Itsensä lihottaminen

  • Viestiketjun aloittaja Epänormaali
  • Ensimmäinen viesti
Epänormaali
Hei!

Kuukausi sitten kävi minun pienessä mielessä idea itsensä "lihottamisesta". Jokusen lehtijutun nähnyt, kun kaltaiseni kukkakeppi on elämäntapamuutoksella saanut itsestään näyttävän näköisen. Mies tuosta alunpitäen ajatuksen heitti. Tässä kesän asiaa miettinyt ja kieltämättä olisihan tuo kiva hieman muotojakin saada teinivuosista takaisin. Nyt meille on julistettu niin sanotusti sukupuolten taistelu ja aiheena on itsensä lihottaminen. Aloitettiin 1.8 ja päätetään vuoden kuluttua. Minä olen 177 cm ja 51 kg ja mies 184 ja 56 kg. Eli aika samalla viivalla ollaan.

Nyt olisinkin kiinnostunut kuulemaan ajatuksia, onko tässä hommassa järjen hiventäkään? Onko kukaan muu tietoisesti moista kokeillut? Makkaraperunat ym. roskaruokalinjalla kokeiltiin ensimmäinen viikko hieman repäisynä, tuloksena molempien mahat kuralla ja armoton akne naamassa ja niska-hartiat seudulla.

Itseäni ajattelin jonakin 70kg painoisena tarkastella vuoden päästä, mutta liekkö edes realistinen tavoite. Tiedä vaikka tällä elämän laatua saisi paremmaksi. Nyt molemmat valitelleet jatkuvaa kiirettä ja syöminen ollut tyyliin leipä/maitolasi, hellaakin tullut käytettyä lähinnä hernekeiton ym. haudutusruoan valmistamiseen.

Jos painoa alkaa tästä nostamaan, niin mahtaakohan tuo kertyä mihin ensiksi? Takamukseen, reisiin? Hitto että nyt on kyllä niin intopinkeenä tästä ajatuksesta! :)
 
syökää
184cm ja 56kg?? Melkoset lukemat aikuselle miehelle.

Painon kertyminen on pitkälti geneettistä. Siis se, mihin päin vartaloa sitä kertyy. Noilla painoindekseillä tosin on varaa painoa kerryttää.. Syökää ihan tavallista ruokaa, runsaasti hiilihydraatteja ja proteiinia. Vähintään 2 lämmintä ruokaa päivässä, mieluummin 3 ja lisäksi aamu - ja iltapalat. Nukkumaan ei mennä tyhjällä vatsalla, eikä aamua aloiteta syömättä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epänormaali;28827515:
Nyt meille on julistettu niin sanotusti sukupuolten taistelu ja aiheena on itsensä lihottaminen. Aloitettiin 1.8 ja päätetään vuoden kuluttua. Minä olen 177 cm ja 51 kg ja mies 184 ja 56 kg. Eli aika samalla viivalla ollaan.
Heh, hauska provo! :D

Mutta asiaan, noilla luvuilla lähtisin kyllä itse hankkimaan sitä painoa mieluummin lihasmassan kuin rasvan avulla. Lihas kun on rasvaa tiiviimpää (=raskaampaa tilavuusyksikköä kohden), niin painoakin kertyy reippaammin. Eli ruokavalio kuntoon (paljon protskuja jne.) ja salille!
 
Painoindeksin mukaan olette molemmat merkittävästi alipainoisia, joten pieni painonnousu voisi olla ihan hyväksi. Roskaruualla elämänlaatu kuitenkaan tuskin paranee. Keskittykää sen sijaan syömään ihan tavallista ruokaa, ja ennen kaikkea säännöllisesti.

Itse olen aika tarkkaan saman pituinen kuin sinä, paino on liikkunut nyt aikuisiällä 63-67kg välillä. Syön yleensä aamupalan (puuroa/pari voileipää/jugurttia, lasi maitoa ja joku hedelmä), kaksi lämmintä ruokaa (tavallista kotiruokaa, satunnaisesti pitsa tai muu noutoruoka/ravintolaruoka) ja iltapalan (samankaltainen kuin aamupala). Päivästä riippuen saatan lämpimien ruokien välissä syödä vielä välipalan (voileipä/ rahkaa/ karjalanpiirakka tms.) ja useimpina päivinä tulee myös syötyä enemmän tai vähemmän jotain herkkuja, (kakkupala/karkkia/pari keksiä/jäätelö) töissä kahvipöydässä tai kotona.
Että kertyyhän tuosta aika rutkasti enemmän kuin "tyyliin leipä/maitolasi" :D

Syöttekö edes töissä lämmintä ruokaa? Olisko viikonloppuna aikaa kokkailla ruokia jääkaappiin/pakastimeen lämmitettäviksi viikolla, jos arkena on kiire? Mitä te oikein teette kaiken päivää, kun ette edes syömään ehdi? :D
 
Epänormaali
Ei valitettavasti ole provo. Eikä elämässäkään ole ollut kehumista. Vapaa-aika mennyt vaan oleskellessa ja nukkuessa. Oikeastaan herätys tähän tuli kun molemmilla alkanut olemaan terveydellisiä ongelmia ja miehelle olivat sanoneet suoraan lääkärissä "SYÖ ja ongelmat korjaantuvat vielä".

Molemmat tekee leivät töihin. Kummallakaan ei ole työpaikkaruokalaa töissä. Pelkät tauko ja kahvihuoneet. Ja miehen puheista päätellen ei viitsi edes siellä käydä syömässä, vaan syö kopissaan ruoat. Kotona ei tosiaan tehdä ruokaa, minua ei kiinnosta ja mies polttaa leivänkin paahtimeen. Pizzat, ranskalaiset sun muut lämmitetään uunissa.

Minä teen töitä toimistossa ja mies tekee jotain ohjelmia työkseen. Liikuntaa(kaan) ei ole kumpikaan harrastanut. Mitä nyt postin hakenut alakerrasta.

Tuossa oli joku aikaisemmin kirjoittanut juttua jostakin Nutrician juomasta. Myydäänkö tuota ihan pöivittäistavarakaupassa? Kuulosti hyvältä lisältä.

Eiköhän tästä lähde täydellinen elämäntaparemontti liikkeelle. Viikko on jo yritetty. Kokeilla töistä tullessa ostaa jotain valmisruokia ja katsoa jos tuota nutriciaa löytäisi. Ja repiä mieskin kävelylle mukaan.
 

Yhteistyössä