naiset omaavat juuri tämän luonteenpiirteen?? Olen itse juuri tässä samassa veneessä ja lasken päiviä, että HOH:n jaksoni loppuu!! Harjoittelupaikkani on täynnä juuri tämän tyyppisiä keski-ikäisiä naisia, joilla ei ole elämää. Voin vaikka vannoa, että viestini saa useita puolustuspuheenvuoroja ja sanat kipinöivät. Kattellaan...
 
lähäriksi opiskeleva
Olen täysin samaa mieltä! Ei haluta auttaa, jos joku oikeasti tarvitsee apua! Itse sain hentsun tehtyä ja toinen opiskelija pyysi nähtäväksi, miten olen kirjottanu. Sanoin, että tietysti, saat lukea vaikka koko paketin! :) Eihän se multa ole pois!! Onneks ohjaaja oli tosi halukas auttamaan, jos kysyin apua. Itsellä myös itsearviointi vielä edessä ja olen jo aatellu, että turha täältä on apua hakea, vittuilua saa vaan osakseen..
 
Varpunen15
Olen itse törmännyt nyt juuri tähän tilanteeseen kun kyselin apua.Se että saa sellaisen ympäripyöreän vastauksen niin miks ei voi antaa suoraa vastausta? Joskus yksikin suora vastaus antaa alun muille vastauksille, joskus sitä vaan jää pyörittämään yhtä vastausta eikä pääse sen pidemmälle.
 
Mrs Bean harmaana
Omassa työssäni olen mielelläni ohjauksessani olevia opiskelijoita auttanut, mutta ihan suoraa vastausta ei voi aina antaa, kun tarkoitus olisi saada opiskelija oivaltamaan ja näkemään asioita myös sieltä omalta kantilta. Juurikin suunnitelmaa tehdessä, ole kriteerejä avannut mahdollisimman monelta kantilta ja mahdollisimman konkreettisesti, sekä tarjonnut eri vaihtoehtoja, joita voi hyödykseen käyttää ja joista voi hakea sitä omaa ajatusta. Mutta ihan suoria sanankäänteitä tai vastauslauseita, en ole kokenut hyväksi antaa. Eli aina ei ole siitä kiinni, ettei haluta vastata, jotkut eivät ehkä vain osaa muotoilla asioita niin, että toiselle jää tilaa oivaltaa itse.
 
vierailija
Olen täysin samaa mieltä! Ei haluta auttaa, jos joku oikeasti tarvitsee apua! Itse sain hentsun tehtyä ja toinen opiskelija pyysi nähtäväksi, miten olen kirjottanu. Sanoin, että tietysti, saat lukea vaikka koko paketin! :) Eihän se multa ole pois!! Onneks ohjaaja oli tosi halukas auttamaan, jos kysyin apua. Itsellä myös itsearviointi vielä edessä ja olen jo aatellu, että turha täältä on apua hakea, vittuilua saa vaan osakseen..
 

Yhteistyössä